Kulkukoira  Proturbo

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa _nopee_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Ei ole ei.. S70:iin ei saanu säädettävillä yläpäillä olevaa.. :/
Joo... Nyt on T-5R:ssä säädettävillä yläpäillä ja kuulalaakeroiduilla etujousilautasilla BC:n V1. MUTTA takapää ei sitten vaan ole hyvä. Ensin vaihdettiin jousta jäykemmäksi kun oli säätö ylimmillään ja perä oli aikas lötkö ja roikku. Ja koska kun on noi vakiot  pultilla kiinne alhaalta ja noi säädettävät ei tietystikkään ole niin eivät tahdo oikeen pysyä paikoillaan. Autoa kun otti alas nosturilta niin sai kolme kertaa ottaa uusiksi kun eivät millään tupannu asettumaan, vaan jäi aina säätölautasen huulille eikä aivan pohjaan ns. koloonsa. Nooh, nyt kun sai jäykemmät jouset niin ei perä enään roiku ja on jämäkkä, säätökään ei ole kun puolessa välissä ja perä on aikas passelin korkuinen, MUTTA sama juttu vaan toistuu eli ei pysy jouset oikealla paikallaan vaan jää samalla tavalla säätölautasen huulelle. Jousta kun pyöritti ja mälväs niin sain vahingossa ne jotenkin osumaan paikalleen mutta ajossa jouset "paukkuu" esim. vinosta kanttarille ajettaessa. Iskari oli säädetty lyhyimmilleen ja jousen säätö puolessa välissä, tällöin pystyin vielä pyörittämään jousta käsin lautasessa, mutta jos autoa vielä laskisi niin ei jäisi esijännitystä laisinkaan. Tästä on nyt hiukan käyty viestittelyä maahantuojan kanssa ja on saatu tehtaalta kokonaan uudet jouset, ylä ja alalautaset joissa säätö tuulee yläpäähän kun vanhoissa se on alhaalla ja lyhyemmät iskarit. Saas nähdä miten mahtaa toimia toi paketti...  :-\

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Mistä tuo 850 t5 sarjan madallustieto on tullut? Siis toi 20mm. Löytyi sivu jossa t5 mallissa olisi ns. vakiokorkeus mutta lisävarusteena on saanut 20mm madallussarjaa. Toisella sivulla oli taas että t5-r ja ärrä malleissa olisi jo vakiona tuo 20mm madallus. Aloin vaan miettimään kun Iisalmesta lähin tilaamaan Volvolta takajousia niin sanoi että se ei ole 20mm madaltava.
http://www.volvoclub.org.uk/press/pdf/presskits/850T5PressKit1993.pdf

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Joo... Nyt on T-5R:ssä säädettävillä yläpäillä ja kuulalaakeroiduilla etujousilautasilla BC:n V1. MUTTA takapää ei sitten vaan ole hyvä. Ensin vaihdettiin jousta jäykemmäksi kun oli säätö ylimmillään ja perä oli aikas lötkö ja roikku. Ja koska kun on noi vakiot  pultilla kiinne alhaalta ja noi säädettävät ei tietystikkään ole niin eivät tahdo oikeen pysyä paikoillaan. Autoa kun otti alas nosturilta niin sai kolme kertaa ottaa uusiksi kun eivät millään tupannu asettumaan, vaan jäi aina säätölautasen huulille eikä aivan pohjaan ns. koloonsa. Nooh, nyt kun sai jäykemmät jouset niin ei perä enään roiku ja on jämäkkä, säätökään ei ole kun puolessa välissä ja perä on aikas passelin korkuinen, MUTTA sama juttu vaan toistuu eli ei pysy jouset oikealla paikallaan vaan jää samalla tavalla säätölautasen huulelle. Jousta kun pyöritti ja mälväs niin sain vahingossa ne jotenkin osumaan paikalleen mutta ajossa jouset "paukkuu" esim. vinosta kanttarille ajettaessa. Iskari oli säädetty lyhyimmilleen ja jousen säätö puolessa välissä, tällöin pystyin vielä pyörittämään jousta käsin lautasessa, mutta jos autoa vielä laskisi niin ei jäisi esijännitystä laisinkaan. Tästä on nyt hiukan käyty viestittelyä maahantuojan kanssa ja on saatu tehtaalta kokonaan uudet jouset, ylä ja alalautaset joissa säätö tuulee yläpäähän kun vanhoissa se on alhaalla ja lyhyemmät iskarit. Saas nähdä miten mahtaa toimia toi paketti...  :-\

Itelläkin joskus paukahtaa takaa... Mistä tilasit tuon alustan? Että saankohan määki semmoset, missä on ylhäällä se säätö.. Jossei, niin pitää suunnitella semmonen vino lautanen sinne alas, mikä vähän kääntää sitä säätöpalikkaa.. itellä on senttiä vaille lyhimmillään jousi, ja iskari ruuvattu lyhimpään asentoon..

Poissa _nopee_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Itelläkin joskus paukahtaa takaa... Mistä tilasit tuon alustan? Että saankohan määki semmoset, missä on ylhäällä se säätö.. Jossei, niin pitää suunnitella semmonen vino lautanen sinne alas, mikä vähän kääntää sitä säätöpalikkaa.. itellä on senttiä vaille lyhimmillään jousi, ja iskari ruuvattu lyhimpään asentoon..
BC Finlandilta ostettu on ja just ton samaisen ongelman kanssa paininu ku ns. irvistää jousi takapuolelta kun on nosturilla. Ihmettelivät kun oon eka joka tosta niille sanoo, meinasivat asennusvirhettä yms. mutta kun tarpeeks esitti kuvia ja selitti miten se käyttäytyy niin hokasivat asian ja rupesivat tehtaan kanssa kirjeenvaihtoon. En sit tiedä et eikö muut vaan oo välittäny vituilleen suunnitellusta alustasta vai ovatko vaan evottanu, mutta mä olin heti sitä mieltä et ei voi olla tommonen. Onko sulla miten löysä se takapää, vaiko vakiota kireämmät jouset? Noissa uusissa on pidemmät jouset ja on ihan suorat kun vanhathan on tynnyrimalliset. Niin ja kuten tossa mainitsin niin noihin saa sit nykyään tilattua camber-säädettäviä yläpäitä eteen ja kuulalaakeroituja jousilautasia. Ei sitten pauku etujousetkaan kun kiertyvät jousilautasessa. Mulla on tommosilla hiluilla. Vaikka eihän sulla sitä ongelmaa (tai ominaisuutta?) olekkaan kun ei ole säädettävät yläpäät.

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
olisko jollain kuvia 850 farkusta 60/40 madalluksella, sellaset jouset olis nyt kontissa mutta mietityttää mitenköhän kumit mahtuu pyörimään.. ??? kumit kun tulee aikatavalla kaaren reunaan edessä nyt niin se voi olla että tulee pientä lisäohjelmaa etukaarien rullauksen merkeissä tähän rojektiin noilla jousilla ettei renkaista tule suikaleita ensimmäisessä heitossa.. ???

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
olisko jollain kuvia 850 farkusta 60/40 madalluksella, sellaset jouset olis nyt kontissa mutta mietityttää mitenköhän kumit mahtuu pyörimään.. ??? kumit kun tulee aikatavalla kaaren reunaan edessä nyt niin se voi olla että tulee pientä lisäohjelmaa etukaarien rullauksen merkeissä tähän rojektiin noilla jousilla ettei renkaista tule suikaleita ensimmäisessä heitossa.. ???
Oliskos tuossa?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2030.msg134317;topicseen#msg134317

Ja tuolla lisää kuvia.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2030.msg134317;topicseen#msg134317

On kyllä X70:in jossa on etuloksu hieman pulleampi.
Onko sulla rengas koko mikä ja vanteen et?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Kyllä siellä 19" pyörii kivutta kunhan vanteen leveys ja offsetti on kohillaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Mistä tuo 850 t5 sarjan madallustieto on tullut? Siis toi 20mm. Löytyi sivu jossa t5 mallissa olisi ns. vakiokorkeus mutta lisävarusteena on saanut 20mm madallussarjaa. Toisella sivulla oli taas että t5-r ja ärrä malleissa olisi jo vakiona tuo 20mm madallus. Aloin vaan miettimään kun Iisalmesta lähin tilaamaan Volvolta takajousia niin sanoi että se ei ole 20mm madaltava.
http://www.volvoclub.org.uk/press/pdf/presskits/850T5PressKit1993.pdf

"Kuulopuheita" ainakin mun tiedot on tosta..mutta kun noita T5:sia on vastaan tullu niin harva niistä on niin korkeelta näyttäny kuin turboton. Suoranaista vertailukohtaa ei ole, laitoin itelle sen motonetin -40 sarjan ja keula tippu aika tavalla mutta toisaalta en yhtään niin komeasti keulivaa turboa ole vielä nähnytkään kuin mitä tuo mun auto oli. Oletan että mulla oli siis turbottoman etujouset paikallaan. Takapäässä edelleen samat vanhat jouset ja nyt auto on vaaterissa, eli jos tuo motonetin sarja tiputtaisi -T-versioita 20mm alemmas niin takapään vakiojouset olis pitäny kuoleentua 20mm verran..tai sitten 40mm verran jos se olis korkeella alustalla. 40mm kuulostaa vaan jo melko isolta lukemalta.

Olitko siis tilaamassa turbon takajousia? Vaikka sanottaisiinkin että ne ei ole madaltavat niin voihan ne silti olla 20mm matalammat, ne ei vaan madalla turboversiota yhtään. Mulla tosin ei ole tietoa siitäkään että onko kaikkiin saman korimallin autoihin takajousen varaosanumero sama.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2011, 11:40:34 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Olitko siis tilaamassa turbon takajousia? Vaikka sanottaisiinkin että ne ei ole madaltavat niin voihan ne silti olla 20mm matalammat, ne ei vaan madalla turboversiota yhtään. Mulla tosin ei ole tietoa siitäkään että onko kaikkiin saman korimallin autoihin takajousen varaosanumero sama.

Tänään kävin Kuopion Volvolta uudet takajouset tuotenumero: 3546893, hinta oli 85,86e/kpl ja jos joskus tarvitsen eteen niin tuotenumero on 3546642, hinta 113e/kpl. Noi jousethan tulee minun T5 sedaniin. Volvon tietokannasta ei voi katsoa esim. mitkä on 850 turbon jouset vaan se pitää auton tuotekilvestä katsoa mitkä jouset siinä on (alkuperäisenä ollut). Laitanpas mitat vanteen keskeltä kaareen: edessä n. 36cm ja takana n. 34-34.5cm, peräkontti tyhjä sekä tankissa vaan parikymmentä litraa bensaa. Ensi maanantaina pitää mitata kunhan saan vaihdatettua uudet jouset. Sen verran nettiä selailin niin saman tuotekoodin omaavia jousia on esim. C70 ja S70 malleissa. Mutta 850 malliinkin oli tosi monta eri vaihtoehtoa niin eteen kuin taaksekkin. Toisinsanoen noi minun tuotenumero jouset voi olla väärät jonkin muun Tee vitoseen.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
itelle tuli siis tuo FK:n  60/40 sarja mitä slamitiltakin saa. edestä tippui paljon mutta takaa ei juuri yhtään...

täs viel huonot kuvat tuloksesta



Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
itelle tuli siis tuo FK:n  60/40 sarja mitä slamitiltakin saa. edestä tippui paljon mutta takaa ei juuri yhtään...

täs viel huonot kuvat tuloksesta

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

just passeli!
miltäs se ahterissa ja käsissä tuntuu?

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Jämäkältä..just passeli kaupunki ajeluun..  tänää illal pitää vaa kaaria edestä rullaa ku raapii kiinni  :nohnoh   ja ehkä pudottaa takaa kierros pois jousesta  :hello:
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 18:16:21 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
itelle tuli siis tuo FK:n  60/40 sarja mitä slamitiltakin saa. edestä tippui paljon mutta takaa ei juuri yhtään...

täs viel huonot kuvat tuloksesta

[img width=640 height=382]http://i53.tinypic.com/ifpjck.jpg

[img width=640 height=382]http://i54.tinypic.com/hwlc9d.jpg
Just noin se kävi mullekin, perspuoli pystyssä. Toivottavasti jätit ne iskarit ottamatta kun eivät ole pitkäikäiset. Omassa (diesel V70) muuttui aika nopeasti veteläksi koko sarja.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Mulla jäi myös fk 60/40 sarjalla takana korkeelle niinkuin varmaan kaikilla muillakin. Otin 2 kierrosta takajousista pois mutta iskarit ei tainnut tykätä siitä. remes oliko sulla joku parempi sarja tossa v70? Ite miettiny fkn tilalle seuraavaksi konin iskarit+ hr tai jotkut muut jouset tai sitten bc-racingin coiloverit.
XC70 D5

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Just noin se kävi mullekin, perspuoli pystyssä. Toivottavasti jätit ne iskarit ottamatta kun eivät ole pitkäikäiset. Omassa (diesel V70) muuttui aika nopeasti veteläksi koko sarja.

otin kyllä koko sarjan.. leima loppui ja vakiot oli iha loppu... ni päädyin koko satsiin... toivotaa et kestää edes ens viikolle et saa leiman  :)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Ateho  Elekma