Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321943 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Mulla jäi myös fk 60/40 sarjalla takana korkeelle niinkuin varmaan kaikilla muillakin. Otin 2 kierrosta takajousista pois mutta iskarit ei tainnut tykätä siitä. remes oliko sulla joku parempi sarja tossa v70? Ite miettiny fkn tilalle seuraavaksi konin iskarit+ hr tai jotkut muut jouset tai sitten bc-racingin coiloverit.
Juu loppujen lopuksi oli Konit + H&R:n jouset joista etuset käytin Vallilan Takomossa. Painettiin n.20mm kasaan jolloin madallus oli etupäässä palttiarallaa sama kuin noilla FK:lla, paitsi että setti oli helvetin hyvä ajettava, myös 19" pyörillä kulki kuin juna.
Coilovereilla tietysti parhaat säätömahdollisuudet, BC-Racingit taitaa olla aika kohtuullisen hintaisia.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
otin kyllä koko sarjan.. leima loppui ja vakiot oli iha loppu... ni päädyin koko satsiin... toivotaa et kestää edes ens viikolle et saa leiman  :)
Noh, eiköhän ne sentään sen kestä  ;D Onhan se tietty edullinen sarja.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Laitanpas mitat vanteen keskeltä kaareen: edessä n. 36cm ja takana n. 34-34.5cm, peräkontti tyhjä sekä tankissa vaan parikymmentä litraa bensaa.
Perän mitta nousi noin 35 senttiin. Tuo perän korkeus ero olisi ollut huomattavasti isompi jos olisi ollut esim. tankki täynnä bensaa vanhoilla jousilla. Uudet jouset on Made in United Kingdom.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Lueskelin kaaren ja navan välisistä mitoista täältä foorumilta, tulipa mitattua omakin ja olipa yllätys!

Edessä 35cm ja takana 33cm, puusilmän mittojen mukaan mulla pitäs olla -40mm jouset, mutta kun minulla on edessä trw:n tolpat ja normi tiisselin jouset. Takana sst:n iskarit ja vahvistetut jouset. Osat vaihettu heinäkuussa 2011

Ei se muuten, mutta madallusta miettiessä osais laskea vähän mitä tulisi jäämään maavaraa jne.

Ja jos jollain on 60/40 alusta alla 850:ssä tai V70 niin olisi kiva kuulla mittoja...

Onko mulla huonot osat, erittäin raskas auto vai mikä? Mitatessa tankki puolillaan ja noin 100kg kontissa painoa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Mulla kun on molemmissa päissä 36cm ja edessä T5 jouset jotka pudottaa 20mm niin sulla ei millään ole 40mm jousia.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
No sepä juuri, kun normi palikat edessä ja takana ja mitat samallaiset kute puusilmällä. Minullahan pitäis loogisesti mitat olla 38/36, mutta ei...

Vai onko motonetin osat noin veltot? Tosin ajettavuus on ok.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Bc-racing –  alkaen 690eur
KW variante 2 –  alkaen 1495eur.
Inter Alloy – pelkkä korkeussäätö, 500eur.
D2 849Eur
XYZ-Racing Super Sport Coilovers hinta norjassa noin 1keur
Tein itse säästin(?): Konin keltaiset säädettävät iskarit eteen 450dollaria, taakse 250dollari + jouset päälle.

Tossa listattu huvikseen noita 850n alustavaihtoehtoja. Kun pitää tosissaan miettiä minkä budjettialustan laittaa kilpuriin aluks, sitten kun todetaan kauden jälkeen huonoks, ni sitten enemmän hipoilua  ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Bc-racing –  alkaen 690eur
KW variante 2 –  alkaen 1495eur.
Inter Alloy – pelkkä korkeussäätö, 500eur.
D2 849Eur
XYZ-Racing Super Sport Coilovers hinta norjassa noin 1keur
Tein itse säästin(?): Konin keltaiset säädettävät iskarit eteen 450dollaria, taakse 250dollari + jouset päälle.

Tossa listattu huvikseen noita 850n alustavaihtoehtoja. Kun pitää tosissaan miettiä minkä budjettialustan laittaa kilpuriin aluks, sitten kun todetaan kauden jälkeen huonoks, ni sitten enemmän hipoilua  ;D
Inter Alloy 350€

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Onko kellään tuosta inter allonin sarjasta kokemusta? Volkkari palstalla ei olis kestäny kuin 20tkm...

Mistä tuohon 350€ hintaan?

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Onko kellään tuosta inter allonin sarjasta kokemusta? Volkkari palstalla ei olis kestäny kuin 20tkm...

Mistä tuohon 350€ hintaan?
www.ebay.com

Volvo745D

  • Vieras
Tietääkös kukaan johtuuko takarenkaiden sisäreunan nopea kuluminen siitä, kun joskus autoon on laitettu madallusjouset, muttei iskareita ole kai raaskittu vaihtaa sopiviin. Ne taitavat olla vakiot. Melko uudet kitkat alla enkä tykkää kyllä yhtään jos kuluuvat kovinki hirveästi, jos jotain ois tehtävissä. Vakiojouset? Keula tontissa :D Viikon päästä maanantaina pyöränkulmien -mittausaika varattuna jo...

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Tietääkös kukaan johtuuko takarenkaiden sisäreunan nopea kuluminen siitä, kun joskus autoon on laitettu madallusjouset, muttei iskareita ole kai raaskittu vaihtaa sopiviin. Ne taitavat olla vakiot. Melko uudet kitkat alla enkä tykkää kyllä yhtään jos kuluuvat kovinki hirveästi, jos jotain ois tehtävissä. Vakiojouset? Keula tontissa :D Viikon päästä maanantaina pyöränkulmien -mittausaika varattuna jo...
Ei oo 850ssä jousista kiinni takapään pyöränkulmat, kyllä vika on jossaan muussa jos sisäreunat kuluu.



Jaha, vihdoin ollaan jonkin sortin alustavalintoja päätetty 850n kanssa, ja taidetaan päätyä bcracingiin, toivotaan että on kelpo setti radalle.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Tietääkös kukaan johtuuko takarenkaiden sisäreunan nopea kuluminen siitä, kun joskus autoon on laitettu madallusjouset, muttei iskareita ole kai raaskittu vaihtaa sopiviin. Ne taitavat olla vakiot. Melko uudet kitkat alla enkä tykkää kyllä yhtään jos kuluuvat kovinki hirveästi, jos jotain ois tehtävissä. Vakiojouset? Keula tontissa :D Viikon päästä maanantaina pyöränkulmien -mittausaika varattuna jo...
Mä suosittelisin että käyt nelipyörä suuntauksessa.
Saattaa olla haritusta takana. Esim mulla oli aurausta toisessa pyörässä.   :idiot2:

Mutta mielestäni iskarit ei vaikuta kyllä tähän asiaan.

Volvo745D

  • Vieras
Mä suosittelisin että käyt nelipyörä suuntauksessa.
Saattaa olla haritusta takana. Esim mulla oli aurausta toisessa pyörässä.   :idiot2:

Mutta mielestäni iskarit ei vaikuta kyllä tähän asiaan.
Jepjep, näin on tehtävä ja aika sille suuntaukselle jo varattukin :)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Jepjep, näin on tehtävä ja aika sille suuntaukselle jo varattukin :)
O0

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo