Samppasport  Futurez

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vaikka inssin mittari antaa hyvät arvot, voi kantokyky olla olematon. Taakse diiselin jouset ja perus pumput jos ei nivoja ole. Eteen sitten vaikka pelkästään ne ärrän jouset, vaikka samalla menis kyllä uudet pumput ;)
Ei taida olla dieselin ja bensan jousissa muuta eroa kuin edessä?

Poissa Karvonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Joo eli tuossa kuvassa oli n. 330 paikkeilla suurinpiirtein, 320 taisi olla niin että oli toisellapuolella hieman syvemmälle painuneena :D ET vanteissa on 45 ja takana pysyvät kyllä sisällä mutta edessä tulivat yllättävänkin paljon ulos, renkaat siis 225/40. Voisikohan siis olla mahdollista että iskarit olisivat kyllä hyvässä kunnossa mutta jouset vain parhaat päivänsä nähneet?

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
no jousethan tuon kuorman kantaa , eli pitää korin tasossaan , mutta tuskin ne iskaritkaan enää iskussa jos ei ole vaihdettu lähi vuosina
Ja renkaathan voi raapia väärän Et tai väärän rengasprofiilin vuoksi
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Ei taida olla dieselin ja bensan jousissa muuta eroa kuin edessä?
Hyvä kun korjasit, normijouset ja kuormajouset. Tarkoitin siis että tässä tapauksessa voisi olla noi normi jouset passeli noin niinku korkeuven puolesta.

Poissa Karvonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Elikkä varmaankin paras vaihtoehto olisi se että kun budjetti sallii niin hommaa jonkin säädettävän alustan niin tulee kertaheitolla molemmat uudet ja luulisi saavan sopivalle korkeudellekkin?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Joo eli tuossa kuvassa oli n. 330 paikkeilla suurinpiirtein, 320 taisi olla niin että oli toisellapuolella hieman syvemmälle painuneena :D ET vanteissa on 45 ja takana pysyvät kyllä sisällä mutta edessä tulivat yllättävänkin paljon ulos, renkaat siis 225/40.
Mittaa jossakin aivan tasaisella, parkkihalli tms missä ei olis ainakaan lunta pyörien alla.   ;)
Niin tuli 225/45-17 et 40 myöskin ulos edessä.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1988550.jpg

Voisikohan siis olla mahdollista että iskarit olisivat kyllä hyvässä kunnossa mutta jouset vain parhaat päivänsä nähneet?
No miltä se perä tuntuu? Sitä on kokeilematta itse paha tietää.
Vaikka iskarit olis hyvätkin niin pehmeet jouset päästää perän niiaan syvemmälle.
Ootko kattonu yhtään niitä jousia? Kuinka vahvaa lankaa ovat?

Hyvä kun korjasit, normijouset ja kuormajouset. Tarkoitin siis että tässä tapauksessa voisi olla noi normi jouset passeli noin niinku korkeuven puolesta.
Vaihtoehtoja on paljon.   ;)

Elikkä varmaankin paras vaihtoehto olisi se että kun budjetti sallii niin hommaa jonkin säädettävän alustan niin tulee kertaheitolla molemmat uudet ja luulisi saavan sopivalle korkeudellekkin?
Melko halpaa.   :o
Halvemmallakin kyllä pääsee.  :pomo:

Poissa Karvonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Ei ole tullut katsottua kun auto ollut vasta niin vähän aikaa ja juuri tuli vasta nuo vanteet heitettyä alle. Kyllä iskareiden ymmärtääkseni pitäisi aivan ok kunnossa olla, en tiedä sitten miten pahasti olen väärässä  ::)

Kallistahan se on mutta saisi sopivaksi varmasti ellei nyt sitten johonkin järkevään ratkaisuun pääse :D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Ei ole tullut katsottua kun auto ollut vasta niin vähän aikaa ja juuri tuli vasta nuo vanteet heitettyä alle. Kyllä iskareiden ymmärtääkseni pitäisi aivan ok kunnossa olla, en tiedä sitten miten pahasti olen väärässä  ::)

Kallistahan se on mutta saisi sopivaksi varmasti ellei nyt sitten johonkin järkevään ratkaisuun pääse :D
Aattelin vaan ettei joku ole säästääkseen vaihtanu normi iskarit sinne ja jättäny nivojen jouset. Sit on perä kyllä löysä ja alhaalla.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Oliskohan näistä mihinkään? Onko kellään kokemuksia?

http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63037
Tuo on sama sarja kuin TA-technix, mad-maxxx yms yms halpis sarjat, tosin tuolla näkyy olevan yli 100€ kalliimpi kuin ulkomailla. Jos ei pirun kova alusta haittaa niin kyllä tolla ajelee.

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Tuo on sama sarja kuin TA-technix, mad-maxxx yms yms halpis sarjat, tosin tuolla näkyy olevan yli 100€ kalliimpi kuin ulkomailla. Jos ei pirun kova alusta haittaa niin kyllä tolla ajelee.

Onko ihan varmaa tietoa tästä?
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Samaa tavaraa noi 400eur coilit on, vaikka kuinka kehutaan laatusarjoiksi. Ei niistä hyviä saa millään, mutta tod.näk. tonttiin kyllä saa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Samaa tavaraa noi 400eur coilit on, vaikka kuinka kehutaan laatusarjoiksi. Ei niistä hyviä saa millään, mutta tod.näk. tonttiin kyllä saa.

Ok. Näin vähän arvelinkin... No, pitää vissiin pistää kohta Bilsteinit tilaukseen.  8) Mites muuten, jos oikeasti aletaan madaltamaan, niin edestä vissiin sisälokasuojat pois ja kaaret mankeliin vai miten? Jos eteen laittais nuo kunnon iskarit ja näppäis ringin pois/vallilan takomo etujousista (-40 mm lesjö). Tuleeko onnistumaan raapimatta? Vanteina R-replikat 17" ja ET 43...
« Viimeksi muokattu: 10.03.2012, 00:23:47 kirjoittanut -PENA- »
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
mites, onko porukalla tosta setistä käytännön kokemuksia?? onko hintansa väärtti??

http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeussaadettavacoilover-alustasarja-volvo-p-3730.html

Auto on emännän käyttis joten kilpaa sillä ei ajeta :) nyt vaan kun tuli uudet 17" alut alle niin pitäisi saada autoa alemmas, ja takajousitus alkaa muutenkin olla vaihtokunnossa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
mites, onko porukalla tosta setistä käytännön kokemuksia?? onko hintansa väärtti??

http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeussaadettavacoilover-alustasarja-volvo-p-3730.html

Auto on emännän käyttis joten kilpaa sillä ei ajeta :) nyt vaan kun tuli uudet 17" alut alle niin pitäisi saada autoa alemmas, ja takajousitus alkaa muutenkin olla vaihtokunnossa

Ta technix on halvimpia säädettäviä sarjoa auton laskuun, mutta muut ominaisuudet näkyy hinnassa. Kannattaa katsoa muita ostopaikko niin saa parempaa vastinetta rahoille. ;)

Ebay.de

 

Ateho  Elekma