Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321965 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
vaikuttaa siltä ettei farkkuvolgasta mitään tienraapijaa saa jos sellaisen haluaa muuta kuin valamalla kuution betonia pohjaan painoksi  :D tai no, säädettävällä sellaisen ehken sais mutten ton ikäseen kiuluun viitsi niin paljoa sijoittaa, olkoon tuollaisenaan.

laitoin eilen 60/40 sarjan jouset alle ja ei tosta nyt mitenkään liian matala ainakaan tullu. perä jäi liki samalle korkeudelle mitä suht tuoreilla orggisjousilla,eli pieni etukeno ja hyvä niin, konttiin kun heittää työkalut niin ei perä roiku sitten vaan aikatavalla vaakaan menee.

lullamaisuus katosi, tykkään jäykästä alustasta ja vaikuttais muuttuneen makuun käypäiseksi ajo-omituisuuksiltaan.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
vaikuttaa siltä ettei farkkuvolgasta mitään tienraapijaa saa jos sellaisen haluaa muuta kuin valamalla kuution betonia pohjaan painoksi  :D tai no, säädettävällä sellaisen ehken sais mutten ton ikäseen kiuluun viitsi niin paljoa sijoittaa, olkoon tuollaisenaan.

laitoin eilen 60/40 sarjan jouset alle ja ei tosta nyt mitenkään liian matala ainakaan tullu. perä jäi liki samalle korkeudelle mitä suht tuoreilla orggisjousilla,eli pieni etukeno ja hyvä niin, konttiin kun heittää työkalut niin ei perä roiku sitten vaan aikatavalla vaakaan menee.

lullamaisuus katosi, tykkään jäykästä alustasta ja vaikuttais muuttuneen makuun käypäiseksi ajo-omituisuuksiltaan.
Paljonko on mitat nyt navasta kaaren reunaan?

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Mitkä jouset laitoit, ja mitä maksoi?

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
fk:n jouset ostin foorumin markkinoilta edullisesti  :pomo:

mittailin kaaren reunaan, edessä 32cm ja takana pari senttiä enemmän aivan tyhjällä kontilla ja tankilla, täytyy katella jos napsais takajousista kierroksen pois kasassa olevia kierteitä jos täydemmällä kontilla meinaa jäädä hieman turhan ylös etupäähän verrattuna.
tai sitten laitan orggis takajouset takas ja nappaan niistä hieman pois, tulis hieman pehmeämpi peräpää mitä se nyt on vois ainakin kokeilla millaiseksi ajo-omituisuudet muuttuu..

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Sulla on sitten sama kuin mulla edessä mutta takana paljon enemmän.   :D

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Sulla on sitten sama kuin mulla edessä mutta takana paljon enemmän.   :D
Fk:oon ongelma, ettei perä madallu ;)

Poissa harza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
jos tässä hakis matalaa tai muuten urheilullista kulkupeliä nii kyllä se sitte vaihtuis muuhun ku volvoon  :D tollasesta kun ei kovin urheilullista kuvaa saa minkäälaisella mielikuvituksella, (eikä kyllä juuri muustakaan volvon mallista) hain lähinnä hieman jämäkämpää ajotuntumaa ja tuota perää saa aika helposti vieä laskettua jos alkaa siltä tuntumaan.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Eiköhän se perä madallu kun laittaa hiltsumaisesti takapaksiin 100kg roinaa....

Onkohan kilpurissa tällähetkellä takana 35cm kaaresta napaan, tosin 4cm pitemmillä jousilla mitä sarjassa normaalisti, jossain vaiheessa oikean mittasta tilalle kun pääsee testaamaan että onko riittävän jäykkä. Ja laskenee tosta sentin kun saadaan kaaret ja polttoainejärjestelmä lastattua.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Lauantaina hakemaan lesförssin (vai miten se kirjotetaan) jouset, mutta mietin kuinka takajouset jaksaa kuormaa kantaa? Tällähetkellä takana vuoden ikäset sst pumput ja vahvistetut jouset, ja kontti täynnä renkaat kaaren sisällä :-\  Menisikö uudet pumput, madallus jouset, vai uudet pumput ja normi tai vahvistetut jouset. Vähän ajetut ärrän jouset ois kyllä passeli varmaankin mun tapaukseen... Help?

Minä en muista miten dieselin kanssa nuo jousihommat meni, mutta mulla on ylimääräisenä yhdet allelaittamattomat takajouset. Eli ostin sen motonetin -40 sarjan, joka siis bensaturboissa on oikeammin -20. Etujouset vaihdoin alle kun siinä T5-farmissa oli tavallisen jouset edessä. Auto asettu vaateriin ja takajouset jäi vaihtamatta.  :)

Niistä takajousista ei montaa kymppiä tarvi maksaa jos haluat niitä kokeilla.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Sulla on sitten sama kuin mulla edessä mutta takana paljon enemmän.   :D

Mikä jousisarja sulla on alla? Korkeus näytti hyvältä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Minä en muista miten dieselin kanssa nuo jousihommat meni, mutta mulla on ylimääräisenä yhdet allelaittamattomat takajouset. Eli ostin sen motonetin -40 sarjan, joka siis bensaturboissa on oikeammin -20. Etujouset vaihdoin alle kun siinä T5-farmissa oli tavallisen jouset edessä. Auto asettu vaateriin ja takajouset jäi vaihtamatta.  :)

Niistä takajousista ei montaa kymppiä tarvi maksaa jos haluat niitä kokeilla.
Mie ostin juurikin sellasen motonetin -40 sarjan. Ja ehkä pelkät etujouset käytän itsekkin.
Mikä jousisarja sulla on alla? Korkeus näytti hyvältä.
Ne on käsittääkseni samaa motonetin kamaa, mutta madalsi -50mm oisko tiiselillä ja automaatilla osuutta asiaan?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Mie ostin juurikin sellasen motonetin -40 sarjan. Ja ehkä pelkät etujouset käytän itsekkin.Ne on käsittääkseni samaa motonetin kamaa, mutta madalsi -50mm oisko tiiselillä ja automaatilla osuutta asiaan?

Okei, tuossapa tuliki just sopiva määrä tietoa. Eli käyn hakee siis uuden sarjan itelle tuohon dieseliin. Vanhassa kerkes ne etujouset olla paikallaan ~8kk ja keula ei väsähtäny siinä ajassa ainakaan yhtään.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Okei, tuossapa tuliki just sopiva määrä tietoa. Eli käyn hakee siis uuden sarjan itelle tuohon dieseliin. Vanhassa kerkes ne etujouset olla paikallaan ~8kk ja keula ei väsähtäny siinä ajassa ainakaan yhtään.
Mie vein motonetista viimeiset  :D Ja noi mun jouset joutaa varmaan kesänmittaan sulle, jos ei ole kiire.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Mikä jousisarja sulla on alla? Korkeus näytti hyvältä.
Lesjöthän ne. Eli siis smoja mitä Motonetti myy.

Poissa allutin_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • !!
Kertokaa, mistä saan volvo 850glt vm93 autoon alusta/madallus sarjan edullisesti ja mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa? vähintään 40/40 madallus!!? laittakaa linkkejä, kertokaa kokemuksia yms!

 

KL-varaosat  Race.fi