Carcom Oy  Ateho

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321969 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Eikö sitä lupaa kysytä yleensä emännältä eikä konttorilta...? :D

Laitappa paperit näkyville tai mulle yv:llä niin kerron, että onko käypäiset.

Jos sopii niin minä räpsin motonetin jousisarjan lapuista kans kuvat ja laitan näkyviin sulle.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vastailehan Hurm0s sitten tänne sekä Diederichsin että Lesjöforsien kohdalta kun niitä jaksat selailla, hyödyllistä infoa varmasti muillekkin.  ;)
240 -86 @buildingbrick240

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vastailehan Hurm0s sitten tänne sekä Diederichsin että Lesjöforsien kohdalta kun niitä jaksat selailla, hyödyllistä infoa varmasti muillekkin.  ;)

Tuostahan melkeen kannattas tehä oma alatopikki, johon vois kirjailla että mitkä jousi/iskari/alustasarjat voi muutostaa mihinki autoon. Suorran en viiti tänne kuvaa julkasta ettei sitä aleta turhaa jakaa tuolla netissä mutta kaipa tuo hurmos sen selville saa notta kelpaako lappu  ;)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Hurm0ksen tuomio Diederichsin TUV-lappusista oli
Lainaus
Ihan pätevän näköiset laput, löytyy kaikki hyväksyntänumerot ja akselimassat yms.
ja kun mun auton, ja noiden paperien tyyppihyväksyntänumeroita vielä verrattiin niin
Lainaus
noniin, sitte vaan sarja tilaukseen ;)
Mitenkään Hurm0ksen tietämystä väheksymättä taidan kuitenkin vielä konttorilla käydä noiden kanssa, lupailin tuonne tuningkaupan suuntaankin ilmotella mitä sanovat.  :) Tuntuu kuitenkin juttu olevan jo taputeltu eli raportoin sitten myöhemmin miltä Diederichs vaikuttaa. Itselle tuossa pointtina lähinnä vaan korkeussäädettävyys, maata viistämään ei ole tarkoitus tiputtaa joten vakiotolpillakin varmasti madallusjousien kanssa pärjäis, mutta mukavahan se on päästä ite säätämään rengastuksen ja olosuhteiden mukaan (talvi / kesä).
240 -86 @buildingbrick240

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kyllä Hurm0s noi asiat tietää, tai pitää tietää.   ;)

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Jooh, kyllähän mä niistä jotain tiedän ;D

Mutta tosiaan, siinä jousien lapussa pitää olla akselimassat rajattuna sekä tyyppihyväksyntänumeron jollain osalla yksilöity ne autot, joihin ko. jouset saa asentaa.
Ja sen tyyppihyväksyntänumeron pitää täsmätä siihen omaan autoon, eli jos lapussa on vaikka esim. e9*93/81*0002*, niin sama pitää löytyä auton otteesta (tai auton tyyppikilvestä, ellei sitä otteessa lue)
Koko tyyppihyväksyntänumerohan on aina tyyliin muotoa eX*XX/XX*XXXX*XX, mutta tuota viimeistä numeroparia ei noissa lapuissa ole, sillä se on vain laajennusosa.
Noissa lapuissa voi myös olla vain osa numerosta, esim. näin: e9*??/??*0002*

Tuossa: http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/32012/2299/E8410-140.PDF
On hyvä esimerkki hyvästä todistuksesta, on siis Eibachin paperit.


Tuostahan melkeen kannattas tehä oma alatopikki, johon vois kirjailla että mitkä jousi/iskari/alustasarjat voi muutostaa mihinki autoon. Suorran en viiti tänne kuvaa julkasta ettei sitä aleta turhaa jakaa tuolla netissä mutta kaipa tuo hurmos sen selville saa notta kelpaako lappu  ;)
Tää vois olla ihan hyvä idea, listais kaikki sarjat joihin on tyyppihyväksyntä olemassa, niin ei tarvitse aina erikseen kysellä. Eikä myöskään kenelläkään menisi rahat hukkaan kun ostaa vääränlaisia jousia, joita ei saa muutostettua.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Tuli paikalliselta konttoriltakin siunaus Diederichsin TUV lapuille, että kai ne on tilattava tässä jossain vaiheessa kun ehtii. Sopivasti määräaikaiskatsastuskin hollilla niin menee sitten samalla.  :hello:
240 -86 @buildingbrick240

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
-H-
Pyörittelen vielä tätä asiaa..

Mikähän tuossa on, mut H&R:llä on mainittu näitä 29955-jousia neljät erit. Nivomat ja ei-Nivomat on selvä, mutta sitten on etukaseli 1019kg asti ja 1020kg alkaen. No minulla rekisteriotteessa tuo 1020kg:



Lainaus
29955-1   Volvo V70 stationwagon (LW) without Niveuregulierung
axle weight [kg] up to 1019 kg front axle weight color black, lowering [mm] 35, year: from 1991 up to: 2000 | Notes:  0t4     Download approvaln
29955-2   Volvo V70 stationwagon (LW) with Niveuregulierung
axle weight [kg] up to 1019 kg front axle weight color black, lowering [mm] 35, year: from 1991 up to: 2000 | Notes:  0t4     Download approvaln
29955-3   Volvo V70 stationwagon (LW) without Niveuregulierung
axle weight [kg] from 1020 kg front axle weight color black, lowering [mm] 35, year: from 1991 up to: 2000 | Notes:  0t3     Download approvaln

29955-4   Volvo V70 stationwagon (LW) with Niveuregulierung
axle weight [kg] from 1020 kg front axle weight color black, lowering [mm] 35, year: from 1991 up to: 2000 | Notes:  0t3 

Eli tolla kolmosella varmaan sitten mennään (nyt Nivot alla, mutta vaihtuvat pois)?
Eibachit eivät ole valmistajan mukaan tuettuja vaikka TÜV väittää muuta:



Sama kohta H&R:n paperista (jotka sama paperi 1-4 -malleille, vaikka toi kilon ero??? Ja tuossahan on 1120kg):



Eibach -30mm, H&R -35mm...
Ei varmaan loppuen lopuksi väliä kumman noista ostaa...
Josko sitä kolmisen viikon päästä kukkaronjumalat olisivat taas suosiollisia, kun nyt näyttäneet pahanta naamaa hetken.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Tarvit nuo mitkä alkaa 1020. Mulla muuten keula painaa 100kg enemmän.   ;)
Mutta ota Eibach. Kehuvat paremmiks.

Sillä nivo hommalla ei ole muuta väliä kuin se että otat oikeenlaisen sarjan, eli ei nivoille.

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Mitenkäs muuten kun on säädettävä alustasarja joka on muutoskatsastettu muutama vuosi sitten. Rekisteri otteeseen merkattiin navan etäisyys kaarista. Saakos tuota muutettua jotenkin ilman uutta muutoskatsastusta oikeasti säädettäväksi, eli siis rekisteri otteeseen merkintä säädettävyydestä. Ilmeisesti tuv lappujen perusteella katsovat nuo säätö varat? Toisaalta ei huvittaisi lapuista poistaa tuota navan ja kaaren etäisyyttä kun sain kikkailtua sen alemmaksi kuin mitä tuv lappusissa oli minimi korkeus.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Muutoskatsastuksen yhteydessähän säädettävässä alustasarjassa pitäis otteeseen tulla esim: Edessä 300mm-350mm ja takana 320mm-370mm <-- mittoja siis navasta kaareen. Mutta harvoinpa noin ovat laittaneet...

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Tuskin siitä raastupaan joutuu, kun menee korkeutta muuttamaan. Ns. inhimillisen määrän ettei mitään kymmeniä senttejä.
Sitä ei kukaan tee, että menisi uudestaan konttorille merkkaamaan muutoksen. Enemmänkin, että korkeus on sellainen ettei ota kiinni = uusi alusta katsastettu. Kotona sitten ruuvataan vielä alemmas tai vaihtoehtoisesti voi jopa joutua nostamaan vaikka olisikin katsastettu tietyille mitoille.
Fiesta -no- boost

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Muistelisin että Hurm0s sanoi, että ne rajat kannattaa pyytää otteeseen, koska kaikki inssit ei sitä hokaa/jaksa laittaa.

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Muistelisin että Hurm0s sanoi, että ne rajat kannattaa pyytää otteeseen, koska kaikki inssit ei sitä hokaa/jaksa laittaa.

Mutta käsittääkseni tämä on tullut uutena. n.2 vuotta sitten katsastin omani. Ja tosiaan oli niin matala että korkeammaksihan sitä on nostettu. Oli matalampi mitä tuv lappusissa lukeva minimi korkeus  :pomo:
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

heartagramm

  • Vieras
Huh, sain kahlattua joka viestin läpi, vaikka meinasi innostuskin loppua. Ajattelin hommata tuohon V70 vuosimallia 1997 säädettävän alustasarjan. Ja pitäisi muutoskatsastaa ettei tarvitse kerran vuoteen vaihtaa vakioalustaksi ja säädättää pyöränkulmia samalla tai pelätä että poliisi pysäyttää jossain vaiheessa ja katsoo pyöränkoteloon.

Jäykkyyssäädettävyys olisi plussaa ja ei nyt mitään yli tonnin sarjoja olisi ihan ensimmäisenä tarkoitus tilata... Mahtaako sellaisia coilovereita ollakaan? Painotan nyt että auton vuosimalli 1997. AKE:llekin laitoin kysymystä, kun eräs TA Technixiä kauppaava jälleenmyyjä vastasi sähköpostiini "tottakai saa muutoskatsastettua" kun kyselin että meneekö muutoskatsastuksesta läpi. ELK Enää en ole ollenkaan varma.  :idiot2:  :2funny:

 

Futurez  Kulkukoira