Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
ai se on sama. eli siihen ei kosketa....

Ei kai tuossa tateksissa ole muuta ongelmaa ku etujouset? se yläpääkin on helppo fiksata?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
joo mutta mitä mä teen alustasatsilla jossa on polkuautoon sopivat etujouset?  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Oon nyt seurannu näitä touhuja tovin.
Jengi haluaa säädettävän alustan, mutta ei ole varaa ostaa kunnollista. Mä ostin käytetyt jouset ja oon ollu hemmetin tyytyväinen. En kyllä jaksais säädelläkkään.   8)
Mä kysyn vaan miks tarvii haaveilla jos ei oo paalua?   :D

Vinkki. Foorumilla oli ainakin hetki sitten lesjön jouset iskareineen myytävänä 70€.   :pomo:

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
joo mutta mitä mä teen alustasatsilla jossa on polkuautoon sopivat etujouset?  :D

Pointtina nimenomaan se että kun on tiedossa niiden etujousien heikkous, niin ostotilanteessa yrittää ostaa setin ilman etujousia, tahi sopia myyjän kanssa jo etukäteen että ne jouset saa vaihtaa jos ne ei kanna. Halpissarja, nuo jouset tuskin on sellaisilla mitoilla ettei markkinoilta löytyis vastaavalla halkaisijalla ja sopivalla pituudella olevia.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Mulla on ainaki kyse enemmänki siitä että
- ei ole kiire kun talvi tulossa
- ei ole tarvetta millekkään ratakelpoiselle huippualustalle, edellisen auton kanssa totuin kyllä kovaan (huonoon) alustaan eikä se mua vaivannu.
- säädettävyys olis enemmän ku kiva
Joten siksi tulee noita halpis settejä tutkittua ja selailtua.  ;)


Tossa oli siis -50/30, ison subikotelon kanssa oli kesällä jees (ei kuvassa), mutta talvella ois tahtonu kyllä nostaa sen pari senttiä.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2012, 17:14:23 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Oon nyt seurannu näitä touhuja tovin.
Jengi haluaa säädettävän alustan, mutta ei ole varaa ostaa kunnollista. Mä ostin käytetyt jouset ja oon ollu hemmetin tyytyväinen. En kyllä jaksais säädelläkkään.   8)
Mä kysyn vaan miks tarvii haaveilla jos ei oo paalua?   :D

Vinkki. Foorumilla oli ainakin hetki sitten lesjön jouset iskareineen myytävänä 70€.   :pomo:
Mä oon sun kanssa aika samoilla linjoilla...
Ne korkeussäädettävät halpasarjat on ihan täyttä juhlaa säädellä muutaman talven jälkeen, kierteet on ihan yhtä puuta ellei oo viikon välein rasvaamassa, niistä löystyy lukitukset jne. Jne.

Itellä on vaan iskareissa säätö (konin sportit) eikä niitäkään jaksa veivailla kun on hyvän asennon löytänyt.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Vtwin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
http://www.garaget.org/events/?e=183&c=1&image=2710504

Mistä ja mikä tuo lippa puskimen alla on? :P

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Mikäs on hyvä coilover satsi kasipätkään?
Nyt alla joku FK:n alustasarja eikä monta kaunista sanaa löydy.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Mikäs on hyvä coilover satsi kasipätkään?
Nyt alla joku FK:n alustasarja eikä monta kaunista sanaa löydy.
D2 849€ tai K-sport ~700€

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
D2 849€ tai K-sport ~700€
Mistä tuota k-sporttia saa kohtuullisella toimitusajalla?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa boogieman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
Turbottomiin -40mm. Turbolliset on kai kaikki ollu 20mm matalampia eli niihin se on -20mm. Korjatkaa jos ei ole näin.
Pahoittelut kun kaivelen muinaisen viestin, mutta onko tietoa, koskeeko tämä myös matalapaineturboja (GLT)?
Volvo V70 2.4D '03 aut.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Noi on niin yksilöllisiä että viakee sanoa, mun V70 2.5T tippui keulasta 2cm, taakse en edes vaihtanu jousia. Takana kaarimitta antaa ymmärtää että ne jouset on kuolleet ja siksi perä roikkuu alhaalla jo valmiiksi. Joku vois ilmotella tähän 850 vaparin kaarimitat uutena niin siitähän se sitten menee mittaamalla. V70 vaparissa tais olla edessä 38cm ja takana 36cm?
240 -86 @buildingbrick240

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Samat ne kaarimitat taitaa olla molemmissa.
Mutta tosiaan nuo korkeudet on yksilöllisiä. Ja tuskin kukaan enää tietää mikä on ollu uutena.   ;)
Tuossa vakio korkeuksia kuvina.
850.

V70.


Pahoittelut kun kaivelen muinaisen viestin, mutta onko tietoa, koskeeko tämä myös matalapaineturboja (GLT)?
Jos siinä on T5:n jouset niin pitäis tippua n.25mm. Mutta kun näihin on vaihdeltu jousia niin siellä on todennäköisesti tavalliset jouset jolloin se keula on korkeemmalla ja näyttää selvästi keulivalta.
Tuossa V70 T5 jousilla, keulassa. Takana vakiot.



Ja vinkki jos joku kaipais.
Lesjöt ja FK:t kohtuu hinnalla.

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Verrokiksi vielä oma, edessä lesjöt ja takana jotkin tuntemattomat vakion näköset, oletan että ovat kulahtaneet vakiot. Toki takakontissakin on subbari ja varmaan 50kg työkaluja tekemässä osansa tuohon madallukseen.  :D
240 -86 @buildingbrick240

 

Proturbo  Autodiagnoosi