Kulkukoira  Proturbo

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321954 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
okei. eli kannattaa unohtaa..

http://www.slamit.net/product/8096/fk-hightec-alustasarja-850-wagon--v70--6040mm-1996-81999

oliko tämä sarja käytännössä siis 40/40 eikä 60/40 kuten mainostetaan? Liekkö T5 tippuu juurikaan vaikka tuon alle ruuvais?

tai kertokaa mikä olis hyvä ratkaisu tuon T5 alustalle, jotta sais hieman matalammaksi, eikä perä roikkuis alempana? uudet perusiskarit ja -35mm H&R jouset esim?
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
okei. eli kannattaa unohtaa..

http://www.slamit.net/product/8096/fk-hightec-alustasarja-850-wagon--v70--6040mm-1996-81999

oliko tämä sarja käytännössä siis 40/40 eikä 60/40 kuten mainostetaan? Liekkö T5 tippuu juurikaan vaikka tuon alle ruuvais?

tai kertokaa mikä olis hyvä ratkaisu tuon T5 alustalle, jotta sais hieman matalammaksi, eikä perä roikkuis alempana? uudet perusiskarit ja -35mm H&R jouset esim?

60/40 FK:lla tippuu keula kyllä reilusti, mutta perä jää turhan ylös.

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
60/40 FK:lla tippuu keula kyllä reilusti, mutta perä jää turhan ylös.

Ja tuolla lisää kuvia joita voi katsella miltä auto näyttää FK:n alustalla.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2759.msg60584#msg60584

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
näistä viisastuneena päätin, että talven mittaan tilaan tuon GTS:n sarjan ja jos perä jää liian korkealle, niin kierros pois jousista, niin eiköhän ole korkeus kohdillaan :)

Talveksi tulossa 205/50-17 nastat volvon aluille, niin ei viitsi koko talvea kolistella alustasarjan kanssa :) Muutakin pientä huoltoa/parannusta tulossa, niin eiköhän jaksa tuonne ens kevääseen ajella vakio alustalla.. Ehkä..
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Talvivanteiksi tulee siis alkuperäiset 17" thorrit. Kesäksi sitten kai 18" R replicat 215/40 kumilla, niin ei tuo rengastus pehmeyttä ajettavuuteen tuo.. Eli ei älyttömän pintakova tarvis olla. Ainakin GTS:n mainosteksi lupailee hyvää, mutta miten käytännössä tuo alustasarja toimii? 750€ hintaa kuitenkin..

Uskaltaako takajousista napata vähän pois ilman mitään ongelmia, jos perä jää liian ylös?
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa VolvoVilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Ite laitoin FK 40/40 jouset ja bilsteinin iskarit ni ei tuntunu nii halvalta ku odotin. Ei liian jäykkä ja sopiva madallus tosin perä jää vähä tushan ylös mut ajo ominaisuuksia hainkin :P
Volvo S80 2.5TDi ~500tkm

Poissa HooÄr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Osaisko joku sanoa mitkä jouset tempasin tuone 850 keulaan? Aluksi oli vakiojousilla navasta kaareen 39cm  :hello: ja jousien vaihdon jälkeen n.34cm, saattaa olla vähän allekki kun asettuneet. Jouset väriltään punaiset ja kierroksiakin oli samat kuin alkuperäisissä (8kpl?).  ???
340 -83 B19A+M47R

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Osaisko joku sanoa mitkä jouset tempasin tuone 850 keulaan? Aluksi oli vakiojousilla navasta kaareen 39cm  :hello: ja jousien vaihdon jälkeen n.34cm, saattaa olla vähän allekki kun asettuneet. Jouset väriltään punaiset ja kierroksiakin oli samat kuin alkuperäisissä (8kpl?).  ???

Todennäköisesti -40mm jouset

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Meinasin tilata BC-racingin coiloverit kun näyttää olevan tarjouksessa vuoden loppuun asti.
Tarjoaa kasipätkää kahta mallia. V1 ja BR.
Onko kenelläkään kokemusta kummastakaan? Lähinnä kiinnostaa mitä eroja noissa on? Onko tuossa V1:ssä camber/caster säädöt edessä?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Meinasin tilata BC-racingin coiloverit kun näyttää olevan tarjouksessa vuoden loppuun asti.
Tarjoaa kasipätkää kahta mallia. V1 ja BR.
Onko kenelläkään kokemusta kummastakaan? Lähinnä kiinnostaa mitä eroja noissa on? Onko tuossa V1:ssä camber/caster säädöt edessä?
Lainaus
V1 = BC Racingin edullisin malli. Kumivaimennettu yläpää* ilman camber -säätöä (*jos ei saatavilla niin yläpää on pillowball)
Lainaus
BR Track = Ominaisuuksiltaan ratakäyttöön viritetty. Jäykemmät jouset, pillowball -yläpäät. McPhersoneissa camber -säätö.

eli BR:ssä on tuo pillowball yläpää ja camber-säätö, on ihan hienon näköinen mutta vaikka mullakin on noissa D2:ssä toi camber-säätö niin en ole siihen koskenut kuin testailumielessä  :) eli sinänsä aika turha.
mutta sitten toi toinen juttu mikä on mainittu eli noi BR-sarjan jäykemmät jouset olis plussaa sillä toi farkun perä on aika painava eli jäykemmistä jousista ei ole mitään haittaa. mullakin on kohtuu jäykkä toi perä mutta näin jälkikäteen ei ole harmittanut yhtään kun olen tuota kärriäkin vedellyt  ;)
eli ääni BR-sarjalle  :hello:

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Tosiaan jos jotain nuo erot kiinnostaa niin tälläisen vastauksen sain myyjältä
"V1:sessä ei ole camber -säätöä edessä. Muita eroja on BR:ssä halkaisijaltaan hieman isompi vaimennin (isompi öljytilavuus), päivitetyt valmistusmateriaalit, kuulalaakeroitu etuyläjousilautanen sekä laajempi jäykkyyden säätöalue. "

Tuota BR track sarjan alustaa ei ole kasipätkään saatavilla. Mutta bc racingilta on ainakin aikaisemmin saanut haluamillaan jäykkyyksillä jouset  ;)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Kokemuksia ja tietoa sivukaupalla, mutta lärääppä ne läpite :idiot2:

Eli etuiskarit jotka sopisi -60mm jousten kanssa? ~400€ kipuraja, mielellään halvemmalla kun ei kestä näitä rospuutto teitä >:(

Kummat takajouset kantaa enemmän, fk:n -40mm vaiko lesjöfors -40mm?

Tietty jos ei muulla niin T5:n takajousilla kantavuutta, mutta jää pyllöttämmään ;D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kummat takajouset kantaa enemmän, fk:n -40mm vaiko lesjöfors -40mm?

Tietty jos ei muulla niin T5:n takajousilla kantavuutta, mutta jää pyllöttämmään ;D
Lesjöt pudottaa persusta aika hyvin tietyn kuorman jälkeen. Kovaa kuormaa en kyllä kokeillu mutta mitä oletan sulla olevan niin jopa 20mm.
Jos kuormajousista ottais kiepin pois, kestäisköhän ne? Hurm0ksella on sellaset omassaan.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Lesjöt pudottaa persusta aika hyvin tietyn kuorman jälkeen. Kovaa kuormaa en kyllä kokeillu mutta mitä oletan sulla olevan niin jopa 20mm.
Jos kuormajousista ottais kiepin pois, kestäisköhän ne? Hurm0ksella on sellaset omassaan.
Eipä mulla ole subia ollu enää varmaan puoleenvuoteen :'( Ja muutenkin aika vähästä nykysin, mutta reissujen aikaan niinku nyt jouluna lisävalot näytti latvoihin ja mulla on kuormajouset takana ::)

Pitääpä kattoo miltä se näyttää toi Hurmoksen pirssi. Lie kestäävät paikallaan?

Ei taijja takomon jousia onnistua muutoskatsastaa  :-\

 

Carcom Oy  Ateho