Proturbo  Autodiagnoosi

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 322013 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jarza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Onkos porukalla ollu ongelmia asentaessa fk:n 60/40 jousia v70:een? Takajouset näyttäs menevän ilman ongelmia, mutta etujouset onkin sit asia erikseen... Etujousien yläpäät kapenee niin paljon ettei niitä saa jousilautaseen ollenkaan ja alapäätäkään ei saa lautasen sopimaan oikein  :( onko nyt tullut väärät jouset vai miten ne sais paikoilleen?
kehon liikuttimena toimii: V70 mk2 T5 2002

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Oisko sattunu va väärät jouset. Kuukletappa ne jousien numerot et mihin autoon ne pitäis sopia.. Onko lapuissa samat numerot kuin jousissa?

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Eikö ne ole takajouset missä se pää kapenee?
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Etujouset kapenee kunnastakin päästä. Takajouset vain alapäästä.
Tuosta jos osaa katsoa supistuksen määrän. Molemmat on etujousia.  ;)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Molemmat päät supistuu vielä eri säteellä muistaakseni, olihan jouset oikein päin?

Poissa Jarza

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
No nyt on alusta alla  :) mutta perä jää pirun korkeeksi, onko kokemuksia jos leikkais yhden kierroksen pois takajousista kuinka matala sitten tulis?
kehon liikuttimena toimii: V70 mk2 T5 2002

juhagee

  • Vieras
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #531 : 28.03.2013, 23:49:16 »
Tuli tilattua GTS sport lyhennetyt iskarit jäykemmällä asetuksella. Saa nähä millaset on, varmaan paremmat kun öljyt ulos vuotaneet konit  :2funny:
Kaw:in jousien kaveriksi..

Poissa leipuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
moi ,olis kanssa alustapäivityksen paikka-v70 d mk1-00. motaria kovaa 100km pvä+mutkaa30..EHDOTUKSIA,auton arvohan on.... joten sieltä yläpäästä edullisista? tai mitä mieltä,..(48)KELPAA myös hyvi perusteltu käytetty..
v70d-00 ja v401.9d-03

Poissa leipuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
nii on 225-45-17 ja nivot takana .parasta suoriusta haussa..
v70d-00 ja v401.9d-03

juhagee

  • Vieras
Kyllä. Ei ne kampperisäädöt satu ikinä kohdalleen sumissa. Muuttuiko ratin asento iskarivaihdon jälkeen?

Voikos näistä ees säätää kampperia? Periaatteessahan iskarit kun vaihtaa ei PITÄS muuttua mikään kulma, varsinkaan aurauskulma...  :o

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Voikos näistä ees säätää kampperia? Periaatteessahan iskarit kun vaihtaa ei PITÄS muuttua mikään kulma, varsinkaan aurauskulma...  :o

Iskarin alapään kiinnityksestä säätyy kampperi. Iskari kun irrotetaan olkavarresta ni säädöt on hukassa..

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Ei mulla ainakaan oon kun ihan tavalliset reiät ja pultit tuossa ässässä. Onkos 850 vielä semmoset epäkeskosäädöt vai muistanki väärin?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Ei mulla ainakaan oon kun ihan tavalliset reiät ja pultit tuossa ässässä. Onkos 850 vielä semmoset epäkeskosäädöt vai muistanki väärin?

Ei ne tarvi olla mitkään epäkeskot että niistä muuttuu kampperi. Liikerata on aika vähäinen mutta kampperisäädöissä ei yleensä mistään isoista mitoista puhutakaan.

Otappa mutterit auki ja heiluta iskarin varresta ni huomaan minkäverran olka lonkkasee.

juhagee

  • Vieras
Aivan, mutta varsinaista säätöä ei ole. Kannattaahan ne sitten tarkistaa, jos ne nyt lonksaa  :hello:

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Onkos nämä nyt sit Nivomatit?  :idiot2: minä en ymmärrä näistä mitään  :-[

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

 

Proturbo  Autodiagnoosi