Ateho  Elekma

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 322001 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Otra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • impedanz.org
    • Impedanz tuning Ry.
Jo nyt on kumma kun ei edes KW:ltä saa tuohon malliin lappuja. Muuten olis se tullu samantien alle. Tuleekohan kuinka lepsu tosta perästä jos sinne perus iskarit laittaa? Välillä saattaa lisäpenkeillä parit penskat istua  ::)

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Ta tehnixin sarjaa täällä on vähän haukuttu, mutta onko kenelläkään kokemusta jomin coiloverisarjasta? Aika saman hintainen ainakin on. Mahtaako olla yhtä "laadukas"?

Jomin sarja on yhtä kuraa ku TA tehnix.

Onko kukaan koittanut ikinä korvata 855/v70 takaiskaria coilover tolpalla, ja jättänyt alkup. jousta ja iskaria pois? Olisi paljon helpompaa saada se haluttu ajokorkeus (oikeasti matala) kuin mitä tolla erillisjousituksella. Ja jos joku on niin tehnyt niin voisiko valaista vähän että minkä vehkeen tolpat siellä takana oikein on :)

Mamasan myy ainaki sarjaa jossa takana myös oikeet mcpherson tyyliset coili tolpat.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Tai onko kukaan vaihtanu jämäkämpiä jousia ta technixin sarjan etu tolppiin? Eikös niissä ollut niitä pohjaamis ongelmia?

Ei välttämättä niinkään pohjaamis ongelmaa ainakaan itellä oo tullu mut aivan liian löysät mutkatielle noi jouset. Myös takajouset on iha paskat. Alle 50kg kuormalla painuu melkeen 1,5cm. Ja joo oon laikannu niistä kyl joku pari kieppii pois et sai fiksuun korkoon ton kikottimen. Pitäs kokeilla seiten satkun farkun kuormajousia sovittaa taakke ku niis ois yli 2mm paksumpi jousi.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa SamuH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
mitenkäs muilla 850 kanssa kun 205/55/16 ottaa edessä renkaat kaariin kiinni pienissä pompsuissa ja kuopissa yms... ja auto on vakio korkea ja 170tkm ajettu onko alusta siis lopussa vai pitääkö ostaa suoraan ne mataproffa kumit ja madallus jouset ::) ELK
Volvo V70 2,5T AWD -07
EX:::Volvo S80 -07 2.4D, Volvo 850 -96 2.4 20V STW, 244 -76 B21A+M47 ,855 T5 -96  "terttu" ,855 -95 2.5 20v "rakkori"
ja muun merkkisiä paljon...

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
mitenkäs muilla 850 kanssa kun 205/55/16 ottaa edessä renkaat kaariin kiinni pienissä pompsuissa ja kuopissa yms... ja auto on vakio korkea ja 170tkm ajettu onko alusta siis lopussa vai pitääkö ostaa suoraan ne mataproffa kumit ja madallus jouset ::) ELK

Paljonkos sulla on ET vanteissa. 205/55/16 pitäis olla ihan käypä koko tuohon autoon. Onko kääntymisenrajoittimet paikoillaan alatukivarsissa.

Poissa SamuH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
ihan vakio volvon T5? vanteet 6,5x16 ja et 43.
ja äsken parkkipaikalla kääntäessä ei ota lähellekkään kiinni kaareen  :-\
Volvo V70 2,5T AWD -07
EX:::Volvo S80 -07 2.4D, Volvo 850 -96 2.4 20V STW, 244 -76 B21A+M47 ,855 T5 -96  "terttu" ,855 -95 2.5 20v "rakkori"
ja muun merkkisiä paljon...

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
kyl mä luulisin että alusta on finaalissa, jos vakio kumeilla ja alustalla mennään töyssyissä kaariin kiinni.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa SamuH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
kiitos vastauksista  :)
Volvo V70 2,5T AWD -07
EX:::Volvo S80 -07 2.4D, Volvo 850 -96 2.4 20V STW, 244 -76 B21A+M47 ,855 T5 -96  "terttu" ,855 -95 2.5 20v "rakkori"
ja muun merkkisiä paljon...

Poissa Pemppis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Joooh.. Meinaa vuoden -97 nelikko v70 keulia hieman, eli keula korkeemmalla ku perä. Onko kellään kokemusta etujousien laikkaamisesta kun ei oikein huvittaisi ostaa kokonaan uutta alustasarjaa. Ruotsissa olisi 60/40 madallusjousia myynnissä, mutta omaan silmään perä on nyt sopivalla korkuudella eikä sitä tarvitsisi alemmaksi saada, eikä ole tarkoitus autoa ihan tonttiinkaan vetää, kun suurin osa ajosta on epätasaisilla teillä. Takana on pari vuotta sitten vaihdetut nivot ja tuntuuvat pelittävän vallan mainiosti! Mutta siis kärsiikö neliveto mitenkään laikkaamisesta ja olisiko ajokokemuksia kertoa?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Joooh.. Meinaa vuoden -97 nelikko v70 keulia hieman, eli keula korkeemmalla ku perä. Onko kellään kokemusta etujousien laikkaamisesta kun ei oikein huvittaisi ostaa kokonaan uutta alustasarjaa. Ruotsissa olisi 60/40 madallusjousia myynnissä, mutta omaan silmään perä on nyt sopivalla korkuudella eikä sitä tarvitsisi alemmaksi saada, eikä ole tarkoitus autoa ihan tonttiinkaan vetää, kun suurin osa ajosta on epätasaisilla teillä. Takana on pari vuotta sitten vaihdetut nivot ja tuntuuvat pelittävän vallan mainiosti! Mutta siis kärsiikö neliveto mitenkään laikkaamisesta ja olisiko ajokokemuksia kertoa?

Eihän se itse neliveto siitä laikkaamisesta mitenkään kärsi. Mutta etujouset on sitten molemmista päistä supistuvaa mallia eli jos katkaisee niin joutuu taivuttamaan päänkin uudestaan muotoon että istuu lautaseen.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Haluaisin 850:een lisää maavaraa, tyyliin xc70 tms. Miten asiaa kannattaisi ruveta tekemään ?
Tätä itekkin mietin. Miten tuossa xc70 mallissa on tuo alustakorotus  tehty eli kävisikö tuon iskari jousipaketti esim. suoraan 850 malliin tai normi V/S70. Jos ikäluokka on suurin piirtein sama.

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
kyl mä luulisin että alusta on finaalissa, jos vakio kumeilla ja alustalla mennään töyssyissä kaariin kiinni.
Eikös vakiogummit oo 205/50 ? Ei ole paljoa eroa 55 profiiliseen mutta ahtaat pyöränkotelot näissä on.
XC70 D5

Poissa SamuH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Siitä nyt ei ota selvää kumpi on mutta 205/45 tulossa uuden alustan kanssa alle :D
Volvo V70 2,5T AWD -07
EX:::Volvo S80 -07 2.4D, Volvo 850 -96 2.4 20V STW, 244 -76 B21A+M47 ,855 T5 -96  "terttu" ,855 -95 2.5 20v "rakkori"
ja muun merkkisiä paljon...

Poissa Verkku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
Tarvis alustaa hommailla tohon kasipätkään, kun etujouset on mallia vakio+rälläkkä. Ja muutenki aika loppu kaikki iskarit.

Mielessä kävi toi:

http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeussaadettavacoilover-alustasarja-volvo-p-3730.html

Mutta mitä nyt foorumia selasin niin aika paska sarja taitaa olla?

D2 Street Coilover settiä mietin myös, mutta ei raaskis 1000€ maksaa alustasta :/.

Eli heittäkääs vinkkejä! Kokoanko itse jonkun setin vai mitä?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
On toi TA technix ihan hyvä kun vaihtaa jouset ja takaiskarit  :2funny:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Elekma  Autoracing