RallyBaron  Samppasport

Powershift-vaihdelaatikko rikki

  • 36 Vastauksia
  • 15490 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ulvilantie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Powershift-vaihdelaatikko rikki
« : 29.04.2019, 18:44:01 »
Meni Powershift-laatikko rikki ja ei korjaamalla tokene. Kenelläkään tietoa pajoista mitkä pystyvät vaihtamaan ja ohjelmoimaan? Biliaa ei kannata ehdottaa, hinta n. 8000€...

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #1 : 30.04.2019, 06:39:38 »
Miten särkyi paljonko ajettu onko öljyjä vaihdettu?

Poissa Ulvilantie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #2 : 07.05.2019, 14:31:55 »
Ihan kerran pihassa lähtiessä huomasin, että jossain jyrisee oudosti. Muutaman päivän kuulostelin että laatikosta taitaa tulla. Näin oli: 200tkm ajettu, merkkihuollettu, vaihteistoöljyt vaihdettu 2 kertaa

Poissa justindr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #3 : 07.05.2019, 20:36:37 »
http://recro.eu/fi/

Tuolta kannattanee kysellä ainakin laatikkoa. Työnhän voi teettää muuallakin.

Poissa Ulvilantie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #4 : 08.05.2019, 14:15:09 »
Laatikko löytyi ja on työn alla nyt.

Parisen viikkoa Powershift-asiaa opiskelleena eli usean vaihdelaatikkotoimittajan/korjaajan kanssa ( myös tuon latvialaisen Recron) kanssa juteltuani hämmästelen, että tämän vaihteiston ongelmista ei ole enempää tällä palstalla tarinaa. Korjaajien mukaan tapauksia on todella usein.

Ko boxi on esim. Ruotsin varasosatukkujen kysytyin vaihteisto suhteessä uusmyyntimääriin , koska takuukorjauksia tälle ei suostu tekemään kukaan. Käytännössä ainoa vaihtoehto on löytää vähänajettu kolariauton laatikko, mitä harvassa. Tai tietysti voi hankkia uuden Volvolta, mikä n. 8k töineen.

Sama laatiikko, siis täysin identtinen (Getragin Fordillekin tekemä lähes sama), Dodge Journeyssä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #5 : 08.05.2019, 14:46:07 »
Mitä laatikosta meni rikki? Oliko mekaaninen vika. Luulisi että sitä voisi korjatakkin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ulvilantie

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #6 : 08.05.2019, 15:49:11 »
Todennäköisesti ensin pettänyt laakerointi ja sitten mennyt hammaspyörä(t). Ja joo, korjausta tarjoavia pajoja (esim. Latviasta) löytyy kyllä, mutta hinta +2000€(+auton kuljetukset)ja kunnollista takuuta et saa.

Löysin (perä)kolaroidun 57tkm ajetun auton, laatikko siitä maksoi 2300€.

Näissä kolariautoissakin pitää olla tarkkana ettei mielellään olis etupään mällejä. Kolarerissa voi mennä rikki (esim. vaihteiston ohjelmointiin/toimintaan vaikuttaavaa elektroniikkaa) joka saattaa vaikuttaa boxin toimimiseen.

Mutta kuten sanottu, oma vasta työn alla, eli ei tietoa onko mullakaan oikea ratkaisu

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #7 : 08.05.2019, 17:51:46 »
Laatikko löytyi ja on työn alla nyt.

Parisen viikkoa Powershift-asiaa opiskelleena eli usean vaihdelaatikkotoimittajan/korjaajan kanssa ( myös tuon latvialaisen Recron) kanssa juteltuani hämmästelen, että tämän vaihteiston ongelmista ei ole enempää tällä palstalla tarinaa. Korjaajien mukaan tapauksia on todella usein.

Ko boxi on esim. Ruotsin varasosatukkujen kysytyin vaihteisto suhteessä uusmyyntimääriin , koska takuukorjauksia tälle ei suostu tekemään kukaan. Käytännössä ainoa vaihtoehto on löytää vähänajettu kolariauton laatikko, mitä harvassa. Tai tietysti voi hankkia uuden Volvolta, mikä n. 8k töineen.

Sama laatiikko, siis täysin identtinen (Getragin Fordillekin tekemä lähes sama), Dodge Journeyssä.

Journeyn laatikko ei muuten 8Keur hinnalla vielä lähde..

On kuulemma varsinainen riesa se laatikko. Joku variantti VAG konsernin kyhäelmästä. Googlettakaapa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #8 : 08.05.2019, 23:34:11 »
Itsellä kokemusta, että erittäinkin miellyttävä laatikko. Vaihtaa nopeasti ja huomaamatta. Yli 300 tkm ajetussa autossa ja hyvin rokkaa. On Getragin tekeleenä ilmeisesti paljon parempi kuin volkkarin DSG:t mitä jostain aikoinaan lueskelin. Toki volkkarikin on kehittänyt sitä hieman kestävämmäksi tai vähentänyt suunnitteluvirheitä.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa zimppari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #9 : 09.05.2019, 14:47:15 »
Yleisin mikä rikkoo powershiftin on jos ajelee kaupunkiajoo ja aina pitää jarrua vasten valoissa vaihde päällä. 200tkm tuollaista ni laatikko entinen

Poissa Krugy

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #10 : 19.07.2019, 10:15:08 »
Tässä uutena Volvistina tuota powershiftiä makustellut pari kuukautta.

Muuten tuntuu hienolta laitokselta mutta kun pakilta lähtee vaihtamaan suuntaa niin ensimmäinen kaasun painallus ja arvonta on melkoinen, kierrokset hummaa ylös-alas ennen pykälän löytymistä.

Onko 'normaalia'?
Opiskeleeko tuo laatikko ylipäätään ajotapaa, tuntuu että pahentunut tuo arvonta hieman? Toisaalta risteykseen hidastaessa ilmeisesti pitää paremmin pykälää ylhäällä kun ei riuhdo enää niin paljon 3->2 tai 2->1...
Arvauksia poistuuko arvontalaatikkomainen ominaisuus öljynvaihdolla?

Edit: Niin, piti siis sanomani että 90tkm kohta mittarissa ja öljynvaihto ajankohtainen syksyn aikana.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2019, 10:18:23 kirjoittanut Krugy »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #11 : 20.07.2019, 12:05:11 »

Muuten tuntuu hienolta laitokselta mutta kun pakilta lähtee vaihtamaan suuntaa niin ensimmäinen kaasun painallus ja arvonta on melkoinen, kierrokset hummaa ylös-alas ennen pykälän löytymistä.

Onko 'normaalia'?

Ei ole normaalia. Ajelin yhdellä VAG dsg autolla reilu 100tkm (0-100tkm) enkä muista että olisi kertaakaan tuollalailla tehnyt.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Notko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #12 : 02.08.2020, 18:26:15 »
Itse käytin oman s60 -13 aut laatikon öljynvaihdossa Volvo omamekaanikolla, 700km vaihdosta syttyi tauluun "vaihteiston toiminta rajoitettu", soitto Omamekaanikolle ja antoivat ajan vikakoodin lukuun, no vein auton sovittuna päivänä ja kun viesti tuli että auto valmis, lähdin sitä hakemaan. Omamekaanikko ilmoitti että autoa on koeajettu, testattu nosturilla, luettu vikakoodeja ja lopputulema on että vaihtamishaarukka C jumittunut, 2 ja 4 vaihteella moottorijarruttaessa auto nypyttää, vikakoodina oli myös käynyt " vaihdetta 2 ei voi kytkeä ".

Korjauskeinona ostaa uusi laatikko hintaan 8000e.

Autolla ajettu 93tkm, kerran vaihdettu vaihteistoöljyt, eli 700km sitten.

Pyysin kysymään Volvon kantaa asiaan, vastaukseksi sain tiedon Volvon halukkuudesta tulla asiassa vastaan 0%.

Vein kuitenkin pajalle toimivan auton vaihteistoöljyn vaihtoon ja 700km siitä autoon täytyisi laittaa uusi vaihteisto hintaan 8000e.

Täytyy varmaan kysellä kuluttaja-asiamiehen mielipidettä asiaan.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #13 : 02.08.2020, 19:39:16 »
Siellä on todennäköisesti öljynvaihdossa lähtenyt moskaa liikkeelle ja tukkii jotain venttiiliä mikä liikuttaa sitä haarukkaa.

Saisikohan sen laatikon sisäisellä pesulla vielä liotettua toimivaksi?

Mutta tuossa on latvialainen firma mikä kunnostaa näitä laatikoita "vain" muutamalla tonnilla
https://recro.eu/fi/
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift-vaihdelaatikko rikki
« Vastaus #14 : 02.08.2020, 19:52:06 »
Voishan tuota kokeilla öljypisteellä 100% huuhteluvaihto eli kierrättämällä öljyt vielä. Ilmeisesti tuo sininen vaihtaa valuttamalla öljyt ainakin joidenkin kertomusten mukaan. Tällöin väkisinkin jää vanhaa moskaa/öljyä laatikkoon ja huikkosterin arvio on varmasti aika lähellä oikeaa. Voisit varmaankin kysellä miten öljyt on vaihdettu ja kyllähän se niin on, että olet vienyt kunnossa olevan laatikon korjaamolle ja saanut rikkinäisen takaisin. Asian voinee viedä kuluttaja-asiamiehelle. Ei 93tkm ajetun auton laatikko pidä hajota tuolla lailla. Ei muutakun riitauttamaan asia ja sitä kautta eteenpäin.

 

Autoracing  KL-varaosat