...
Pyysin kysymään Volvon kantaa asiaan, vastaukseksi sain tiedon Volvon halukkuudesta tulla asiassa vastaan 0%.
...
Mikäli olet 1. omistaja, niin olet varsin vahvoilla - periaatteessa. Korvausta pitäisi tulla tuotevastuun pohjalta, vähennettynä saadulla käyttöhyödyllä. Logiikkana - korjattu on parempi, kuin alkuperäinen juuri ennen hajoamista.
Sitten päästäänkin mielenkiintoiselle alueelle. Kauanko vaihdelaatikon oletetaan kestävän? Muistelen Kuluttavalituslautakunnan päätösten myötäilevän 200tkm olevan autoissa yleinen käyttöikä, jonka jälkeen voi odottaa tulevan isojakin remontteja.
Tuolta pohjalta vastaantulo olisi luokkaa 50%. Siis remppa on Sinisellä 8000,- ja sen saisi 4000,-:lla. Ketjun perusteella kärryn saisi liikenteeseen halvelmmallakin, mutta se on sitten luojassaan kauanko kierrätyspalikoilla on toiminta-aikaa jälkellä.
VAG:n DSG-laatikoista on paljon juttua, kun niitä on niin paljon, liekkö Powershifteja on kymmentä prosenttia. Minulla ei ole kovin suurta luottoa kaksoiskytkin-laatikoihin (varsinkin kuivakytkimellä) yleisesti. Maalaisjärjelläni kytkimet joutuvat luistamaan (eli kuumentuvat&kuluvat) manuaalilaatikkoon verrattuna mielettömästi enemmän.