Autodiagnoosi  Carcom Oy

Masan 740 T5

  • 154 Vastauksia
  • 46783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #120 : 28.08.2020, 09:03:22 »
Vau hieno vaihteistoswappi! Innolla odotellaan lisää videoita  :)
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Busasnowman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi, www.busanistit.org
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #121 : 28.08.2020, 15:01:16 »
Moro,
Todella hienoa että jotkut vielä kehtaa rakennella noin!!  :hg:
Ja kerrontakin sujuu hyvien kuvienkin lisäksi.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan ja lukemaan mitä tuleman pitää.
S80 D5 A6 Summ. Polestar ja Hayabusa 2008
Exät 240 -84 ja -89, 940 -98, S80 2,4D -08.
Yhteensä 792kmh autolla,prätkällä ja suksilla :D

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #122 : 28.08.2020, 18:34:35 »
70km ajettu siirtymää ja toimii ihan ookoo.

Kiva että jotain kiinnostaa.

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #123 : 28.08.2020, 18:57:03 »
Kiinnostaa kovasti ja seurataan vaikkei ookkaan tullu kommentoitua  :)

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #124 : 29.08.2020, 22:48:13 »
Lisää testiä ajettu nynny säädöillä. Paddlet alko pelaan tai on ne pelannu koko ajan, ne on ollu vaan väärinpäin kytketty.

https://youtu.be/dDa2qRque5E


Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #125 : 01.09.2020, 19:27:03 »
Kansi on valmis ja tuli aika makea vaikka itse sanonkin. Porttaus ja kansityöt on tehty ostopalveluna. Kun saan ajettua kaksoiskytkin askin säädöt tontille niin kansi vaihtuu.

Kaiken tiedon valossa pitäisi olla tarjolla helpot 100-150hv.

















Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #126 : 02.09.2020, 18:21:21 »
3.15 välitys hakusessa 1031 perään. Tarjoa yyveellä.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #127 : 02.09.2020, 19:41:00 »
Vaihteistoöljynlämmöt eivät tahdo nousta tarpeeksi ylös kun on iso kenno keulalla. Vesi lauhduttimeen en lähde ja laadukasta an10 lähdöillä olevaa termostaattia ei ole vielä löytynyt järkevällä toimitusajalla joten kävin tukkimassa kennoa.

Paddlet pelaa nyt oikeinpäin ja kävinkin ottamassa neitipaineella vetoja - pelaa mahtavasti! Lähipäivinä lisää ahtopainetta.

Pidempää perävälitystä huutaa.



Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #128 : 02.09.2020, 20:53:31 »
Mahtaa olla aika herkku ajaa :o

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #129 : 03.09.2020, 22:20:05 »
Taas on ajettu lisää testiä ja pyörähti 500km mittariin uudella vaihteistolla. Painetta on vielä vähän, noin 1.6 keskellä ja 2 ylhäällä joka kompensoi tukkonaista kantta.

https://youtu.be/ODYITHHJqY0

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #130 : 03.09.2020, 22:51:05 »
On se kyllä..  8) 8)

Uus kansi bemarin tms. 33mm imuventtiileillä?
Varmaan tulis aika kalliiks teetättää jos kannen kanssa lähtis enemmän hulluttelemaan.. mut käyttötarkoitusta ajatellen tuo on varmasti hyvä päivitys :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #131 : 03.09.2020, 23:03:10 »
Joo, sen kokoiset bemarin venttiilit. Kansi on kaivettu reilun puoleisesti enkä oikein keksi että mitä muuta siihen kannattaisi tehdä.

Ohjuria ei lähdetty mutoilemaan toimintavarmuuden maksimoimiseksi ja tuota isompien venttiilien kanssa tulee niin paljon jumppaa että euro/työ/tulos suhde on kannattamaton.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1071
  • vapari
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #132 : 03.09.2020, 23:27:18 »
Joo, ja muutenkin 81mm porauksella tuota isommat venttiilit saa vaan käänteisen vaikutuksen aikaan eli tehohävikkiä.

Aina sitä kantta voi enemmänkin kairata, mut tosiaan kustannukset nousee koska ajankäyttö ja toisena juttuna että onko tarpeen ja sopiiko enään sit omaan käyttötarkoitukseen.
Ja voimaa saa helpommin sit muilla konstein aina lisää. :)
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #133 : 04.09.2020, 23:50:55 »
Kokeilin käydä ajamassa 0-100 km/h aikoja. Pitää launch viritellä käyttöön, tässä sitä tarvii jotta saa kytkimet auki ja lähtökierroksia ylöspäin. Paukkua en tarvitse.

Lähtö niin että manuaali tila päällä ja auto käy tyhjää, rivakka kaasun painallus jolloin kierrokset nousevat 1400-1500 rpm ja kytkin haukkaa kiinni ja sitten lähdetään varovaisesti eteenpäin. Ajat sattuivat 5,5 ja 5.8s väliin jolloin 60ft oli 2.5-2.6s.

60ft ajat eivät voi kovin hyviä ollakkaan kun lähdetään käytännössä tyhjäkäynniltä vetämään. Syksyinen keli ei myöskään välttämättä ollut se kaikista suotuisin.

Logista laskettuna käytössä oli ensimmäisillä vaihteilla 250 hv ja ihan hetken nelosella noin 320 hv. Kakkosella suti aina ja kolmosella myös, nelosella piti ja saatiin nuo huimat 320 hv käyttöön.

Alkaa tämän kauden ajot olla taputeltuna ainakin ajanoton suhteen. Ensi kaudelle lisää pitoa, harvempaa perää ja 100hv lisää tehoa.


Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #134 : 06.09.2020, 17:29:02 »
Auto pesty pitkästä aikaa.




 

Carcom Oy  Elekma