Futurez  Kulkukoira

Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 ||

  • 184 Vastauksia
  • 65734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #120 : 08.09.2020, 20:53:29 »
Kiitosta vain

Mitä nyt äkkiä muistaa niin 10, 11 (lenkki), 17, 18, 19 hylsyt, torx 45 ja kuusiokolo jonka kokoa en muista (olisko 8...?)

10 menee peräkontissa olevan peiteluukun muttereiden irroitukseen, 11 jarruputkiin, 17, 18 ja 19 apurungon pulttien irroittamiseen rungosta, torx 45 käsijarrun vaijereiden löysyttämiseen sieltä käsinojan alta. Kuusiokolo sitten kardaanin pulttien irrotukseen viskosta. Pakoputken klemmari oli joku villi koko tyyliin 15mm??

En tietystikkään muista kaikkia, mutta nuo olisi sellaiset mitkä ainakin pitää olla mukana. Jos on akkupulttipyssyä niin on suuri apu, käsipelillä ei tule kuin paha mieli :D



Nyt kun päästiin kerronnan vauhtiin niin tällehän ei ole tapahtunut viime syyskuun jälkeen yhtään mitään. Hetken mielijohteesta ryhdyin tekemään autolle toimenpidettä XYZ joka "hiukan" karkasi käsistä ja autoa on tehty yhtä kyytiä läpi talven, kevään sekä kesän, loppua ei vieläkään näy mutta edistystä on tapahtunut jonkin verran.

Eli päivitystä on siis tulossa "piakkoin". Tämän tulkinta sitten oman harkinnan mukaan :D

Poissa Tojari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #121 : 09.09.2020, 17:49:06 »
Eilen veivasin siitä takakontin pikku reiästä bensan paluuletkun klemmarin uuden, kun oli alkanut vuotamaan. Laitoin väliaikaisesti kaks klemmaria, niin pitää siihen asti, kun saa vaihdettua tankin. Oli melko ahdasta! :)
Mielenkiinnolla odotan seuraavaa päivitystä!

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #122 : 23.03.2021, 21:30:59 »
Terve vaan pitkästä aikaa! :) Josko olisi aika tulla kaapi... tallista pihalle tämän kanssa :D

Ehkä alle kourallinen henkilöitä täältä tietää mitä tälle nykyään kuuluu, radiohiljaisuuden pitämisestä huolimatta. Tämä meni aika pian liikennekäytöstä poistoon vuoden 2019 Kemora -päivien jäljiltä. Syynä oli pienten parannusten tekeminen jotka "vähän" karkasi käsistä.

Täytyy jakaa nämä kertomukset kolmeen eri viestiin, kun loppuu tila. Kuvat ja teksti kertoo kaiken mitä on tapahtunut välillä syksy 2019 - maalis 2021. En toki niinkään panosta itse kerrontaan, sillä se on tämän ajan jälkeen hiukan ruosteessa, joten kuvien voimalla mennään  :D

Eli.

Voimansiirtopuolelta otin kulmavaihteen huoltoon






Boorit oli aika lailla virheettömässä kunnossa -ja hyvä niin




Samalla tarkasti mitä pakoputkelle ja turbolle kuuluu, kun tuolla E85 on kivan pesevä vaikutus.




Turbiinissa sama juttu




Sitten hoidin takakynnyksen ruostejuttuja hiukan










Kotelomömmöjä





Tämä on ajoittain aina ravistanut tietyissä nopeuksissa ja niin monta paikkaa on käyty läpi, että ei enää montaa ole. Eli kardaanin huoltoa käsittäen hiekkapuhallusta, maalausta, ristikon vaihto ja nivelien rasvojen vaihto.











Alla kun makoili niin silmiin osui lisää epäkohtia, ei pelkästään silmiin tippuneet hiekat tai ruosteet ja kohta pian alkoi näyttämään liiankin tutulle :D










Vähän puslia irti




Sitten kun järki ei enää riitä niin käytetään voimaa :D




Navan laakerin kanssa sai hiukan kikkailla. Jos tarkkaan katsoo niin erottaa laakerin lukkorenkaan  ;)







Samaan aikaan mulla oli menossa penkkienvaihtoprojekti. Eli tästä kun puuttuu lämmittimet takaa niin onhan ne nyt kesäautoon saatava   ::)














Tähän aikalailla päättyi loppuvuosi 2019
« Viimeksi muokattu: 17.05.2021, 08:13:46 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #123 : 23.03.2021, 21:31:32 »
Ja tästä alkaa vuosi 2020





Puskurin kannatinraudat oli aika valmiit






Palkkeja tuli putsattua tällaisin menetelmin






Pensseliä perään, joka oli dipattu 85% fosforihappossa




Asiankuuluvaa suojautumista  :juhau:






Jotakin tukivarsihommaa















Näistä tuli aika kivan näköisiä.

Halusin säilyttää alkuperäisen värimaailman, eli alumiiniset osat on alumiinin värisiä ja teräksestä tehdyt mustia. Kaikki on pohjamaalattu U-Pol Acid #8:lla ja päällä mikäs muu kuin U-Pol Raptor sävytettynä :)







No nyt kun hommat on tässä jamassa niin seuraavaksi on tiedossa puslajumppaa, ei ihan perinteistä kuitenkaan :D alkuvuodesta 2020 piti laittaa itselle 3D-tulostin because reasons. Noh, katselkaa itse ;)












Joko nyt aukenee? :D :D

Kun kerran nuo näytti onnistuvan niin tein samalla loput:






Asennusta










Jotain muka hienoa/taiteellista kuvaa:







Menossa kasaan. Torque tubeen uusin laakerin, tottakai.











Navat tuli kasattua uusilla laakereilla ja jarrukilvillä






Ja karkiksi  S*





Tähän päättyy vuosi 2020

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #124 : 23.03.2021, 21:32:10 »
Tästä alkaa vuosi 2021


Alkuvuodesta tuli matkustamon ilmanputsarin kansi hankittua




Uudet osat on kivoja, mutta itte tehdyt uudet osat on vielä parempia S*

Pitää hiukan hypätä vuoteen 2019 syksyyn, jolloin tuli aloitettua pikku pakoputkiremppa. Löysin alkuperäisestä putkistosta reiän katalysaattorin kohdalta niin se antoi hyvän tekosyyn uusia koko putkiston :D

Specsit on siis seuraavat:

DP 3"
Biltema 200cel race katalysaattori
3" catback joka vaihtuu jossain kohtaa 2.5"
Täysin RST  ;)
















Töissä tigillä vedettynä yhteen




Sitten vähän loppuränniä










 *taavih-> *taavih->




Sitten oli vuorossa jotain kauheen jonninjoutavaa haihattelua :D

Eli Japan -pakosarja, joka on peräisin V70N T5




Joka vuorostaan aiheutti pakkoreaktion






DP:n vielä käärin kääreeseen, joskin tämä ei ollut alkuperäinen tarkoitus




Kääreen pyörittely liittyi näihin, eli kauheen moneen metriin teräspunosteflonletkua :D





Tästähän on vuotanut hammastanko koko ajan ja nyt meni hermot sen kanssa ja laitoin uuden hammastangon ja uudet linjat kun vanhat hikoili myös liittimistä.




Tankohan on etuvetoon tarkoitettu, mutta kun rälläköi moottorin takatuen kuikkaan niin sopivuus on taattu






AN-liittimet tankoon




Päiden tekoa





 S* S*




Myös pienenä parannuksena vaihdoin vaihteensiirtäjän väsyneet puslat laakereihin. Nyt ei mulju vaihdekeppi :)





Parin öljyvuodon kanssa on myös tultu taisteltua. Ensimmäiseen auttoi Volvon virallinen korjausohje liittyen huohotinpönttöön:




Joka auttoi merkittävästi. Enää ei ole koko koneen pohja märkä vaan vain osa :)




Mitäpä sitä totuutta välttelee, joten hihat käärien ja hommiin.






Lommahtaneet O-renkaat




Jonkun edellisen omistajan taidonnäyte




Pesun jälkeen




Öljypumpun huoltosarja








Imuputkeen uusi tiiviste




Sivumennen tein havainnon, että tässä on öljyruiskut  ???




It's pink  S*





Ennen tallista pihalle ajoa päivittelin hiukan sytkäosia alkuperäisempään muotoon

Boschin pyörijä ja kansi vanhojen tarvikemallien tilalle







Sitten pihalle pesulle




About tuossa kunnossa hän on nyt :) paljon on tehty, vielä on tekemättä, mutta kautta 2021 en jätä väliin :D luvassa on vielä pari kertomatonta juttua, mutta niistä lisää sitten kun aika koittaa ja siihen ei mene kuuttatoista kuukautta


Tämmöttii mä oon puuhaillut kaikessa hiljaisuudessa  :hg:

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #125 : 23.03.2021, 22:06:31 »
Niin nuo pikkulinnut lauloi vähän aika sitten että oot saanu tallista ulos mukavan murinan saattelemana  S*
Jälki on kyllä silkkaa priimaa  O0
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #126 : 23.03.2021, 22:14:07 »
Tää on kyllä nyt parempi kuin uutena.  :) Kai tuosta putkistosta sitten tulee ääninäytettä?

Nakkasin muuten tuolla kuosilla olevia lämmitettäviä takapenkkejä romukuormaan kun laitoin neljä pätkää paaliin. :-[

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #127 : 23.03.2021, 22:47:48 »
Kiitosta vain :)



Kyllä ääninäytteen saa. Tällä nuotilla hän nykyään laulaa

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4078
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #128 : 24.03.2021, 07:50:43 »
Huhhuh, et ole ihan turhaan "radiohiljaisuutta" pitänyt :o Sitä saa nköjään enemmän aikaan kun ei notku joutavia netissä :)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12488
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #129 : 24.03.2021, 08:29:47 »
Nyt on ollut tekemisen meininkiä  :o
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #130 : 24.03.2021, 08:44:28 »
Se hetki, kun harrastus lähtee lapasesta...

Hienoa jälkeä syntyy :hg:
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #131 : 24.03.2021, 11:21:46 »
Mites tuon "japanialaisen" paremman pakosarjan kohdalla, heikentääkö sitä tuollainen mieto "virittäminen" ?


(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)



« Viimeksi muokattu: 24.03.2021, 11:24:48 kirjoittanut -jadi- »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #132 : 24.03.2021, 11:42:35 »
Itse näkisin asian lähinnä niin, että nyt ne on paremmin yhteensopivat :D Omista kätköistä en löytänyt vertailukuvaa, mutta isot pojat on tätä tutkineet:

Eli vasemmalla vakio, keskellä japan ja oikealla r-sarja.



Tämä suora #7 pesä on nielusta aika ahdas, mutta niin on vakiosarjan kollektorikin. Varmaankin että saadaan tähän 2.5l koneeseen "muhkea" vääntö. Tämän haittapuolena on sitten tukkoisuus yläkierroksilla ja sitähän tämä on. Meno alkaa isosti hyytyä jo 5krpm jälkeen :(

En tiedä onko tällä mitään käytännön vaikutusta mihinkään, mutta on ainakin yksi puheenaihe lisää Esson Etäbaariin :D

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #133 : 24.03.2021, 17:44:41 »
Varmaankin että saadaan tähän 2.5l koneeseen "muhkea" vääntö. Tämän haittapuolena on sitten tukkoisuus yläkierroksilla ja sitähän tämä on. Meno alkaa isosti hyytyä jo 5krpm jälkeen :(

Lusikoit B5204T:n sinne keulalle sitten, kun tuosta nykyisestä kanki jättää  ::)

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T E85 || "P*ske"
« Vastaus #134 : 26.03.2021, 16:53:47 »
Lusikoit B5204T:n sinne keulalle sitten, kun tuosta nykyisestä kanki jättää  ::)
Jotain huhua oon kuullut myös B5234T:stä. Huhu on täysin vahvistamaton.  ::)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Autoracing  KL-varaosat