Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Juksaa - 26.03.2024, 19:19:59
-
Terve !
Auto Volvo v70 2.4 vm-99, onko niin että kyseisessä keksinnössä on 1 vai 2 solenoidia, siis imu ja pako, vai vaan yksi , tlasin netistä solenoidin mutta se oli imu puolen, se ei sovi siinä on johto liitinkin erilainen, vaikka nettikauppa väittää sen käyvän, selasin nettiä ja löysin samanlaisen ja se on pakopuolen solenoidi, se näyttäisi samanlaiselta kun volvossa on. Aika sekava selitys mutta.. mitenkähän tää oikein on.
-
imu ja pakopuolella eri solenoidi.
Vanhalla isolla liittimellä olevia ei välttämättä saa uutena mistään, mutta liittimen kun vaihtaa johtosarjaan niin toimii.
-
Tuon ikäisessä turbossa solenoidi on pakopuolella ja vaparissa imupuolella.
-
Moi !
Niin että onkos tässä sitten vaan yksi solenoidi.
nettikauppa skruvat väittää pakopuolen solenoidin käyvän tohon, ja siinä on isompi liitin.
-
Niin ja tuo solenoidi sijaitsee jakoremmikotelon alla, eikös se silloin ole pako puoli. vai.
-
Ja jos se on imupuolella, niin en ole mistään löytänyt mistä saisi siihen sen oikean penemmän liittimen, on tämä taas vaikeata.
-
Eihän se nyt yhteen liittimeen kaadu.
Ota se jakopään suojan pätkä joka on torxeilla kiinni ja niillä jousiklipsuilla irti niin näet sen solenoidin. Jos se on pakopuolen nokan päällä, siis sen pakosarjan puoleisen.
Imunokka-akselihan on se imusarjan puoleinen.
Onko tuo turbokone?
(https://i.ibb.co/D4QgCKp/c38cee76c06d24c4e548c5feb848cc1329eb0e798dd307d7ee54790acdcf0cbc.jpg) (https://ibb.co/D4QgCKp)
-
Ei, vapari. silloin eikös imu. mutta toisenlainen liitin siihen tarvitaan, ja johtoja jatkaa, koska uuden solenoidin töpseli on pienempi ja toiseen suuntaan käännetty.
Antaa vikakoodia P 1672, ajossa ei juuri huomaa, mutta jos on parkissa ja antaa kierroksa yli 2500, ja kun polkimesta helppaa kierrokset kyykkää ja meinaa sammua.