Autodiagnoosi  Carcom Oy

AWD Volvon hankinta

  • 340 Vastauksia
  • 192220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #105 : 10.11.2012, 23:00:42 »
Kertokaa tietämättömälle joku autojen hintatasosta paremmin perillä oleva paljonko kannattaa maksaa  -05 xc70:stä. Ajettu 130 tkm. 2.5T koneella. Tuommonen olis vähän haaveissa, edellyttäen että huoltohistoria ok ja auto rokkaa muutenki. Nykyisessä autossakaan ei ole kyllä muuta vikaa ku etenemiskyky, hankala tulla etuvedolla toimeen ku edellinen oli nelikko. Ja mitä XC70:eissä noilla kilsoilla yleensä alkaa olla finaalissa?
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #106 : 11.11.2012, 08:11:14 »
Kertokaa tietämättömälle joku autojen hintatasosta paremmin perillä oleva paljonko kannattaa maksaa  -05 xc70:stä. Ajettu 130 tkm. 2.5T koneella. Tuommonen olis vähän haaveissa, edellyttäen että huoltohistoria ok ja auto rokkaa muutenki. Nykyisessä autossakaan ei ole kyllä muuta vikaa ku etenemiskyky, hankala tulla etuvedolla toimeen ku edellinen oli nelikko. Ja mitä XC70:eissä noilla kilsoilla yleensä alkaa olla finaalissa?

Ei kannata hirveänä maksaa, koska A: Kova syömään polttoainetta vrt diesel B: Tukivarret kannattaa tsekata C: Jos automaatti, että öljyt on vaihdettu laatikkoon 100tkm kohdalla vaikka ei olekkaan tuo öljyjen vaihto huolto-ohjelmassa.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa volvo nro 5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #107 : 11.11.2012, 23:36:58 »
Kiitoksia vastauksesta. Taitaa olla parempi hillitä autokuumetta. Taitais nousta vaan autoilun kulut ilman että ajo-ominaisuudet  sen rahan edestä paranis. Vaikka olishan tuo hienoa ku nykyistä vastaavan nelivetona laittais. Oikiassa elämässä tarvisin jonku vanhan maasturinreuhkan volvon lisäksi jolla rymytä huonosti aurattuja mettäteitä ja eipä taija olla volvot sitä varten suunniteltuja. Tai onhan volvollaki ne lapplanderit... Tuli vaan hölmöyksissään ja pihiyksissään laitettua maasturi keväällä vaihossa tuohon v70:iin. Ja tämä nykyinen on oikiastaan löytö, iäkkään herrasmiehen käytössä ollut alusta asti ja vaihdettu uuten volvoon. Hyvin pidetty ja säästelemättä huollettu, tästä ei tekis mieli luopua  S* Pittääpä harkita ja kattella
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #108 : 12.11.2012, 07:01:49 »
Kiitoksia vastauksesta. Taitaa olla parempi hillitä autokuumetta. Taitais nousta vaan autoilun kulut ilman että ajo-ominaisuudet  sen rahan edestä paranis. Vaikka olishan tuo hienoa ku nykyistä vastaavan nelivetona laittais. Oikiassa elämässä tarvisin jonku vanhan maasturinreuhkan volvon lisäksi jolla rymytä huonosti aurattuja mettäteitä ja eipä taija olla volvot sitä varten suunniteltuja. Tai onhan volvollaki ne lapplanderit... Tuli vaan hölmöyksissään ja pihiyksissään laitettua maasturi keväällä vaihossa tuohon v70:iin. Ja tämä nykyinen on oikiastaan löytö, iäkkään herrasmiehen käytössä ollut alusta asti ja vaihdettu uuten volvoon. Hyvin pidetty ja säästelemättä huollettu, tästä ei tekis mieli luopua  S* Pittääpä harkita ja kattella

Kaveri osti alle 2500 euron neliveto king-cap:n lumiauralla. Menee varmana syvämmälle metsään, kuin volvo ja tulee vielä takaisinkin  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #109 : 19.11.2012, 11:29:55 »
Onko kellään tietoa ko. R:stä  minkähän laisessa käytössä ollut?
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/5009975

Kävin sitä katsomassa,
- mutta on ottanut vähän osumaa edestä ja takaa.
Konehuoneesta puuttuu suoja ilmanputsarin vierestä.
Kuskin penkki kulunut.
Yleisilme nuhruinen ja likainen jokapaikasta.
+ Tekniikka tuntuisi toimivan niinkuin pitääkin eikä ruostetta näkynyt.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #110 : 23.11.2012, 15:19:14 »
Ei enää perhe mahdu kyytiin joten nyt olisi saatava 7-paikkaa. Iski ajatus vaihtaa tuo V70 D5:nen XC90 D5:een. Mitä nyt nopsasti nettiautoa ja mobilea kattelin niin noi XC90 diisselit taitaa kaikki olla myös nelikoita?? Ja suurin osa myös automaatteja? Onko toi 7,5 litran matkakulutus todellista mitä tuolta mobilen ilmoituksista löytyi?
Onkos näissä jotain mitä kannattaa oikein extra tarkasti tutkia koeajolla? Toi D5 kone taitaa olla ihan sama kuin täs V70:ssä??

Valikoima on kyllä niin suppea nettiautossa, että taitaa mennä saksanlaivaukseksi. No sieltähän se ui tämä nykyinenkin.. ::)
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #111 : 23.11.2012, 15:29:12 »
Onko kellään tietoa ko. R:stä  minkähän laisessa käytössä ollut?
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/5009975

Kävin sitä katsomassa,
- mutta on ottanut vähän osumaa edestä ja takaa.
Konehuoneesta puuttuu suoja ilmanputsarin vierestä.
Kuskin penkki kulunut.
Yleisilme nuhruinen ja likainen jokapaikasta.
+ Tekniikka tuntuisi toimivan niinkuin pitääkin eikä ruostetta näkynyt.
Tuon ikänen R Volvo on pilalla tuon automaatin takia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #112 : 23.11.2012, 15:51:35 »
Mää en kyllä ostais enää kiisseliä.
Jos bensakone vie litran puoltoista enemmän satasella niin siinä saa melko pitkän pätkän ajaa että saa veroedun.
Sitten kun on vielä tälläisi otsikoita.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/23/nain-diesel-kirii-kalliimmaksi-kuin-bensa/201242579/304

Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #113 : 24.11.2012, 09:57:18 »
Olen kyllä samaa mieltä, että tuossa vanhemman korimallin XC/v70 luokassa ei kannata päätyä dieseliin, ellei kilometrejä tule oikeasti paljon yli 30tkm.

Perustelut omiin kokemuksiin pohjautuen:

1. todellinen polttoaineen kulutusero ei ole järin suuri. (1,5-2 litraa/100 km). Lisäksi Dieselissä joutuu pyörittämään lisälämmitintä talvella paljon enemmän. (Bensakoneen yhteydesä muuten lisälämmitinkin toimii siististi savuttamatta ja varmasti aina, kun taas dieselissä tulee sillon tällöin T-72 tyylinen suojasavuefekti.)

2.  2.5T on yksinkertainen pomminvarma peruskone, jossa ei ole kalliita rikkimeneviä komponentteja (turboahan ei käytännössä rikki saa ellei lastuta) vs D5, jossa saa useamman vuoden polttoainesäästöt tungettua helposti vaikka hiukkassuodattimen vaihtoon ( toki sekin on toimiva hyvä moottori)

3. Käyttöominaisuudet ja mukavuus.
-bensa krematorio lämpenee todella nopeasti. Ei tärise vaan kehrää tasaisesti. Vetää alhaalta rajoittimeen iloisesti vaikkei raketti olekkaan, kun taas dieseli lupailee paljon alakierroksilla, mutta "kuolee" kesken kaiken.

Sääli, että verottaja on torpannut vastaavat pohdinnat uusista. Ihanan verotuksen takia ei nykyään tarvitse miettiä ostaisiko uuden T6 vai D5 koneella, kun tuota hintaeroa on "hiukan" dieselin eduksi ja dieselikin on kehittynyt roimasti ja polttoaineen kulutuserokin on kasvanut oikeasti merkittäväksi.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #114 : 25.11.2012, 14:19:43 »
Mää en kyllä ostais enää kiisseliä.
Jos bensakone vie litran puoltoista enemmän satasella niin siinä saa melko pitkän pätkän ajaa että saa veroedun.

Kyl autowikin mukaan XC90 2,5T ja D5 koneiden sekalaisen ajon kulutuksessa on kolmisen litraa eroa. Nuo tietysti on suoraan valmistajan ilmoittamista luvuista miten lienee todellisuus. Mut vaikka se ero ei olisi kuin 2 litraa niin mun kilometreillä tulee kuitattua kiisselivero pelkästään tuosta erotuksesta, melkein kahteen kertaan....  ::)


Perustelut omiin kokemuksiin pohjautuen:

3. Käyttöominaisuudet ja mukavuus.
-bensa krematorio lämpenee todella nopeasti. Ei tärise vaan kehrää tasaisesti. Vetää alhaalta rajoittimeen iloisesti vaikkei raketti olekkaan, kun taas dieseli lupailee paljon alakierroksilla, mutta "kuolee" kesken kaiken.

Kyl toi mun nykyinen D5 lämpenee huomattavasti nopeammin ton Ardicin kanssa kuin edellinen 850:n bensaturbo. Enkä kyllä vielä ole autolla tilanteeseen joutunut, jossa ei suorituskyky olisi riittänyt suomen paskakuntoisilla maanteillä. Talvinopeusrajoitus työmatkalla on suurimmaksi osaksi 50, 60 tai 70 km/h. Oikeata maantienopeutta ei taida olla kuin viitisentoista kilometriä. Kyllä toi alhaalta vääntävä kiisseli on oikein mukava tuolle välille, yli 50 tkm:n kokemuksella...  :)
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #115 : 25.11.2012, 14:58:03 »
Kyl autowikin mukaan XC90 2,5T ja D5 koneiden sekalaisen ajon kulutuksessa on kolmisen litraa eroa. Nuo tietysti on suoraan valmistajan ilmoittamista luvuista miten lienee todellisuus.
Totta, minä vastailinkin v70/xc 70 kulutuksiin joissa se ero käytännössä pyöri tuossa pienemmässä haarukassa, möhköfantin kulutuksiin en ota kantaa.


Poissa Akusti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #116 : 13.12.2012, 20:48:02 »
Minkäslaisia vehkeitä nämä ykköskoppaset AWD:t on?
konehan on  varmasti hyvä 2.5 Turbo mutta mites toi visko?
Nelivetokuume painaa näin talvella päälle mutta epäilykset tuohon nelivedon toimintaan/kestävyyteen on vähän arat..

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #117 : 13.12.2012, 21:31:33 »
Ei enää perhe mahdu kyytiin joten nyt olisi saatava 7-paikkaa. Iski ajatus vaihtaa tuo V70 D5:nen XC90 D5:een. Mitä nyt nopsasti nettiautoa ja mobilea kattelin niin noi XC90 diisselit taitaa kaikki olla myös nelikoita?? Ja suurin osa myös automaatteja? Onko toi 7,5 litran matkakulutus todellista mitä tuolta mobilen ilmoituksista löytyi?
Onkos näissä jotain mitä kannattaa oikein extra tarkasti tutkia koeajolla? Toi D5 kone taitaa olla ihan sama kuin täs V70:ssä??

Valikoima on kyllä niin suppea nettiautossa, että taitaa mennä saksanlaivaukseksi. No sieltähän se ui tämä nykyinenkin.. ::)

Ei mene tuo XC90 MITENKÄÄN 7,5 litraan. 205 heppainen D5 meni unelmaolosuhteissa kesällä 90km/h ajamalla hieman alle 7 litraan matkassa. Talvella sekalainen oli lähempänä 10 litraa dieseliä.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #118 : 13.12.2012, 21:43:10 »
Minkäslaisia vehkeitä nämä ykköskoppaset AWD:t on?
konehan on  varmasti hyvä 2.5 Turbo mutta mites toi visko?
Nelivetokuume painaa näin talvella päälle mutta epäilykset tuohon nelivedon toimintaan/kestävyyteen on vähän arat..

Hyviä ;)

Onhan näissä ollut joitakin ongelmia joilla kuilla.

Etupäässä kulmavaihde, tai niistä menee niitä booriholkkeja. siis kuluu ja jos ei ajoissa vaihda, menee kulmavaihteen akselista myös boorit.
Mutta, ei tuo mikään ongelma ole.
Myös viskoissa on ollut kuolemia..

Senkun tarkistaa, et todellakin takapää vetää, eikä kuulu mitään pauketta.

Eikä noita ongelmia liiemmin ole ollut normi awd:ssä, lähinnä noissä aRRäläisissä.
Ja kaikenhan rikki saa.

Itse kyllä olen ollut hyvin tyytyväinen, eikä ko ongelmia ole ollut.
Että jatkossakin mennään awd:n voimin, nyky autolla ja seuraavakin on sata varmasti awd volvo :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #119 : 13.12.2012, 21:44:59 »
Ei mene tuo XC90 MITENKÄÄN 7,5 litraan. 205 heppainen D5 meni unelmaolosuhteissa kesällä 90km/h ajamalla hieman alle 7 litraan matkassa. Talvella sekalainen oli lähempänä 10 litraa dieseliä.

juu oma v70 D5 AWD menee matkaa nätillä ajolla 7,8l/100km mut muuten kaupungis 10l/100km.. toki kyseessä automaatti
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

 

Autoracing  KL-varaosat