RallyBaron  Samppasport

AWD Volvon hankinta

  • 340 Vastauksia
  • 192261 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

donnari

  • Vieras
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #135 : 01.01.2013, 13:03:22 »
Niin no huolto-ohjelmaanhan haldex:in öljynvaihto ei kuulu,mutta mikä estää vaihtamasta/vaihdattamasta sitä omatoimisesti ;)
Minä koitin kans katsella muitakin merkkejä aivan vaihtelun vuoksi vuosikausia Volvoilla ajettuani,mutta koska automaatti on ainut vaihtoehto niin...
Audin laatikot tunnetusti löyhimmästä päästä ja uudet 2.0litran dieselit aika susia.Jopa jälleenmyyjät haukkuvat niitä+todella kylmiä autoja talvella ja jos vertaa tavaratiloja niin A4 voi kuskata lähinnä terveisiä.A6 voi unohtaa kans tuon automaatin takia joka sama kuin A4.Neliveto ois ollut todennäköisesti kuitenki hyvä.
Bemarin kohdalla laatikko ym. murheet ja korjaus/ylläpitokulut kalliita ja sitten pitäs liimata vielä k...ä otsaan
Volkkarin kohdalla samat vaivat.Ovaalimerkin takana en näe edes autoa :(Tähdelliseen en osaa rahaa laittaa,ei jaksa korjailla ruosteita...Idän ihmeet ym.saa ostaa joku toinen,mitä jää vaihtoehdoksi??
Ja näillä perusteilla meidän 2-autoksi vaihtu taas kerran V70 D5 AWD 07
Ja minä etsin tilavaa diesel Farmaria vm.05-06 ylöspäin

Poissa Rastimo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #136 : 01.01.2013, 19:32:52 »
Niin eihä automaatin öljynvaihtokaan kuulu, mut hyvä on tehdä. Ja hiljattain tehtykin.
Sillä ei niin väliä, onko manuaali vai automaatti. Eikä tavaratiloillakaan enää, ei oo lastenvaunuja tms.
Octavian kontti joka tapauksessa isompi kuin V70:kään.
Audi sais samantien olla kolmelitrainen mielellään... :pomo:
D5:kin vetää jo sen verran reippasti tohon nykyiseen verrattuna, vaikka lastutettu onkin. Se volkkarin tekele siis, Volvo on lastuttamaton.
Oman laitteen varmaan lastuttaisin jokatapauksessa...

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #137 : 02.01.2013, 14:19:38 »
Ainoa nappi mikä tuossa oli, oli tuo tutkan nappi ;)

Eikös tuo laitimmainen ole luistoneston pois-kytkentä?? Tai no aivan sama, karvalakkivarustelu jokatapauksessa...  ::)
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa clikc

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #138 : 02.01.2013, 17:26:53 »
Jos ei ole ikinä todistettavasti vaihdettu laatikon öljyjä, niin katsoisin toista yksilö (Pitäisi vaihtaa 60-100tkm välein, mutta ei kuulu huolto-ohjelmaa, jos ei erikseen pyydä). Ilmeisesti tuo yksi sininen farkku T5 awd jota tarjonnut myös tutulle vaihdossa? En itse suositellut ollenkaan.

Omalla kohdalla yksilö olisi siis ollut tämä http://www.nettiauto.com/volvo/v50/5254806 Pitänee udella tarkemmin liikkeestä, josko öljynvaihdoista löytyisi tietoa, tai unohtaa kyseinen yksilö kokonaan.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #139 : 07.01.2013, 07:12:39 »
Octavian kontti joka tapauksessa isompi kuin V70:kään.
Ja minä uskon joulupukkiin ;)
Eli totta vain silloin jos käytetään rullaverhon alapuolinen tila, joka on ocussa korkeampi. Muuten V70 kontti on reilusti isompi.

Audin laatikot tunnetusti löyhimmästä päästä ja uudet 2.0litran dieselit aika susia.Jopa jälleenmyyjät haukkuvat niitä+todella kylmiä autoja talvella
Mikä vika audin laatikoissa on volvon laatikoihin verattuna? Molemmathan porsii jossakin vaiheessa, mikäli öljyjä ei vaihdeta...

Tarkoititko susilla 2.0 CR koneita vai hieman vanhempia pumppusuutinkoneita?

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #140 : 07.01.2013, 07:36:41 »
Eikait joku taas seuraavana  heitä tutunkaimankumminkoiranulkoiluttajanäidin kertomana VW:n konsernin DSG-laatikoista urbaania mutulegendaa?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa akema

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #141 : 07.01.2013, 08:23:14 »
Mullon tommonen 2004 käyttöönotettu V50 T5 AWD A jolla ajettu nyt 235 kkm eikä mitään vikaa automaatissa & haldexissa.
Vaihdatin itte kaikki voimansiirron öljyt 200 kkm:n kohdalla.

Vaihteisto ei nyi muulloin kuin 3:lle vaihtaessa ja tähän piti olla joku mekaaninen ominaisuuskin.
Ja tälle kulkineelle annetaan kenkää ihan kivasti, käytännössä näin talvella jokapaikassa
sivuluisussa missä vaan pystyy :-)
V50 T5 AWD A v.2005

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #142 : 07.01.2013, 08:23:34 »
Eikait joku taas seuraavana  heitä tutunkaimankumminkoiranulkoiluttajanäidin kertomana VW:n konsernin DSG-laatikoista urbaania mutulegendaa?
En heitä mutta ihan paska laatikko se on ikäsekseen(sportti-asentoineen).   5v vanha "säädetty" AWD:n laatikko pelaa ihan yhtä hienosti ja pehmeesti kuin -11  mallisen Golffin laatikko (10 kk ajoin sellaisella). 
aikoinaa VW mainos on ihan jotain muuta mitä todellisuus joka vaihtamisen välissä selkee nykäisy eikä mitää witun tasaista ininää..
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #143 : 07.01.2013, 08:40:31 »
Hei. Oon aika uus täällä joten pari noviisi kysymystä.

Hankinnassa XC90 D5 7 paikkaisena ja varallisuus eiu riitä ostaa kuin 2003-2005 vuoden autoja.

Noissa lienee se 5 vaihteinen geartroniki aina... oon pari manuaalia nähnyt mutta aika harvinaisia.
200-300tkm mitä muuta on finaalissa kuin; käsijarru, turbo, kulmavaihde ja xenon valot jos moiset on.

Mitä erityisesti pitää tarkastaa, no tietenkin se nelikon toiminta ja laatikon toiminta niitäkin lie laukeillut.

Mitä vikakoodeja pitäisi olettaa löytyvän jos löytyy?

Diiseli ihan siksi että ajoa tulee päivässä se 100km ja tommonen mörkö sitten jaksas vetää peräkärryäkin mitä mun nykyset ei tee ihan siksi että toinen on tehoton ja tehokkaassa ei oo koukkua.

7 paikkainen myös siksi että perheeseen on tulossa neljäs jäsen ja pitäs kaupassakin pystyä käymään joten kaikki pitäs saaha autoon ja ostoksetkin mukaan.

Asun takahikiällä joten nelikko on ehdoton vaikkakin olis vaan volvon haldexi ratkaisu... parempi sekin ja tuo maavara kuin lintta S40 noilla hiekkateillä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #144 : 07.01.2013, 11:18:51 »
Tarkoititko susilla 2.0 CR koneita vai hieman vanhempia pumppusuutinkoneita?

Aiheen ohi, mutta 1,9tdi (vanha) on ikiliikkujan maineessa kun taas 2,0tdi:n kanssa on monilla ollut kränää. En tiedä onko 2,0 varsinaisesti "susi", mutta se vaan ei ole onnistunut olemaan yhtä huoleton ja taloudellinen (niin polttoainekulut kuin huollotkin) kuin edeltäjänsä. 1,6tdi ei ole onnistunut siinä kauheasti paremmin.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #145 : 07.01.2013, 11:56:27 »
Hankinnassa XC90 D5 7 paikkaisena ja varallisuus eiu riitä ostaa kuin 2003-2005 vuoden autoja.

... mitä muuta on finaalissa kuin; käsijarru, turbo, kulmavaihde ja xenon valot jos moiset on.

Mitä erityisesti pitää tarkastaa, no tietenkin se nelikon toiminta ja laatikon toiminta niitäkin lie laukeillut.

Mitä vikakoodeja pitäisi olettaa löytyvän jos löytyy?

1. Huoltohistoria, mitä "extraa tehty ja milloin" onhan vaihteistoöljyt vaihdettu ajallaan yms

Tuon ikäiset on aina yksilöitä. Sähkövikoja noissa ensimmäisissä on ilmeisesti hieman enemmmän, kuin tuoreimmissa. Koneen ruiskutussuuttimien kunto kannattaa selvittää tuon verran ajetuissa (onko jo vaihdettu ja esim sinisellä tarkastaa kunto pikaisesti esim korjausarvoista tai mittaamalla). Alustan osat on möhkössä kovemmalla rasituksessa, kuin kevyemmissä eli nivelet yms kannattaa kattoa läpi yms (raidetangon päät, koiranluut) .

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #146 : 07.01.2013, 12:01:53 »
Eikait joku taas seuraavana  heitä tutunkaimankumminkoiranulkoiluttajanäidin kertomana VW:n konsernin DSG-laatikoista urbaania mutulegendaa?
Joo mää kuulin esson baarissa, että ne kestää kaikki tosi hyvin. Etenkin mekatroniikka on ensimäisen sukupolven kuusivaihteisissa aivan pomminvarma. Kannattaa ostaa :hello:

donnari

  • Vieras
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #147 : 07.01.2013, 12:29:59 »
Ja minä uskon joulupukkiin ;)
Eli totta vain silloin jos käytetään rullaverhon alapuolinen tila, joka on ocussa korkeampi. Muuten V70 kontti on reilusti isompi.
Mikä vika audin laatikoissa on volvon laatikoihin verattuna? Molemmathan porsii jossakin vaiheessa, mikäli öljyjä ei vaihdeta...

Tarkoititko susilla 2.0 CR koneita vai hieman vanhempia pumppusuutinkoneita?
Nimenomaan CR koneita tarkoitin,öljysyöppöjä ja kansivaivaisia.
Vanhat 1.9tdi koneet onkin lähes ikiliikkujia niinku joku mainitsi.
Kaikista se laatikko joskus rikki menee se on tosi,mutta ku kuulis edes kerran eläissään että joku kehuu Audin automaattia.Kuvittelin kans että uudet DSG lootat ois kestävempiä,mutta jos merkkiliikkeessäkin moititaan niitä niin tuskinpa on suurta kehitystä tapahtunut.Ehkäpä ne Audin miehet on niin rahakasta porukkaa ettei paljo syletä jos silloin tällöin lootan vaihtaa.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #148 : 07.01.2013, 12:44:52 »
Joo mää kuulin esson baarissa, että ne kestää kaikki tosi hyvin. Etenkin mekatroniikka on ensimäisen sukupolven kuusivaihteisissa aivan pomminvarma. Kannattaa ostaa :hello:

On noita ihan lähipiirissä (kaveri, pomolla) mennyt myös 7-lovisia vaihtoon.  ;) Kuten myös 6-lovisia.
Hyvä, kun valmistaja suostuu kuitenkin niitä vaihtamaan.
Hieman aiheesta taas eksytty.
On markkinoilla myynnissä hyviä AWD volvoja nyttenkin joissa neliveto toimii ja huoltotoimia tehty.
Fiesta -no- boost

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #149 : 07.01.2013, 12:56:08 »
1. Huoltohistoria, mitä "extraa tehty ja milloin" onhan vaihteistoöljyt vaihdettu ajallaan yms

Tuon ikäiset on aina yksilöitä. Sähkövikoja noissa ensimmäisissä on ilmeisesti hieman enemmmän, kuin tuoreimmissa. Koneen ruiskutussuuttimien kunto kannattaa selvittää tuon verran ajetuissa (onko jo vaihdettu ja esim sinisellä tarkastaa kunto pikaisesti esim korjausarvoista tai mittaamalla). Alustan osat on möhkössä kovemmalla rasituksessa, kuin kevyemmissä eli nivelet yms kannattaa kattoa läpi yms (raidetangon päät, koiranluut) .
Pitää tutkia huoltohistoria linee etukäteen siniseltä jos menee jotain katiskaa katsomaan...

Ostaisin mielelläni liikkeestä auton ihan noiden vikojen vuoksi... tulee vaan herkästi hintaa vanhuksiin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi