KL-varaosat  Race.fi

AWD Volvon hankinta

  • 340 Vastauksia
  • 192219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #225 : 11.08.2014, 16:13:42 »
Minkä takia menee rikki takuuajan jälkeen??

Tätä enempää en ot:ta laita, mutta kolmesta-viiteen vuoteen riippuen takuuajasta ne kerää huoltamattomana kohtuu paljon mm.pölyä itseensä (Jos puhuimme ilmalämpöpumpuista). Mutta jokainen tyylillään. Itse mielummin ylihuollan ja korjaan paikat etukäteen entä jälkikäteen. Se on yleensä halvempaa eikä tartte tienvarressa nököttää ihmettelemässä, kun paikat porsii.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 17:42:43 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #226 : 11.08.2014, 17:00:59 »
Vielä muuten vaimollasi on se XC70 ? Pelaako hyvin vai menikö silloin heti hankinnan jälkeen vaihtoon - teksti ei tainnut olla kovin mairittelevaa - jos oikein muistan..

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #227 : 11.08.2014, 18:04:21 »
Tätä enempää en ot:ta laita, mutta kolmesta-viiteen vuoteen riippuen takuuajasta ne kerää huoltamattomana kohtuu paljon mm.pölyä itseensä (Jos puhuimme ilmalämpöpumpuista). Mutta jokainen tyylillään. Itse mielummin ylihuollan ja korjaan paikat etukäteen entä jälkikäteen. Se on yleensä halvempaa eikä tartte tienvarressa nököttää ihmettelemässä, kun paikat porsii.
Pölyä tosiaan kerää karkeista suodattimista huolimatta, ja jos niidenkin puhdistuksen jättää retuperälle, niin varmaan alkaa tulemaan ongelmia.
Käsittääkseni Ilpit ei hukkaa ajansaatossa kylmäaineita saman lailla, kuin nykypäivän autojen ilmastoinnissa käytetyistä kumiletkuista ja "eko" R134 kylmäaineesta ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #228 : 14.08.2014, 07:46:37 »
Eihän volvon automaattilootaa tarvitse huoltaa saati vaihtaa öljyjä ;-)
Kerroppa mitä muuta huoltoa sille pitää tehdä kuin vaihtaa öljyt 80tkm välein? ;) AWD mallin huoltolapusta en tiedä, mutta omaan olen saanut Volvolla huoltaessa sen huoltolistauksen minkä korjaaja käy läpi ja siellä on erillisenä kohtana automaattilaatikon öljyn vaihto. Samanlainen kohta kuin nokkaremmin vaihto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #229 : 14.08.2014, 08:17:24 »
Kerroppa mitä muuta huoltoa sille pitää tehdä kuin vaihtaa öljyt 80tkm välein? ;) AWD mallin huoltolapusta en tiedä, mutta omaan olen saanut Volvolla huoltaessa sen huoltolistauksen minkä korjaaja käy läpi ja siellä on erillisenä kohtana automaattilaatikon öljyn vaihto. Samanlainen kohta kuin nokkaremmin vaihto.
Ei kai kukaan "pakottamatta" tuota nokkaremmiäkään vaihda ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #230 : 14.08.2014, 21:55:45 »
Kun auton osti ja kysyi ensimmäisessä huollossa tarvitseeko öljyjä vaihtaa vastattiin että ei tarvitse.

Ja kuten edellisessä topic:ssa kirjoiteltiin, niin seuraavana oli 200tkm, sitten 120tkm, 100tkm ja nyt 80tkm. Nuo on vielä erilliskohtana ja lisähuoltoina. Miten kuluttaja sen lukee=Ei tarvitse vaihtaa.

Kerroppa mitä muuta huoltoa sille pitää tehdä kuin vaihtaa öljyt 80tkm välein? ;) AWD mallin huoltolapusta en tiedä, mutta omaan olen saanut Volvolla huoltaessa sen huoltolistauksen minkä korjaaja käy läpi ja siellä on erillisenä kohtana automaattilaatikon öljyn vaihto. Samanlainen kohta kuin nokkaremmin vaihto.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #231 : 15.08.2014, 08:19:52 »
Vielä muuten vaimollasi on se XC70 ? Pelaako hyvin vai menikö silloin heti hankinnan jälkeen vaihtoon - teksti ei tainnut olla kovin mairittelevaa - jos oikein muistan..

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #232 : 16.08.2014, 15:47:49 »
Kolme vuotta, 37tkm ja 13 takuuhuoltoa. Tarvitseeko kertoa enenpää?

Vielä muuten vaimollasi on se XC70 ? Pelaako hyvin vai menikö silloin heti hankinnan jälkeen vaihtoon - teksti ei tainnut olla kovin mairittelevaa - jos oikein muistan..
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #233 : 16.08.2014, 19:40:28 »
Ei saisi nauraa, mutta väkisinkin tulee mieleen oma "lemon" menneisyydestä. Ja itse asiassa, olisi ihan mukava kuulla lista... Mun saman ikäinen XC70 oli ongelmattomin ensisarjan kärry mikä mulla on ollut. Etujousiin jotkut letkunpätkät, ettei narise, takakontin lukkoon erkkaa, ettei se kolise/narise  ;D ja yksi kappale penkin istuinosan nahka 30-40 tkm ajettuna

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #234 : 17.08.2014, 13:14:52 »
3000km edestä parkkitutka simahti motarin kiihdytyksessä Italiassa. 7000km kohdalla vetarinsuojakumi rupesi valuttamaan öljyjä pihalle, moniurahihna vaihdettiin takaisinkutsukamppanjassa, Jo ensimmäisessä huollossa kysyin päivitetäänkö softa ettei sotke dieselejä ja öljyjä (Tästä tuli sitten 3kk myöhemmin takaisinkutsukamppanja), takaluukun molemmat pumput vaihdettiin kun hyytyi puoleen väliin eikä nostanut ylös saakka (Sähköinen), etuiskarit ja yläpäät vaihdettiin kun pamautteli talvella (Kolleegalla oli sama ongelma jo vm2005 V70:ssä), että vääränlaatuista muovia nuo yläpäät.

Sitten tämä legendaarinen ongelma kuskin puolen etulasissa jota hieroivat neljä kertaa. Eli kun nosti ikkunaa ylöspäin, niin tipautti sen puolessa välissä alas automaattisesti. Tunnisti muka, että jotain on välissä. Jotain ihme öljyä hieroivat niin, että nahkasisustakin oli öljyssä. Eivätkä saaneet sitä IKINÄ toimimaan. Ai niin ja takalasinpyyhin heitti toimimasta myös.

Taisinpa saada viikon bänninkin täältä viimeksi, kun kirjoittelin näistä asioista ja minkälainen on uusi premiumluokan noin 78.000€ autoa sillä varustelulla. Varmaan jotakin unohdin tai halusin unohtaa. Ei ole ikinä tarvinnut autoa huoltaa noin paljoa noilla kilometreillä. Haluan myös huomauttaa, että noista vioista suurinosa löytyi myös useamman muun tutun autoista, jotka tilasivat uudet XC70:t tai V70:t.

Ei saisi nauraa, mutta väkisinkin tulee mieleen oma "lemon" menneisyydestä. Ja itse asiassa, olisi ihan mukava kuulla lista... Mun saman ikäinen XC70 oli ongelmattomin ensisarjan kärry mikä mulla on ollut. Etujousiin jotkut letkunpätkät, ettei narise, takakontin lukkoon erkkaa, ettei se kolise/narise  ;D ja yksi kappale penkin istuinosan nahka 30-40 tkm ajettuna
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #235 : 18.08.2014, 12:58:40 »
Moniurahihna ja softan päivitykset lienee tehty siihen munkin vanhaan - kaikessa hiljaisuudessa huollon yhteydessä? Jos ja kun, jollain toi ikkunan liikkuminen vaivaa, niin silikonispray tiivisteisiin voi auttaa - penkeille sitä ei kannata suihkia. Miksu neuvoi, kun viime kesänä ikkuna alkoi tossa nykyisessä takkuilla.

OT: Ei tossa vielä onneksi ole kovin paljoa, ainakaan ajoa keskeyttäviä juttuja. nimim. ensisarjan 850:n entinen omistaja. Samanlainen sijaisautokin jäi tielle ja muutoinkin tuli silloinen mallisto varsin tutuksi.. Kollegalla oli samanlainen, samaa ensimmäistä toimituserää oleva täysin viaton 850.

Eikö Teillä takaluukku lonksunut, se oli aikanaan yleistä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #236 : 18.08.2014, 19:02:30 »
Kolme vuotta, 37tkm ja 13 takuuhuoltoa. Tarvitseeko kertoa enenpää?
Laita linkkiä tuohon ex autosi kertomukseen, jo on vielä tallella täällä foorumilla ;)
Minkä ikäinen Xc70 oli, ja hommasitteko uutena?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #237 : 18.08.2014, 21:34:06 »
Moniurahihna ja softan päivitykset lienee tehty siihen munkin vanhaan - kaikessa hiljaisuudessa huollon yhteydessä? Jos ja kun, jollain toi ikkunan liikkuminen vaivaa, niin silikonispray tiivisteisiin voi auttaa - penkeille sitä ei kannata suihkia. Miksu neuvoi, kun viime kesänä ikkuna alkoi tossa nykyisessä takkuilla.

OT: Ei tossa vielä onneksi ole kovin paljoa, ainakaan ajoa keskeyttäviä juttuja. nimim. ensisarjan 850:n entinen omistaja. Samanlainen sijaisautokin jäi tielle ja muutoinkin tuli silloinen mallisto varsin tutuksi.. Kollegalla oli samanlainen, samaa ensimmäistä toimituserää oleva täysin viaton 850.

Eikö Teillä takaluukku lonksunut, se oli aikanaan yleistä.

Ai niin se paras mikä hyydytti auton kesken ohituksen partikkelisuodattimen lämpötila-anturi, joka pimenee 2.0 softan myötä.  Mukava kun häviää tehot kesken ohituksen...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #238 : 18.08.2014, 21:35:02 »
Laita linkkiä tuohon ex autosi kertomukseen, jo on vielä tallella täällä foorumilla ;)
Minkä ikäinen Xc70 oli, ja hommasitteko uutena?

Vm2009, mutta 2010 mallia ja uutena ostettu.

Taitaa löytyä landian puolelta enkä jaksa sitä kaivaa. Eiköhän nuo viat tullut tuossakin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #239 : 19.08.2014, 07:52:12 »
Vm2009, mutta 2010 mallia ja uutena ostettu.

Taitaa löytyä landian puolelta enkä jaksa sitä kaivaa. Eiköhän nuo viat tullut tuossakin.
Käsittääkseni saman ikäiset Xc60 olivat hyvinkin viattomia? Lähinnä sillä, että aika pitkälle samaa tekniikkaa olivat/on..
Ilmeisestin ei kumminkaan ollut ns. maanantai malli, kun muitakin vastaavia löytyi?
Olikos tuo XC70 Belgiassa vai Ruotsissa valmistettu?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron