RallyBaron  Samppasport

900-sarjan ja S/V90 hankinta

  • 440 Vastauksia
  • 244486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #405 : 22.11.2017, 00:36:15 »
Kaverilla oli SE. Sähkölasit edessä ja peilien lämmitys. B200F koneella tietty.

Olihan nuokin huimia varusteita 25v takaperin :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa skaaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Piston whipped
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #406 : 22.11.2017, 18:08:40 »
Tuo SE tuntuu olevan melko summittainen viesti. Oikeastaan ainoat varmat mitä pitää sisällään on jo mainitut sähkötoimiset lasit ja peilit. Mahdollisesti  aluvanteet ovat kuuluneet uutena pakettiin.
Usein vastaan tulleet ovat olleet FB koneella, mutta ilmeisesti tämä on sattumaa koska väkivahvalla b200äffäläiselläkin olevia SE malleja on löytynyt.

Poissa kylläjoo667

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #407 : 25.11.2017, 17:13:31 »
Noniin, autoa käyty kahtomassa. 92vm 280k ajettu 940 SE, huomasin että joka kulmassa sähköikkunat, sähköpeilit, b230fb? koneella 96kw. Seissyt 3 vuotta se auto sillo tällö käynnissä käytettu, akku laitettiin kiinni ja perhana yhden kerran pyörähti kone ja hyrskähti käyntiin 3 viikon jälkeen  ;D  :o Yksi homma että abs valo palaa kun auto on käynnissä.. en ajanut n. 50m kun ei ole vakuutuksissa yms.. mistähän johtuu? sanovatko leimalla mitään siitä? ja sitten en tiedä muistanko oikein mutta huutomerkki sulkujen sisässä sekin paloi vissiin.. mikä se se on?? onko siinä sitten vikaa, on tosi paljo hakusessa ku ei kartanu 240 sellasia ollut  :idiot2: ja kiitos edellisille vastaajille!

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #408 : 25.11.2017, 18:40:46 »
Noniin, autoa käyty kahtomassa. 92vm 280k ajettu 940 SE, huomasin että joka kulmassa sähköikkunat, sähköpeilit, b230fb? koneella 96kw. Seissyt 3 vuotta se auto sillo tällö käynnissä käytettu, akku laitettiin kiinni ja perhana yhden kerran pyörähti kone ja hyrskähti käyntiin 3 viikon jälkeen  ;D  :o Yksi homma että abs valo palaa kun auto on käynnissä.. en ajanut n. 50m kun ei ole vakuutuksissa yms.. mistähän johtuu? sanovatko leimalla mitään siitä? ja sitten en tiedä muistanko oikein mutta huutomerkki sulkujen sisässä sekin paloi vissiin.. mikä se se on?? onko siinä sitten vikaa, on tosi paljo hakusessa ku ei kartanu 240 sellasia ollut  :idiot2: ja kiitos edellisille vastaajille!
760:stä ei tullut leimalla mitään sanomista, vaikka ABS:t ei toimi. Valo syttyy, kun nopeus ylittää 40-60 km/h. Se valohan on vähän omituisen näköinen, niin ei sitä insinööri välttämättä edes tajua.

Punainen varoitusvalo, jossa on juurikin huutomerkki taitaa olla jarrujen vikavalo. Katso, että säiliössä on nestettä.

Poissa late2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Turbovolvon hankinta?
« Vastaus #409 : 05.06.2018, 22:13:18 »
Olen yli 20v ajanut 240 ja 940 ja korjannut ne itse. Ilman turboa.
Pitäisi hankkia taas 940. Valikoimaa lisäisi turbo. Miten paljon kilometrejä ne kestää.
Itse korjaamalla millaista kustannusta. Eli pysynkö edelleen turbottomassa.
Ajan pappa-vauhtia, joten turbosta ei ole iloa, valikoimasta vain.
Sama kysymys ilmastoinnista. Siitäkään ei ole kokemusta. Olen pärjännyt ilman sitäkin.
Ilmastoinnin saa tietysti  kytkettyä pois, turboa ei
« Viimeksi muokattu: 05.06.2018, 22:21:35 kirjoittanut late2 »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #410 : 06.06.2018, 07:54:52 »
Kestää turbotkin hyvin vakiona. Ja isompi vääntö tuo kyllä mukavuutta ajoon ihan rauhallisessa ajossakin. Kulutus on ollut samalla tasolla vaparissa ja turbossa.
Ex 200f vapariin tein kansirempan 400tkm kohdalla, silloin päästi jo vedet sylinteriin. Nykyiseen turboon tein kansirempan 330tkm kohdalla. Yhdessä pytyssä liekkirengas pullahtanut hiukan, kun ahdot pääsivät piikkaamaan coolerinvaihdon jälkeen. B230fd talvipulkkassa on vähän kansipahviin viittaavia oireita, mittarissa vajaa 350tkm.
Perushuollot maksaa suunnilleen saman verran noissa ja yhtä hyvin pystyy tekemään. Vaihdoin ahtimen samalla kun tein kansirempan, mutta vanha olikin vielä ihan hyvässä kunnossa. Uusi ahdin oli kohtuuhintainen ja vaihto onnistuu suhteellisen helposti.
Ehjästä ilmastoinnista ei ole kokemusta näissä, mutta talvipulkassa on automaattinen jossa kompura poissa pelistä. Se on talvella ihan mukava kun säätää halutun lämpötilan, kesällä puhtaltaa vain täydellä automaattiasennossa kun ulkona on kuuma. En ole viitsinyt korjata osien saatavuuden ja hinnan takia.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #411 : 07.06.2018, 19:44:33 »
Mulla on 560 tkm ajettu b230ft Garretin T25-ahtimella. Kansipahvin vaihdoin joskus 520 tkm kohdilla kun alkuperäisestä kannesta oli "pari" pinnapulttia poikki.

Itse olen ajanut n. 50 tkm eikä tuo juuri savuta tai syö öljyä. Sen puoleen että kunnossa olevan käytetyn vakioahtimen saa täältä satasella(?) ja sillä pääsee taas eteenpäin ei kustannuksia kannata kauheasti murehtia. Ihan eri peli tuo turbo on normaalissakin ajossa, kärryn vedosta puhumattakaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #412 : 18.07.2018, 14:42:37 »
Mitäs mieltä foorumilaiset on siitä, että kannattaako noista 960 mk2 maksaa lähemmäs kahtatonnia? Itsestä tuntuu aika kovilta noi pyyntihinnat kun monilla vieläpä lähemmäs 500tkm ajettu, ellei ylikin :idiot2:. Toki hyväkuntoisesta voisin ton verran maksaakkin, mutta kiinnostaisi tietää että mikä olisi kohtuullinen pyyntihinta noista hyvinvarustelluista, kun ei ole pahemmin tullut aikaisemmin hintoja seurattua.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #413 : 18.07.2018, 18:10:48 »
Mulla on tälläinen käsitys.
-Liikkuva ja ehkä tieliikenne kelpoinen 500-1000€
-käyttöautona kelpaava, jotain pientä remppaa 1000-1500€
-siistissä kunnossa, kuluvia osia vaihdettu ja huollettu. 1500-2500€
-vähän ajettu ja oikein siisti 2500-4000€


Kyllä 2000€ maksaisin sellaisesta minkä kone ei syö öljyä ja nivot on ehjät. Lähemmäs puolimiljoona ajetussa pitää olla hyvä huoltohistoria.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #414 : 18.07.2018, 18:17:39 »
Kyllä 2000€ maksaisin sellaisesta minkä kone ei syö öljyä
Juu, 500tkm ajettu niin ei saa pölläyttää kyllä ollenkaan edes öljytikun reijästä, jos pari tonnia haluaa. Ja remonttia on ihan varmasti tuohon kilometrimäärään jo tehty, tai sitten pitää tehdä.

s73

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #415 : 18.07.2018, 18:34:31 »
Mitäs mieltä foorumilaiset on siitä, että kannattaako noista 960 mk2 maksaa lähemmäs kahtatonnia? Itsestä tuntuu aika kovilta noi pyyntihinnat kun monilla vieläpä lähemmäs 500tkm ajettu, ellei ylikin :idiot2:. Toki hyväkuntoisesta voisin ton verran maksaakkin, mutta kiinnostaisi tietää että mikä olisi kohtuullinen pyyntihinta noista hyvinvarustelluista, kun ei ole pahemmin tullut aikaisemmin hintoja seurattua.

Kansipahvi voi olla noilla huonossa hapessa noilla kilometreillä, samoin multilinkin puslat.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #416 : 18.07.2018, 18:47:55 »
Joo eli noista saa sitten ihan tosissaan tinkiä. Oon kyllä henkisesti jo valmistautunut, että kannen joutuu remppaamaan jossainvaiheessa :D.
Jos sais sopivaan rahaan, niin melkein ostaisinkin sellaisen missä saattaa olla tekniikassa laittoa, mutta olisi esim. ulkokuoreltaan siisti.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #417 : 18.07.2018, 18:55:55 »
Manuaalissa kaksoismassa vauhtipyörä kuluva osa. Kuuluu rallattavana äänenä vaihde vapaalla ja kytkimen painaminen vaikuttaa ääneen. Myös m90:n synkrot voi kurahdella. Automaatit on mun mielestä huolettomampia ja edullisempia huoltaa (vaihtolaatikon saa halvemmalla kuin kytkinremontin)

Moottorissa lähes ominaisuutena on kovettuneet venttiilivarren kumit, jo mainittu kansipahvi (öljyä vuotaa ulos) ja jumiutuneet männänrenkaat. Jos öljynvaihdoissa on säästelty niin sylinteritkin voi olla väljät.

Tämä sitten aiheuttaa venttiilien karstoittumista ja pakoventtiilin palamisen.

Mulla oli öljynkulutus 1,5l/1000km ja sininen savu perässä. Kansiremontin jälkeen vajaa litra tonnille mutta savutus loppui ja etanolisoinnin jälkeen meni enää 0,5l/1000km. Männänrenkaat olisi pitäny vaihtaa ja sylinterit hoonata jos olisi halunnut täysin kuntoon. Mieluummin lisäsin öljyä silloin tällöin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #418 : 18.07.2018, 18:59:27 »
Joo eli noista saa sitten ihan tosissaan tinkiä. Oon kyllä henkisesti jo valmistautunut, että kannen joutuu remppaamaan jossainvaiheessa :D.
Jos sais sopivaan rahaan, niin melkein ostaisinkin sellaisen missä saattaa olla tekniikassa laittoa, mutta olisi esim. ulkokuoreltaan siisti.
Se kannen remppaaminen ei sitten ole mikään "vasemmankäden sunnuntaivapinan älypeli", niinkuin vaikkapa vinokoneessa.

En nyt muista mitä nimimerkki Huikkoster:n 960:lla oli ajettu, mutta siihen olisi pitänyt vaihtaa käytännössä "kaikki" alustaan, että olisi ollut hyvä. Eli etupäähän tukivarret, puslat, iskarit, yläpään tuet. Taaksekkin isosti remppaa, narinaa ja ajoittaisia "tunk" ääniä havaittavissa paljon.

Olihan se huonosti toki pidettykkin, mutta osaa olla auto jossa voi olla iso työmaa.

Huikkoster:n sanoin:
Lainaus
Volvo 960 on auto, joka vaatii rahaa ja rakkautta. Kunnossa ollessaan se tarjoaa kuljettajalleen jotain, mitä ei muista Volvoista saa.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 900-sarjan ja S/V90 hankinta
« Vastaus #419 : 19.07.2018, 00:35:02 »
Kansiremontti on kallis, kuitenkin 6 pyttyä ja 24v. Ohjurien holkitus/vaihto, täys remppa reilun tonnin paukku, siis pelkkä kansityö.
Ei se iso homma ole kuitenkaan, pulttien (Ihan liikaa) vääntämistä lukuunottamatta :D
Takavakaajan puslat on loppu omassa, 412tkm mittarissa. Vakaajan nappasin pois siksi aikaa että kehitän uudet varret tilalle (Saa vain koko paketin, ei puslia erikseen)
Perässä vähän väljää, muljahtaa/lonksahtaa liikkeelle/peruuttamaan lähtiessä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo