Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: rippe53 - 19.03.2022, 19:39:50
-
Tuollainen ehkä tulossa lähi päivinä ajettu noin 157 tuhatta ..mitäs mieltä foorumilaiset hankinnasta..
-
Pahimmat miinat tuossa on kuluneet vvt pyörät, vuotaa öljyä stefoista jakopäähän ja sitten huohotuksen tukkeutuminen tai kalvo rikki siitä pömpelistä.
Tarkista onko jakopää kuiva ja onko tietoa jakoremmin/ vvt pyörien mahd. vaihdosta.
Siellä on paikat tukossa jos viheltää joutokäynnillä ja öljykorkkia irroitettaessa niin kova imu ettei hevin edes nouse.
Voi olla että menee vielä vvt pyörien puolesta, yleensä loppu n. 250-300 tkm.
-
helmikuussa tehty tänä vuonna jakopää...ajettu noin 157 tuhatta koko autolla ..kyllä varmaan kunnossa on ...mutta eihän sitä tiedä :nohnoh :nohnoh
-
Ihan hyvät tiedot, jos otat sen niin koeajolla tunnustele tuleeko kiihdytyksessä tutinoita siinä pikkunopeuksissa 0-70 kmh.
Tuntuu helposti jos manuaali, varmaan kuuslovinen?
-
Joo 6 vaihteinen manuaali on...varmaan alussa tuntuu oudolta kun ajanut vain isoja volvoja...
-
Onko normaalia että koneessa kun aukasee käynnissä ollessa öljyn täyttö korkin imee korkkia kiinni..
-
Tuolla aiemmin mainitsin kovasta imusta.
Jos se vastustaa korkin poisottoa niinkuin nostais jotain parin kilon punnusta niin huohotus tukossa tai kalvo rikki.
Katso faq osio.https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=309.0
Sellainen pieni alipaine pitää olla.
-
Tänään iltapäivällä käyttää korjaamolla tarkemmin tutkinnassa että voi auton myyjälle laitaa palautetta...
-
Kertoile mitä selviää, jos jaksat.
-
Ei siellä tullut hullua hurskaammaksi ....pittää varmaan huomenna ottaa yhteyttä wetterille ehkä sieltä saa jotain tietoa onko tuo vaarallista ..oli siellä muutama vikakoodi mutta ei liitttynyt huohotus järjestelmään..
-
Tänään olin yhteydessä rovaniemen wetterille arvelivat että öljyn suodattimen jalka pitäis vaihtaa näillä näyvin hintakin oli aikamoinen noin 750e aluksi lisää jos muutakin löytyy...alan ensiviikon alussa toimen piteisiin...jos ei maksajaa löydy remontille..muuten on niin helkkarin hyvä ajaa pieneksi autoksi...
-
Ettei vaan ole se sisäinen kalvo hajalla, mikä noista taitaa mennä jossain vaiheessa..
Tämän mallinen osa varmaankin kyseessä:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/oljynsuodatinkotelo_oljyloukku_oem-p-96338-0
Ja tässä se kalvo:
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/huohottimen_kalvo_korjausosa_volvo-p-603600-0
-
Noi osathan ne on.
Meillä ei kalvo korjannut tilannetta kun oli parkkiintunut se pömpelin paluureikä lohkossa umpeen.
Maksaahan se laitattaa merkkiliikkeessä, tuo jalka tais olla volvolla yli 400€ ja siihen töitä päälle. Vähän ikävä homma, mikä lie ohjeaika?
On tosi yleistä näissä.
-
Tänään laitoin kesärenkaat ja uudet sailunit 205-55-17 täällä nuot tiet niin huonossa kunnossa ettei kannate laittaa matala profiili renkaita :nohnoh
-
Onko tullu selvyyttä siihen huohotusongelmaan?
-
itse pitäis kustantaa tutkimus ...pittää toukokuussa käyttää rovaniemen wetterillä varmitamassa vika ja sen jälkeen ite pitää ostaa se vian aiheuttaja jos on öljysuodattimen jalassa vika , en ainakaan wetterille vie siellä maksaa osa ja työ maltaita..
-
Nyt syttyi moottorin kuva näytölle ohjekirjan mukaan jotain pakokaasu järjestelmässä vikaa...jo vastustaa tuon kanssa..
-
Vahva veikkaus että liittyy huohotuksen tukkoisuuteen, voi olla koodia laihasta seoksesta? :knuppel2:
-
Tuollaiset vikakoodit tuli 950C joutokäynnin säätö pyörintä nopeus liian korkea....... 2900 polttoaineen painetunnistin Epäloogin singaali...... 2800 polttoaineen painetunnistin impulssi liian alhainen....vikakoodit poistettu ....jossain vaiheessa varmaan tulee uudestaan joutuu laittaan uuden tunnistemen..toistaiseksi pääsi säikähdyksellä
-
Ei kauan ollut vikavalo pois taas syttyi uudestaan :nohnoh...pittää varmaan hommata uusi bensapaineen säädin jos vaikka valo pysyis pois..
-
Meillä meni tuo bensanpaineen tunnistin. Vika voi olla myös pumppua ohjaavassa moduulissa, yleensä onneks tuo anturi.
Yks koodi kertois kaasupolkimen asentoanturivikaa tai jotain siihen liittyvää...
-
Pittää huomenna käydä korjaamolla ja tilauttaa tuo tunnistin jospa vika korjaantuis ei haittaa tee kuulemma mutta ilkeästi tuo moottorin kuva mollottaa mittaristossa...tottunut ettei pidä ylimääräisiä valoja palaa..ei kai tuo tunnistin ole kallis ..
-
Skruvatilla tuommonen https://www.skruvat.fi/Tunnistin-polttoaineen-paine-P303271.aspx
-
Ensi viikon torstaina asennetaan uusi bensan paineen säädin ...toivottavasti vikavalo pysyy sitten poissa... :nohnoh sain nomalla vikakoodin lukulaitteella aamulla valon sammumaan ei ainakaan ennään syttynyt valoa....Ei ollut hyötyä bensanpaineen mittarin vaihdosta nyt tyhjäkäynti alkoi heijaamaan...
-
Tänään tilasin kl-varaosista tuohon öljysuodatin koteloon uuden kalvon oli hyvät vaihto ohjeet youtubessa taidan yrittää ite vaihtaan...näytti ainakin helpolta hommalta ..
-
Ei löytänyt tämän kylän korjaamolla vikaa , kun vaihdettiin bensan paineen tunnistin niin alkoi tyhjäkäynti heijaamaan..eikä vaikuttanut suodatin jalan kalvon vaihtokaan moottorin alipaineeseen taitaa olla niin tukossa ...pitää alkaa varaamaan aikaa lähiaikoina roin wetterille...
-
Tukossahan se meilläkin oli, pakko irrottaa ja vaihtaa.
Hyvä tuuri jos ei vielä vuoda öljyä nokkien stefoista jakopäähän.
Tuossa tilanteessa jos oisin ite niin ajelisin öljytikku pikkusen nostettuna ettei painetta pääse kertymään.
Vois ne stefat kestää eikä menis se jakopääkin uusiksi. :facepalm:
-
Onko eroa noissa bensan paineen tunnistimessa kun vanhan numerosarja on 0261 230 110 ja uuden 0261 230 230 tuo viimeinen numero on eri..bosch on molemmat mutta vanha on volvon alkuperäinen..
-
Onko eroa noissa bensan paineen tunnistimessa kun vanhan numerosarja on 0261 230 110 ja uuden 0261 230 230 tuo viimeinen numero on eri..bosch on molemmat mutta vanha on volvon alkuperäinen..
Tuolla jälkimmäisellä numerolla tarjoaa Minin ahtopaineen tunnistinta, että sen verran eroa.
https://www.rexbo.fi/bosch/tunnistin-ahtopaine-0261230230
-
Taitaa johtua tuosta tunnistemesta että tyhjä käynti alkoi heijaamaan...kun vaihdon jälkeen heti alkoi ja ennen pysyi kierrokset 800 ..maanantaina korjaamolle heti aamusta ja tilaamaan oikea osa...en onneksi ite tilannut korjaamolla vastuu.
-
Jos ne on luullu miniks äkkivilkasulla.
Sinne on numeroitten perusteella nyt pantu väärä ahtopaineen tunnistin kun pitäis laittaa bensanpaineen tunnistin.
Kerro niille että tulee kyllä ihan eri paikkaan. :D
Ei kai ne saa tana oo onnistunu murjoon sen ahtopaineen tunnistimen bensanpaineen tunnistimen tilalle! Ei kai?
Mites se olikaan, usein käynti optikolla riittää, en tiiä miten tässä tapauksessa?
Kyllä nyt potkii vastaan ja lujasti ihan "asentajien" taholtakin. :idiot2:
-
Eräässä foorumilta tutussa S40 T5:ssa bensapaineen anturi meni särki. Auto toimi täysin normaalisti kunnes, täysin varoittamatta auto lakkasi vastaamatta kaasuun ja puutui. Sekunnin päästä vika poistui ja auto toimi taas ties kuinka kauan. Vika korjaantui uudella anturilla, täysin samalla numerolla varustetulla. :juhau:
-
minäkin vasta tänä aamuna katsoin sitä vanhaa tunnistinta kun otin vanhan ja uuden tunnistemen laatikon talteen...katoin numeroita niin loppu numerot oli eriä....sitä ihmettelin koska tyhjäkäynti katos melkein kokonaan...mulla nykyään nuo volvot vastustavat on niitä hyviäkin ollut tuo on jo kymmenes volvo
-
Sorry kaikille mulla taitaa olla huono näkö nyt katoin oikein tarkkaan 0261 230 238 oli viimeiset numerot ja on tarvike osa..
-
Huomenna vanha säädin paikoilleen jos tuo tarvike osa ei käy tuohon mun volvoon koska tyhjäkäynti ongelma tuli heti asennukseen jälkeen ...omalla koodinlukijalla tuollaiset vikakoodit tuli taas tänään P2177 =järjestelmä liian laiha off........ P2187= järjestelmä joutokäynnillä liian laiha
-
Huomenna aika roin wetterille toivottavasti siellä saadaan kuntoon vai pittääkö ostaa dynamiittiä ja räjäyttää volvo taivaantuuliin ;D ;D...olis pitänyt pysyä 740 ja 940 sarjojen malleissa niitä voi itekkin korjata ..
-
Nyt on toistaiseksi volvo paremmassa kunnossa kuin kuin ennen osto hetkeä joutui vaihtaan uusi öljysuodatin jalka...wetterille rovaniemelle kiitokset omamekaniikolle..
-
Ei sitten ime korkkia enää älyttömästi?
Kyllä näitäkin ite voi korjata, pitää vaan varata vaikka jonkin apulaitehihnan vaihtoon 5x enemmän aikaa ja ämpärillinen työkaluja ja jotain rauhoittavia kannattaa lääkäriltä pyytää ennen homman aloittamista.
Kyllä tuon kanssa meinas suoni revetä. :facepalm:
-
Joo ei imu ole ennään kova aivan normaali ...savutestillä vuosi siitä kalvon kannesta läpi ei pitänyt korjaus ollenkaan , ei noita ensiapu korjauksia kannate tehdä niistä vain tulee lisä hommia :nohnoh suosiolla pitää vaihtaa koko suodatinjalka uusi pääsee paljon vähemmällä ..nyt ootteleen uutta vikaa ;D
-
Ainakin joku moottorintuki pettää mutta se ei paha ole.
Pakoputkihan noihin on kallis, ei tahdo löytyä oikeen mistään. Takapönttö tilattiin jostain ulkomailta ja katilta pöntölle otettiin volvolta kun ei muualla ollut, sekin pelkkää putkea jossa mutkia niin hinta yli 300€.
Tuo putki tuli niin kalliiksi että sporttiputkiston olis saanu samaan hintaan ja vaivaa olis säästynyt. V:>
AWD malliin löytyy helpommin mutta etuvetoon on hankalaa.
Tää nyt oli 2005 malliin mutta lienee aikas sama.
-
tulpat pitäis vaihtaa lähi aikoina ngk , densot vai alkuperäiset..
-
Mites noiden vikaakoodien kanssa sitten lopulta kävi?
-
ne on poissa nuo bensanpaineen koodit poistuivat kun säädin vaihdettiin ...ja nuo toiset poistuivat öljysuodatin jalan vaihdolla sieltä vuoti ilmaa ..tyhjäkäynti heijas sen takia..
-
Tulppina on päädytty jo moneen turboon Denson iridiumeihin, hyvin toimineet. Oma suositus. :)
-
Jos jotain kiinnostaa korjata tuo vanha öljysuodatin jalka , voisin luopua siitä sopivasta hinnasta..
-
Kohta 3 viikkoa öljysuodatin jalan vaihdosta ja noin 4 viikkoa bensapaineen säätimen vaihdosta...volvo pelaa kuin pittää pelatakkin ...kop...kop ..puuta koputtaa ei tiedä milloin seuraava vika ilmestyy toivottavasti ei ennään lähiaikoina :nohnoh
-
Tulihan se vielä vika jarrusatula alkoi takaa vasen vuotamaan ..uusi laitettiin tänään ...onneksi hoksasin ennen katsastusta ..pittää käyttää lähipäivinä yrittämässä leimaa ..jos vaikka sais ensikerralla läpi..
-
Nää tuntuu olevan semmosia että kyllä ne vian sieltä keksii... Ihan periaatteesta.
Mut onnee yritykseen ny kuiteski. :)
-
Nyt on tuore leima volvossa ilman huomautuksia ..saa yli vuoden ajella..
-
..saa yli vuoden ajella..
Mutta minkälaisten ongelmien kanssa vuosi vierähtää on kiva seurata.
Toivottavasti toimii vuoden, mutta taival auton kanssa on näyttänyt hieman takkuavan.
-
On se kummaa että jotkut kehuvat automerkkejään kun ne parkkipaikalla tai tallissa seisovat eihän niihin tule kovin paljon vikoja ...mulla tuohon volvoon jo tullut kilometrejä noin 2.5 kuukaudessa 5000 km...ei ole parkkipaikka koristeena..
-
Eihän siinä muuta kun huohotus on korjattu kuin tarkkailee vaan aina joskus ettei ala vvt pyörät vuotaan öljyä.
Sitäkin voi ehkäistä kun vaihtaa ölyt ja suodattimen normaalia useammin.
Omassa vaihdan noin 6-7 tkm välein eikä mitään oireita 460 tkm jälkeenkään.
Ei oo iso sijoitus eikä nää tarvii mitään hienoja öljyjä, meillä kaikissa on Eurolin 5W/40 superlite ja hyvin menee, eikä oo hinnan kiroissa esim tokmannilla.
Eurol on muuten paris-dakar rallin voittaja tiimeissä öljynä ollut jo monta vuotta. :o
-
On se kummaa että jotkut kehuvat automerkkejään kun ne parkkipaikalla tai tallissa seisovat eihän niihin tule kovin paljon vikoja ...mulla tuohon volvoon jo tullut kilometrejä noin 2.5 kuukaudessa 5000 km...ei ole parkkipaikka koristeena..
Jos viittaat tuohon mun aiempaan kommenttiin, niin ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä. Jotkut yksilöt autoista tuntuu olevan riivattuja, mitkä yleensä johtuu kilometreistä ja edellisten omistajien välinpitämättömyydestä huoltojen ja korjausten osalta. Eihän tuohon sun autoonkaan ole muita kuin kuluvia osia vaihdettu, mitkä usein tulevat tiensä päähän noin 200tkm kohdilla, tai sitten esim kässärin käyttämättömyyden vuoksi. Onhan tämän mallisarjan s40,v50 ja c30 surullisia alustan osien suhteen, mutta muuten varsin hyviä ja kestäviä.
-
Mulla nuo nyky volvot on varmaan riivattuja kun jokaisen kanssa vastustaa...700-900 sarjojen kanssa ei ollut ongelmia...
-
Mun naapurilla oli aiemmin C30 T5 ja kertoi, että etupyörien sisäreunojen kulutuspinnat katosi säännöllisesti mutta siihen vaikuttavaa säätöä tässä autossa ei ole. Auto kävi aina korjaamolla - ei ole Tee se itse miehiä. Onko tämä tuttua?
-
Ei ole kuluttanut renkaita , mulla ainakaan ..
-
Väärät aurauskulmat ja auraukseen vaikuttavat alatukivarsien loppuunajetut takapuslat syö rengasta. Camberin säätöä näissä ei ole tai se on minimaalinen ja rajoitettu.
-
Kyllä tuo tosiaan vaikuttaa väärältä auraukselta. Ohjauskulmat säätöön vaan jos puslat on kunnossa.
Ei ne renkaat meilläkään oudosti kulu...
-
Kyllä tuo tosiaan vaikuttaa väärältä auraukselta. Ohjauskulmat säätöön vaan jos puslat on kunnossa.
Ei ne renkaat meilläkään oudosti kulu...
Ohjeet on hyvät ja selkeät. Naapurille ohjeet on myöhässä - paikallinen paja ei saanut autoa kuntoon joten parin rengassarjan jälkeen pisti auton kiertoon.
-
Lienen vähän myöhässä mutta tässäpä hyvä video tuohon huohotukseen liittyen:
https://youtu.be/hTuukIi6IJM
Varmaan joku katsonutkin.
-
Pikku remppa ensiviikolla tiedossa takaa meni koiranluu , vaihdan molemmat niin tarvi heti toiselle puolelle vaihtaa ei ollut hinnan kirous 20 e molemmat sai..
-
Meilläkin napsahti joskus toinen poikki niin piti molemmat vaihtaa samalla. :o
-
Nyt on vaihdettu takaa molemmat koiranluut noin 16 e molemmat yhteensä...puolisen tuntia meni ite asentaessa uudet tilalle .. säästöä kukkarolle :nohnoh
-
Ensiviikon tiistaina käyttää volvoa korjaamolla jos vaikka sais bensa lämmittimen pelaamaan paremmin onkohan tullut polttotunnit täyteen..nollaavat tunnit lämmittemistä ...
-
Eberi mulla tuossa volvossa ... ei ole tunti nollauksia tuossa Vikakoodit luettiin eberistä DTC 3541 kuvaus liekkitunnistin , singaali puuttuu tai virheellinen , jatkuva......4501 tuuletin , aikakatkaisu , katkonainen...toistaiseksi jätän korjaamatta kun on letkulämmitin volvossa valmiina..
-
Oli vikatikki laittaa tuollaiset moottori öljyt Total Quartz 9000 0W-30 5 l moottoriöljyt kulutti noin 7000 tuhannessa alarajaan ...ajettu koneella noin 170 tuhatta
-
Tulipahan remppaa vetoakselin suojakumit molemmilta puolilta samasta kohtaa rikki ..ei renkaan likeltä vaan seuraava nivelkumi..
-
Tänään kävin varaamassa ajan korjaamolle molemmat vetoakselin uusiksi , kestää taas 173 tuhatta..
-
Riippuu siitä mitkä akselit sinne laittaa... Joissakin halvoissa ei oo kumien sisällä nivelessä rasvaa kuin näön takia, säästetty siinä.
-
Ei ne halpoja ollut noin 500e yhteensä...ei ainakaan minun kukkarolle...toisille saattaa olla halpoja.. :nohnoh
-
No ei ne tuolla hintaa ihan halvimmat ole. Onhan niissä takuukin.
-
Nyt on uudet vetoakselit laitettu GSP ja CDX nuo merkit laitettu tuo CDX taitaa olla volvon oma..
-
Taas vuosi ajella rauhassa..leima tuli
-
Sullako on T3 koneella 220hp kun noita oli 2007 eteenpäin T7 koneella 230hp myös.
T7 versio alkoi 2007 ja oli loppuun saakka 2012 ihan niinkuin T3.
-
Tulee volvoilu kalliiksi 23.8 roin wetterille kytkin remppaan...
-
Kannattaa tässä vaiheessa harkita myös kaksoismassa vauhtipyörän vaihtoa vaikkei vielä lotkottaisikaan.
Jos meinaan hyvän ja pitkäikäisen haluaa.
Avatessa se vanhan kunto selviää melko hyvin.
Joo, maksaa se lujasti, taitavat ottaa päivän veloituksen? Vaikka tekee kaks päivässä.
-
joo kaikki hilut tulee uusia ---joo jumputtaa jo...
-
Meni Volvoon turhan paljon euroja remppaan , mutta pitää pittää kulkinetta kunnossa ...koko kytkin uusiksi..
-
Riittikö 2000€? Ei kai? ???
-
ei riittänyt vauhtipyöräkin tonnin ..noin 3000 e
-
Joo, päivän homma.
-
Meikäpoika teki itse kytkinrempan V50 ja T5 moottorilla. N. 1,5 päivää ilman nosturia/monttua. Aika ikävä homma, kun apurunko ohjausvaihteineen pitää irrottaa jos laatikon haluaa irti.
Luk:n kytkinpaketti (sis. Kaksoismassavauhtipyörän, pultit, levy/asetelma ja työsylinteri) maksoi n. 600€ Virosta. Alkuperäinenkin oli Luk:n merkeillä
-
isompi korinen v50 on ja enemmän tilaa moottoritilassa ...tuossa on ahtaat tilat ja enemmän joutuu purkamaan..v40 pienempi moottoriseen vaihtoi asentaja samat osat kuin mulle noin 3h meni..
-
Myyty