Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 13:33:06 »
Kylä saa melkei suorilta laittaa ne 65 tksuuttimet. Kylä ne poraankin pystyy mutta ite en ainakaan joskus löytäny järkevään hintaan kun teriä puolen millin välein.

Jos varovasti nostaa kierroksia niin millä kierroksilla ilmenee ongelmia?

Kun noi 11. seosputket on laihan puoleiset niin jos tksuutin on pienen puoleinen niin käy sillain että tyhjäkäyntipiiristä loppuu tavara ennenkun pääpiiri tulee mukaan.

Ja ite en ainakaan saanu 11. putkilla omaani toimiin ilman että olis kyykähtäny sekunniks kun löi lapun lattiaan.


Tää nyt ei tähän asiaan varsinaisesti liity mutta kannattaa laittaa kaasarien ja imusarjan väliin ns.Misabbi levyt ja kiinnitys kumituttiprikkojen ja nyloccien kans niin kaasarir ei värise kun se aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Ja tekis yhtenäisen levyn torvien alle joka yhdistää molemmat kaasarit niin synkka pysyy kohdallansa. Itellä on vielä tuosta levystä tukirauta moottorin korvan pultin alle ja kumityyny viä välissä.

Niin ja itellä oli samanlailla synkkavipua jatkettu aluks mutta vahvistin sitä viä alapuolelta kun tollain se on aika pletku,tai omani ainakin anto myöten silmin nähden.

Niin ja itellä ainakin ajomukavuus parani 100x kun muutin kaasun vivusta vaijerimalliseks. Vivulla oli semmonen jäykkä kohta jonka jälkeen poljin keveni ja oli kylä melkosta kengurumenoo kun kaasu oli lähinnä mallia päällä tai pois.  :D
Joo, tilailin teräsarjan jossa teriä 0,05mm välein 8)
Ja meikäläisellä on nuo 10 putket ei 11, jotka ilmoitin alunperin. Ilmeisesti putket menee noissa emulsion vehkeissä 8,10,11 joista 8 on rikkain.
Tarkotus joo olis tehä täs lähipäivinä tuki kaasareiden välille. Ja itselläkin ehkä hitusen sellanen fiilis että toi synkkä vipu on antamut vähän periksi tosta kaasun painelusta :) pitänee sitäkin vähän vahvistella.
Pitänee päivitellä lisää kun saan porailtua 65 nuo suuttimet. Siitähän se säätely sitten alkaa kun saa auton jokseenkin ajokuntoiseksi.
Ajojalka jo vipattaa nii vimmatusti niin pitää toivoa ettei kestä koko kesää noiden kanssa paini :D
2
Myydään renkaat ja vanteet / M: S/V90 19" r-design mallin vanteet
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 13:11:14 »
Myydään kuvan kaltaiset uudet Volvon 19" vanteet

Vanteiden tiedot löytyy täältä https://accessories.volvocars.com/fi-fi/S90(17-)/Accessories/Document/VCC-516041/
Vanteet pitäisi olla uudet ja ajamattomat jos Wetteriä on uskominen. Tuli auton mukana ja sanoivat että ovat laittaneet uudet kun autossa ei ollut kuin yhdet vanteet. Itsellä ei ole näille käyttöä.
Nämä löytyvät Oulusta ja onnistuu tarvittaessa lähetys.
Hinta voisi olla 800€
Kyselyt joko yv:llä taikka puhelinnumerosta 0408491473
3
Offtopic / Vs: 3D tulostaminen
« Uusin viesti kirjoittanut foxterrier tänään kello 12:41:21 »
Joop, uusin hankinta rautapuolella: Sunlu FilaDryer S2. Alkaa palikat olla sen näkösiä kun cad-kuvissakin. Kuivalla filamentilla tulee nättiä pintaa ja mittatarkkaa muotoa. Voin suositella  O0 ...ajoo, puolasta viidelläkympillä rahteineen, suomikaupasta kahdeksanymppiä plus postit  :idiot2:
4
Jos liittimen irroitus ei tee mitään niin maf todennäköisesti silloin mykkä. Vilkaisen jossain kohtaa nuo mittaus arvot / ohjeet koneelta sulle. Eli akkujännite pitää olla 1 ja 4 napojen välillä, keskimmäiset on signaali liittimet.




Mittasin suuri, niin 1 ja 4 napojen välille ei tule jännitettä. MAF- sulakkeelle tulee jännite. Onkohan vika johtosarjassa?
5
Parkkitutkaan liittyen, autosta pitää ottaa Vidalla koodit ulos niin tietää tasan tarkkaan mikä siellä on vikana.

Mulla aikoinaan alkoi V50:ssä ryppyilemään peruutustutka. Viaksi ilmeni yksi neljästä sensorista. Täällä foorumilla mulle sanottiin että "Muista ottaa akun kenkä irti ennenkun alat sensoria vaihtamaan, muuten hajoaa peruutustukan aivolaatikko". Tein ohjeen mukaan ja peruutustutka toimi heittämällä tuon jälkeen. Eli summa summaarum: kun etututkiin on johtosarja uusittu, onko auto ollut virrattomana vai ei, villi veikkaus että ei ja johtosarjan vaihdossa on vain aiheutettu suurempaa vahinkoa.

Mutta tosiaan, vika selviää kun saat auton Vidaan kiinni.
6
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 11:57:27 »
Mulla oli xc70:ssä tommosesta isosta liittimestä maa pettänyt vaikka näytti ihan hyvältä päällepäin. Yleismittari vaan osas kertoa että silti ei liittimen läpi mennyt maa.
pitää tämäkin testata.
7
Kuvan mukaiset kohtuusiistit 18" alut renkaineen haluaisin vaihtaa pienempiin, mieluiten 16" vanteisiin renkaineen.
Vanteet ovat 2013-mallisen V70 T5:n alkuperäiset, rengaskoko 245/45/18, 2kpl puoli kesää ajetut renkaat, 2kpl huonommat.
Vanteet suorat eivätkä täristä.
Sijainti Järvenpäässä.


8
200 / Vs: Mittariston maa
« Uusin viesti kirjoittanut TJA tänään kello 10:43:19 »
Tää tais selvitä tuolla Facebookin puolella jo (vaikka ei meinannut vastaukset kelvata sielläkään), eli kelta/punainen kuuluu tuohon alareunaan, puna/valko on kierroslukumittarille.
9
Yleinen keskustelu / Vs: Apple CarPlay / Android Auto
« Uusin viesti kirjoittanut Hirsipilari tänään kello 09:44:08 »
Muistaakseni vajaa 500€ tuli maksamaan kaikkineen merkkiliikkeessä tuon moduulin asennus, AA ja softapäivitykset kaikkineen kuluineen. Omat kokemukset ainakin ovat osoittaneet, että tuo on suhteellisen nirso kaapelin suhteen. Halpiskaapeleilla en suosittele edes kokeilemaan.
10
Tässä kevään aikana XC70:ssä ilmeni pari erikoista ominaisuutta. Pieni huomautus, allamainitut asiat saattavat kuulostaa hivenen oudoilta.....

A) Autossa on keylessi. Auto oli käynnissä ilman avainta, mulla oli jalka jarrulla, ja olin auton käynnissäolessa työntämässä avainta lukijaan ja samalla sormi hipaisi Start-Stop -nappiin ja samalla sekunnilla avain vetäytyi lukijaan. Auto sammui mutta laittoi virrat päälle heti. Tulos: auto sammuksissa, virrat päällä, mittaristossa valot päällä ja kierroslukumittari tasan 2000rpm kohdalla. Auto kyllä käynnistyi normaalisti tuon jälkeen.
- mitäköhän tuossa tapahtui vai tapahtuiko yhtään mitään?

B) Auto lukitsi itsensä peräjälkeen lukkoon - lukkoon - lukkoon. Olen varma että auto nimenomaan lukitsi itsensä, kun napit eivät nouseet ovista ja peilit taittuivat koria vasten eivätkä taittuneet ulos. En muista lukitsiko auto itsensä kahdesti, kolmesti vai neljästi. Tämä on tapahtunut nyt keväällä kahdesti. Muistaakseni jommalla kummalla kerralla mulla oli kaukkari taskussa, eli on mahdollista että syynä oli taskupainallus.
- noin vuosi sitten keväällä tämä tapahtui kerran. Sen jälkeen korjasin kuskin ovesta johtosarjan jonka jälkeen kyseistä ongelmaa ei ole ollut - ennenkuin nyt, aika tarkasti vuosi myöhemmin. Tällöin puhuin puhelimessa ihan auton vieressä. Onko mahdollista että kuskin oven johtosarja on taas rikoontumassa?
- keylessin kahden oven napit eivät toimi: vasemmalla takaoven ja oikealla apukuskinoven.
- nyt itsensälukitus on tapahtunut auton käsinpesun jälkeen joko samana tai seuraavana päivänä tai useampi päivä sen jälkeen kun olen kokeilumielessä painellut toimimattomien ovien keyless nappeja.
Edit: auto ei ole itseään lukinnut nyt hetkeen. En ole vähään aikaan autoa pessytkään, mutta en ole hetkeen painellut noita toimimattomia keyless nappejakaan.

C) Sähköinen takaluukku. Luukku itsessään toimii ihan ookoo, mutta avatessa luukkua auton takana syttyvät takavalot eivät enää syty. Ei ole merkitystä avaanko luukun luukun napista vai kaukkarilla, onko ajovalovalinta päällä vai 0:lla, takaparkit eivät enää syty.
- vielä talvemmalla takaparkit toimivat kun luukun avasi.
- onko niissä jokin hämäräkytkin tms., jonka vuoksi takavalot ei syty mikäli keli on tarpeeksi valoisa?
- luukku pelaa muuten ookoo mutta luukun sulkunappia pitää joskus painaa kahdesti että luukku alkaa sulkeutua. Onko nappi vain menossa rikki vai mikä?
- vai onko kohdilla B ja C yksi yhteneväinen tekijä, kuskin oven johtosarja?


Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Kulkukoira  Proturbo