Kävin kalibroinnissa. Huoltomies sanoi, ettei sille ole tarvetta kun läpät on toleranssissa. Tehtiin kalibrointi kuitenkin varmuuden vuoksi mutta eipä se vaikuttanut. Huoltomies päätyi kahteen optioon:
1. Lämpimän ja kylmän ilman suhdetta säätelevä läppä ei tiivisty kunnolla vaan falskaa kylmää. Näin ollen se ei näy muuten kuin purkamalla kojelauta.
2. Kuulemma ihmiset vaihtaa vesipumppuja ihan turhaan näihin autoihin, eli jos on alkuperäinen joka on aisinin tekemä niin kestää hyvin 400tkm. Kuulemma ovat havainneet joissakin tilanteissa, että tarvikepumpuissa joita remmiremontin yhteydessä laitetaan, olisi siivet pienemmät kuin alkuperäisessä. Tästä syystä neste ei kiertäisi kennolle niin tehokkaasti, että lämpöä tulee kunnolla.
Itselläni tilanne on tällä hetkellä se, että mitään mekaanista vikaa ei ole löydetty. Nesteet on kunnossa, vesi kiertää ja kaikki toimii. Autossa pärjää ihan hyvin pakkasilla, ainoastaan tuollainen - 15 astetta tai enemmän niin hieman saisi olla lämpimämpää auton sisällä. Ei siellä nyt pipo päässä tarvitse olla. Itselläni auttaa se, että ilmastoinnin sammuttaa. Se tuo hieman lisää lämpöä. Ilmeisesti pakkasellakin ilmastointi tekee jotain, vaikkei varsinaisesti kompressori ole päällä. Lisäksi kierrosten ottaminen isommaksi auttaa, mutta kierroksia tarvitaan 3000 tai enemmän. Tämä toki antaisi viitteitä siitä, että vesipumppu olisi tehottomampi. Myös tyhjäkäynnillä sisään puhallettava ilma haalenee selkeästi. Tiedä tästä taas sitten.
Itse en käytä maskinsuojaa. En oikein usko, että siitä olisi mitään iloa. Moottori kuitenkin lämpiää ajossa nopeasti, oli pakkasta kuinka paljon tahansa. Tällä erää en aio tehdä enää muita temppuja. Jos on pakkasta enemmän niin pidetään sitten ardic päällä ajossa. Se avittaa kohtuullisesti lämpimän ilman tulemista.