KL-varaosat  Race.fi

Veteraanien kuvagalleria

  • 1203 Vastauksia
  • 498660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #615 : 02.12.2012, 01:34:21 »
Juu.
AR:t parsaan,kyllä, letukoissa jako 4,75. :juhau:

Joissain on 4,5 mutta sekään ei täsmää pyhimyksen jakoon..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #616 : 02.12.2012, 01:36:23 »
Joissain on 4,5 mutta sekään ei täsmää pyhimyksen jakoon..

Eikös vanha pyhimys oo 5x4.5 ja kun muuttui levyt joka nurkkaan tuli nykyvolvojen 5x4.25?
Näin olen ainakin itseni antanut ymmärtää  ???
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #617 : 02.12.2012, 02:35:41 »
Joissain on 4,5 mutta sekään ei täsmää pyhimyksen jakoon..

Ei ole letukassa eli GM tuotteessa 4,5" jakoa vaan 4,75" ja 5".
Mm. XJ jeepin, moparin isojako ja Amerikan fordin pikkujako on 4,5".
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #618 : 02.12.2012, 08:35:23 »
Eikös vanha pyhimys oo 5x4.5 ja kun muuttui levyt joka nurkkaan tuli nykyvolvojen 5x4.25?
Näin olen ainakin itseni antanut ymmärtää  ???

Varmaan noin...ainakin uudemmissa näkee esim. Virgoja alla jonkinverran.
Amazonissa mulla oli aikanaan 5*4,5" jaolla olleet Smoothiet.
Milloin tuo muutos Pyhimyksissä lie tapahtui että tuli levyt joka kulmaan?

Noh, nyt menee taas OT kuvatopicciin  ::)
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #619 : 02.12.2012, 10:07:58 »
Milloin tuo muutos Pyhimyksissä lie tapahtui että tuli levyt joka kulmaan?

Noh, nyt menee taas OT kuvatopicciin  ::)

Ja sen verran vielä OT linjalla että levyjarrut tulivat Pyhimykseen vuonna 1970 1800E mallin myötä. Samalla myös vaihtui se pulttijako samaksi kuin 140 sarjassa eli 5x108.
Samaisen -70 mallin muita uutuuksia olivat mm. ruiskukone B20E, läpivirtaustuuletus, takalasin lämmitys ja ZF:n M410 vaihdelaatikko.

Ja takaisin aiheeseen: Hemmetin komea on tuo sinun uusi punainen paholainen eiku Pyhimyksesi!!  ;)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #620 : 05.12.2012, 06:45:54 »
Ja sen verran vielä OT linjalla että levyjarrut tulivat Pyhimykseen vuonna 1970 1800E mallin myötä. Samalla myös vaihtui se pulttijako samaksi kuin 140 sarjassa eli 5x108.
Samaisen -70 mallin muita uutuuksia olivat mm. ruiskukone B20E, läpivirtaustuuletus, takalasin lämmitys ja ZF:n M410 vaihdelaatikko.

Ja takaisin aiheeseen: Hemmetin komea on tuo sinun uusi punainen paholainen eiku Pyhimyksesi!!  ;)

Kiittää ja kuittaa  -H-

No kattos, seura tekee kaltaisekseen  ;)
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa marko730

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • jos ei muulla niin amazonilla
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #621 : 19.12.2012, 20:27:17 »
 :hello:miten tänne saa kuvan omasta menopelistä ei onnistu ei :peetu: <Kippis> <Kippis>

volvo v70 -00

  • Vieras
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #622 : 20.12.2012, 19:54:04 »
Mun ex ´73 144


sedän vanha taksi 144:

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #623 : 20.12.2012, 20:18:26 »
140 -74 (kuvan taxi) aikaansa edellä, mm. turvapuskurit, lampunpesijät, turvavyöt myös takana, turvakori (B-pilareissa kierros rautaa, myös katossa; ovissa törmäyssuoja rautaputket), bensatankki siirretty takaa eteenpäin, jne..

142 etuoven SIPS (Side Impact Protection System) vuosimallia 1974 ja painoa á 4 kg.

142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #624 : 20.12.2012, 22:53:33 »
Kyllä. Osa edellä luetelluista varusteista jo edellisissä vuosimalleissa.
Mutta kuvan autossa kiinnittää huomiota lokkarin kaaren kromirengas, joka jatkuu helman alla. Kyseinen lista on vakiona ainoastaan 164-sarjassa, kuvassa kuitenkin alkaen-malli (lokkarin merkistä päätellen). Ja vanteiden alumiini kehät, niitähän oli lisävarusteena, vai muistanko väärin.
Ja kaikki edellä todettu VAIN positiivisella mielellä, hieno aikansa kuva, minäkin olin nuori silloin... ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

volvo v70 -00

  • Vieras
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #625 : 20.12.2012, 23:00:19 »
Tässä vielä isäukon vanha v8 amazoni flipillä:

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #626 : 20.12.2012, 23:27:21 »
2007 loppuvuodesta tuli ostin tämmösen 144DL-72:sen (kuva 2008 keväältä) ensiautoksi...



... tosin ajokortti-ikään asti se ei kestänyt, kun 2008 elokuussa tuli tukkia katolle



Ja tällähetkellä hylsy on purettuna kaverin toimesta, ja odottelee pääsyä sulatukseen  :-\

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #627 : 21.12.2012, 09:56:48 »
2007 loppuvuodesta tuli ostin tämmösen 144DL-72:sen (kuva 2008 keväältä) ensiautoksi...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

... tosin ajokortti-ikään asti se ei kestänyt, kun 2008 elokuussa tuli tukkia katolle

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja tällähetkellä hylsy on purettuna kaverin toimesta, ja odottelee pääsyä sulatukseen  :-\

Pakkohan tähän sarjaan on vielä yksi kuva laittaa:



Surkee kohtalo käsittämättömän hyväkoriselle autolle, muuta ruostetta ei ollut kuin etuakselipalkin päälle runkoon syöpynyt reikä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #628 : 21.12.2012, 22:15:36 »
Tässä vielä isäukon vanha v8 amazoni flipillä:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tälle autolle sattu pikku äksidentti viime kesänä Big Wheels tapahtumassa. Näin melko aitiopaikalta, kun se jysähti farkkupyhimyksen peräloosteriin :'(
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Veteraanien kuvagalleria
« Vastaus #629 : 23.12.2012, 08:25:17 »
Kiitos  :)

Nää on Rocketit, 14" kokoa. En oo vielä leveyttä ja ET:tä tarkastanut, takana on kuitenkin 245:et  ;)
Kaaret on levitetty Golfin kaarilla, ilmeisesti malli joka oli viimoisimmissa 2-koppasissa GT/GTI malleissa.

Voi olla että jos innostun rakentelemaan muuten tuota hiukan race-henkisemmäksi (maalaus/sisustuksen viimeistely ja hiukan muuta...) niin hommaan siihen 16"-17" "Vintage" tyyliset Salt Slat vanteet:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tai sitten hyvin nykyisen kaltaiset, tyyliin tollaiset:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Harmi kun mulla oli ihan uus setti Cougariin varattuna 17" grafiitti/alumiini American Racing kopioita  jotka myin pari kuukautta sitten kun ei ollut FoMoCoa tallissa, oli vielä bout 0 ET:llä ja 5*4,5" jaolla 225/235 kumeilla. No sen taas oppi ettei mitään kannata myydä näköjään  :-\
Mutta sikäli kiva että melleja löytyy kun jako on niin yleinen ton ajan USA-autoissa  :pomo:

Tuli sitten tilattua tollaset ebaysta, päädyin 16" koska uudet sopivan kokiset kumit löytyy tallista ja ajomukavuus säilyy vielä kohtuullisella tasolla, mun mielestä sopivan retrot ja hiukan tummaa väriä, tykkään. Edit: siis vanne jonka kohdalla lukee "sold"  ;) :

http://www.ebay.com/itm/ROTA-RB-WHEELS-16X7-5X114-3-25-RHYPBLK-VOLVO-P1800-MUSTANG-/300826669995?hash=item460aaab3ab&item=300826669995&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron