Mun mielestä se on shuntti ja mitataan virtaa. Sillä taas säädellään laturia, noissa uudemmissa kun voidaan paskaa akkua herätellä jopa +17voltilla. Tämän kun tekee uudella täyteen ladatulla niin jokainen tietää lopputuloksen.
Japanilaisissa on sama periaate, mutta niissä ei pysty eikä voi edes nollata. Tosin japskien sähköt on kyllä laadukkaita. Samoin Volvon.
Volvoissakin (Fordissa sama) se kannattaa nollata, mutta ainakaan selkeää "akku tuhoutuu nollaamatta" en ole huomannut yhdessäkään. Fordilla ei edes nollata virallisesti.
Liekkö oppii nopeammin tai pienemmät raja-arvot.
Bemarit tuhoaa uuden akun aika nopeasti. Alle vuodessa vähintään. Täsmällistä syytä en tiedä, mutta ne uudet akut mitkä nollaamatta baijerin romuissa tehty, on aivan täysin kypsiä...