Autodiagnoosi  Carcom Oy

240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet

  • 27 Vastauksia
  • 7134 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« : 05.04.2012, 08:52:42 »
Tarttis takajarrusatulat vaihtaa kun rupee olemaan melko rapeat.
Osaakos joku kertoa mitä vaihtoehtoja löytyy? En siis takoita ATE tai Girling, vaan onko 240:n tehokkaammissa versioissa (esim. tbo) orginaalina käytetty jotain isompaa jäähdytettyä kiekkoa tms. Takana? entä edessä?
Ajattelin, kun kerran vaihtaa, niin laittas suoraan järeimmät, jos joskus vanhoilla päivillä tekniikka vaihtuis ja... jos nyt enää lain mukaan mahdollista...

edit. otsikko päivitetty
« Viimeksi muokattu: 10.04.2012, 20:22:38 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240, jarruvaihtoehdot
« Vastaus #1 : 05.04.2012, 11:11:29 »
Levyt ovat samankokoiset kaikissa malleissa. Takajarruissa ei ole olennaisia eroja, etujarruja löytyy jäähdytettyjä ja jäähdyttämättömiä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot
« Vastaus #2 : 06.04.2012, 10:20:37 »
Kiitos. Samanlaiset siis taakse kuin nytkin. Kun tulee sit noit etujarruja päivitettyä, niin pitäskö sit vaihtaa noihin jäähdytettyihin?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240, jarruvaihtoehdot
« Vastaus #3 : 06.04.2012, 10:47:48 »
Kiitos. Samanlaiset siis taakse kuin nytkin. Kun tulee sit noit etujarruja päivitettyä, niin pitäskö sit vaihtaa noihin jäähdytettyihin?
'89 240:ssä on jäähdytetyt etulevyt ja muutenki samat jarrut kuin turbossa, että turhaan moisia mietit.
Jäitä housuun!

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot
« Vastaus #4 : 06.04.2012, 15:31:12 »
Omassani kyllä mielestäni jäähdyttämättömät. Täytyy ny viel käydä tarkastaa mut en ny mielestäni niin puusilmä ole.

Vai onko joku voinu onnistua laittaa jäähdyttämättömät levyt jäähytettyjen levyjen satuloihin? Mistä nuo satulat erottaa? Onko vaan enemmän tilaa paksummalle levylle?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240, jarruvaihtoehdot
« Vastaus #5 : 06.04.2012, 16:19:34 »
Omassani kyllä mielestäni jäähdyttämättömät. Täytyy ny viel käydä tarkastaa mut en ny mielestäni niin puusilmä ole.

Vai onko joku voinu onnistua laittaa jäähdyttämättömät levyt jäähytettyjen levyjen satuloihin? Mistä nuo satulat erottaa? Onko vaan enemmän tilaa paksummalle levylle?
No jos ei joku ole downgradea tehny niin jäähdytetyt levyt siellä on... Ja jäähdyttämätön levy menee kyllä jäähdytetyn satulaan, mutta pitää olla persaukinen että moisen vaihdon tekee.
Jäitä housuun!

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #6 : 10.04.2012, 20:22:21 »
Jarruja ei ole vielä tarkastettu kun tauti iski... mutta muuten vietetty aikaa aiheen parissa.
Laitan nyt tähän samaan kyssärin, että onko Bosch 0 280 150 804 suuttimet orginaalit B200F:ään (vihreät)? Vai pitäisikö olla tällaset 0 280 150 734?
« Viimeksi muokattu: 10.04.2012, 20:29:58 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #7 : 10.04.2012, 20:43:30 »
-804 suuttimet on 337cc matalaohmiset B230FK/FT koneen suuttimet

-734 suuttimet on B200F/B230F vakiosuuttimet
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #8 : 10.04.2012, 21:42:47 »
No perskules.

Olisikohan tuossa syy seos- ja käyntiongelmiin sekä mielestäni hieman korkeaan kulutukseen. Lisäksi kun akun irrottaa ja laittaa takas, niin tyhjäkäynti sekoaa. On korkeana yms. Palautuu ajan mittaan (itse oppiva ECU).

Joku aikasempi omistaja ilmeisesti "virittänyt" tuota?

Seos ongelmien takia ollu avattuna imusarjat ja kaikki... ei ihme kun ostamastani suuttimien tiivistesarjasta ei käynyt ku o-renkaat (väliprikat ja "korkit" ei sopinu) noihin suuttimiin ku oli auki. Onneksi oli muut tilbehöörit ehjät ku oli eväät levällään.

Katsastuksessa oli kierroksilla seokset korkealla, mutta odottamalla tasottui niin että sai leiman. Antoi/antaa edelleen vikakoodia 2-3-1
« Viimeksi muokattu: 10.04.2012, 22:41:36 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #9 : 12.04.2012, 09:45:02 »
Törmäsin tässä nyt useamman kerran termehin "matalaohmiset" ja "suuttimien etuvastukset" FK/FT-koneita googlettaessa??

Onko noi orkkissuuttimet nyt sitten matala-vai korkeaohmiset?
Meinaan vaan, että löytyykö/pitäisikö autostani löytyä nuo etuvastukset noille isommille matalaohmisille suuttimille?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #10 : 12.04.2012, 10:07:49 »
804 suuttimet on matalaohmiset ja tarvitsee vastukset. Muuten on ruiskuboksi kovilla.

734 suuttimet on korkeaohmiset eikä tarvitse vastuksia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #11 : 12.04.2012, 10:31:51 »
804 suuttimet on matalaohmiset ja tarvitsee vastukset. Muuten on ruiskuboksi kovilla.

734 suuttimet on korkeaohmiset eikä tarvitse vastuksia.

No just joo...

Millä lailla kovilla?

Mistäs nuo etuvastukset tunnistaa? Josko etsisin tuolta konehuoneesta. Jos ei löydy ni en kyl tiiä mitä teen... onko halvempi/helpompi laittaa etuvastukset vai hankkia jostain -734 suuttimet?
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #12 : 12.04.2012, 10:38:15 »
Mites se nyt oli, boksin läpi ja suutimesta kulkee enemmän virtaa kun resistanssi pienempi.

Hommaa ne B200F vakio suuttimet, eihän nuo turbon suuttimet ole sinne päinkään.. Ihme että edes toimii. Kai siellä vakio boksi on paikallaan?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #13 : 12.04.2012, 10:50:36 »
Mites se nyt oli, boksin läpi ja suutimesta kulkee enemmän virtaa kun resistanssi pienempi.

Hommaa ne B200F vakio suuttimet, eihän nuo turbon suuttimet ole sinne päinkään.. Ihme että edes toimii. Kai siellä vakio boksi on paikallaan?

Ja viisas kysymys tähänkin väliin, että mistäs sen boxin sitten tunnistaa. Mulla vei yli puol vuotta ja neljänneskoneen purku noiden suuttimien keksimiseen, joten...

Jossain muistan nähneeni kuvan etuvastuksesta (sinkityn värinen pieni boxi, jossain päin konehuonetta?)? Koordinaatteja?

Tässä siitä liikavirrasta ja sen vaikutuksista: http://www.jetronic.info/wiki/tiki-index.php?page=HOWTO%3A%20LH2.4%20Injector%20Driver%20Replacement

Löytyipä tuolta paljon muutakin tarpeellista tietoa.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2012, 11:47:00 kirjoittanut lateleo »
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 240, jarruvaihtoehdot ja suuttimet
« Vastaus #14 : 12.04.2012, 11:38:52 »
Boksin kyljessä lukee numero, eikös se 2satkussa ole hanskalokeron takana.

700/900 sarjassa se vastus paketti kuskin lokasuojassa akun vieressä, joku toinen varmaan heittää missä paikka on 2 satkussa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy