Omaan 185hp s80 -07 "harmaakoppaiseen" D5 vaihdoin nostajat ja keinuvivut 211tkm kohdilla juurikin säksätyksen ja ruman käyntiäänen takia. Samalla uusin pyörreläppien akseliston ja vivuston. Nostinremontista ja akseliston vaihdosta selviää karkeasti 500€ INA:n nostimilla ja keinuvivuilla tehtynä, jos jakopäätä ei tee samalla. Halvemmilla nostajilla ja keinuvivuilla voi säästää remontissa noin satasen. Remontti itsessään ei ole hirveän haastava, jos vain suuttimet lähtee irti ilman väkivaltaa.
Omassa kulkuneuvossa nokikanavat oli yllättävän puhtaat, vaikka ajomäärä vuodessa on karkeasti ollut 15tkm/v. Omassani seinämiltä löytyi karkeasti 3mm tasainen kerros töhnää, mikä irtosi vielä suht vaivattomasti nostinremontin yhteydessä.
Jos vain työkalut pysyy kädessä, niin en en hyvän yksilön löydyttyä nostinremontin pelossa jättäisi tuota harmaakoppaista ostamatta.
Toki sitten vuoden 2010 jälkeen valmistettujen D5 kaveriksi tuli toinen turbo, joka antaa paremman vääntökäyrän alakierroksille. Vaihdelaatikko on päivitetty ja omien kokeilujen perusteella uudempi vaihdelaatikko toimii "järkevämmin" dieselin kanssa. Uudemmissa D5:sissa ei myöskään ole pyörreläppiä vaivana. Kulutuksissa eikä veroissa ole huimaa eroa, mutta tuo uudempi kuuluu Euro 5 luokkaa, josta ei varmana tulevaisuudessa ole haittaa. Esimerkiksi Britanniassa ja Saksassa on vanhempien päästöluokkien autojen käyttöä on rajoitettu keskusta-alueilla.