Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Sarkku2000 - 23.01.2024, 14:11:35

Otsikko: Volvo s40 T4 2002 lambda anturin pois ohjelmointi
Kirjoitti: Sarkku2000 - 23.01.2024, 14:11:35
Moi,
ongelman otsikonmukainen auto. Siitä pöllitty katalysaattori, jonka jälkeen vaihdettu tarvikkeeksi, kun alkuperäistä ei enää saa. Nyt päästöt menee läpi, mutta auto toisinaan sytyttää vikavalon jälkimmäisestä lambda anturista. Anturi vaihdettu eikä ole rikki.

Saisikohan tuon jälkimmäisen lambdan ohjelmoitua pois? Tuleeko siitä jatkossa katsastuksessa ongelmia?
Otsikko: Vs: Volvo s40 T4 2002 lambda anturin pois ohjelmointi
Kirjoitti: laatikkovika - 23.01.2024, 17:40:15
Enhän minä mitään sano mutta jotkuthan päässeet tuosta vaivasta kun ovat laittaneet korotusholkin lambdalle.
Joku tommonen https://erikoisosat.fi/tuote/lambda-korokeholkki-365mm/

Ei sitä varmaan ohjelmallisesti saa tuosta pois

Tosin jos inssi huomaa niin voi pompata... :nohnoh
Otsikko: Vs: Volvo s40 T4 2002 lambda anturin pois ohjelmointi
Kirjoitti: SakariJ - 13.02.2024, 20:12:33
mutta auto toisinaan sytyttää vikavalon jälkimmäisestä lambda anturista.

Tapahtuuko kovin usein? Mulla on alkuperäinen katti ja takalambdasta tulee vikakoodi ehkä pari kertaa vuodessa. Se vika ei jää päälle, mutta vikakoodi tietty jää muistiin jos ei nollaa.

...niin ainakin toistaiseksi olen katsonut helpoimmaksi vaan nollata sen koodin kun tulee vastaan ja pistää ylös koska on tullut, niin pysyy vähän kärryillä.

Edit: sanotaan vielä että V40 on aika vähällä ajolla, joka varmaankin vaikuttaa siihen että vikaa ei kovin tiheään tule.