Futurez  Kulkukoira

240 + B230FT ongelmia.

  • 0 Vastauksia
  • 922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa liperinturma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • ahdistetusta nelosesta vitoseen.
240 + B230FT ongelmia.
« : 14.04.2013, 16:08:27 »
Auto on siis 240 volvo VM 84 johon vaihdettu 1990 luvun 740 volvosta B230FT tekniikka. Johdotukset tehty suurinpiirtein alkup. kaavan mukaan, pois jätettyjä olivat nopeustieto kun tuossa nyt sattuu olemaan vaijerilla toimiva mittaristo. Myös diagnoosipistoke jätetty kytkemättä toistaiseksi. (voiko vaikuttaa auton käyntiin sen puute sitten  ??? )

Ohessa vähän jotain tietoa vekottimesta:

- Elikkä auto pelaa lämpimänä normaalisti, mutta n 12h seisonnan jälkeen häviää kartat ja lähtee huonosti käyntiin. (3-4 starttia jolloin vaivoin alkaa käydä tyhjäkäyntiä ja siitä pikkuhiljaa käynti normalisoituu).
- Käy lämpimällä koneella tyhjäkäyntiä korkealla (n. 1100-1250 kierrosta) tarkistin tyhjäkäyntimoottorin liitännät ja vaikuttivat olevan kunnossa. Lambda arvo oli pakokaasutestissä 0.97 tyhjäkäynnillä eli aavistuksen rikkaalla pyörii. HC oli kuitenkin vain 54 ilman katalysaattoria joten tolkuttomasti liikaa soppaa kone ei kuitenkaan saa.
- Ekalla 100km rundilla reippaalla kengällä meni n 18l satkulle (jarru laahasi niin sekin vaikutti varmasti kun pyöräkotelosta savu nousi parkkiin ajaessa...  :idiot2: )
- Ahdot tällä hetkellä 1.1 autokauheen mittariin (bensapoksi lastutettu, viking ecomax lastulla)
- D-nokka vaihdettu alkuperäisen tilalle.
- Asennettu välijäähdytin.

Joku kuka perehtynyt tähän tekniikkaan enemmälti voisi jeesata?  :pomo:





 

Autoracing  KL-varaosat