Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 jarruasiaa taas...

  • 7 Vastauksia
  • 2475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
240 jarruasiaa taas...
« : 02.07.2011, 19:53:09 »
Elikkäs kun ostin uudet jarrusatulat ja kotiin päästyäni huomasin että eihän niissä ole noita kiinnikkeitä jarrupaloille (ne 2 rautatappia ja se levy siihen päälle vai mikä lienee) niin millä nimellä noita sitten pitäisi lähteä ostamaan? :D Motonetin sivuja lueskelin ja siellä on tälläiset:

Jarrupalojen as.sarja Volvo 23-0901 200-s Taakse Girling lankajousilla (lankasokkalukitus)

Jarrup as s Volvo   23-0932   200-s Taakse Girling levyjousella (lankasokkalukitus)

Onko nuo nyt sitten nämä joita kaipaan vai olenko ihan metsässä? ja mitä eroa noilla on ? tuo levyjousella kuulostaa ihan siltä mitä kaipaan mutta en uskalla lähteä arvailemaan :D Auttakaa tyhmää  :idiot2:
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #1 : 02.07.2011, 21:10:51 »
Ovat juurikin sitä mitä haet ja tuo levyjousellinen versio on se, minkä tarvit.
Jäitä housuun!

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #2 : 02.07.2011, 21:21:48 »
Ja lankajouset on käsittääkseni saman tyyppiset mitä käytetään etujarruissa. Tullut muutaman kerran vastaan takanakin.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #3 : 02.07.2011, 21:35:16 »
 ???
Ite otin just takaa levyjouset pois ja lykkäsin lankajouset tilalle.....  ;D
Vai olenko nyt täysin väärin käsittänyt  ::)

Toiselle puolelle tuli uudet palat ja toiselle vanhat, mutta uudet kiinnikkeet.
Täytyis avata joskus kunnolla..

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #4 : 02.07.2011, 22:52:20 »
???
Ite otin just takaa levyjouset pois ja lykkäsin lankajouset tilalle.....  ;D
Vai olenko nyt täysin väärin käsittänyt  ::)

Toiselle puolelle tuli uudet palat ja toiselle vanhat, mutta uudet kiinnikkeet.
Täytyis avata joskus kunnolla..
Ei noiden jousien tyypillä oikeastaan oo merkitystä :D

Mut säästit kyllä väärässä kohdassa kun et vaihtanu paloja molemmille puolille.
Jäitä housuun!

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #5 : 02.07.2011, 23:01:20 »
Ei noiden jousien tyypillä oikeastaan oo merkitystä :D

Mut säästit kyllä väärässä kohdassa kun et vaihtanu paloja molemmille puolille.

Juu, ei mahtunu  :D
Siks pitäiski avata ja ihmetellä tarkemmin.
Sainpahan katsastuksesta läpi, ni on vuosi aikaa aloittaa homma.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #6 : 03.07.2011, 10:50:24 »
Noista paloista joskus aiemminkin juttua, mutta kun niitä paloja laittaa, niin putsaa kunnolla sen satulan sisäosat (irtoruostetta momasti kertynyt 1-3 mm kerros) ja ottaa palasta rälläkällä siivut pois ylhäältä ja alhaalta. Mahtuu sitten pystysuunnassa. Liikkuu kunnolla ja tulee uloskin ensi kerralla kivuttomasti. Tästä se jumittaa yleensä, kun paloja poistaa. Jos mäntä jumittaa, niin crc väliin ja rengasraudalla sisään ja uusi pala tilalle. Viimesen astiin kun itse yritän välttää satuloiden irroittamista jarruputkista, niin aina jemmassa eri asteisesti kuluneita paloja, jos mäntää ei saa painettua aivan loppuun. Vuosi kerralla eteen päin :)

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 jarruasiaa taas...
« Vastaus #7 : 03.07.2011, 11:29:33 »
Noista paloista joskus aiemminkin juttua, mutta kun niitä paloja laittaa, niin putsaa kunnolla sen satulan sisäosat (irtoruostetta momasti kertynyt 1-3 mm kerros) ja ottaa palasta rälläkällä siivut pois ylhäältä ja alhaalta. Mahtuu sitten pystysuunnassa. Liikkuu kunnolla ja tulee uloskin ensi kerralla kivuttomasti. Tästä se jumittaa yleensä, kun paloja poistaa. Jos mäntä jumittaa, niin crc väliin ja rengasraudalla sisään ja uusi pala tilalle. Viimesen astiin kun itse yritän välttää satuloiden irroittamista jarruputkista, niin aina jemmassa eri asteisesti kuluneita paloja, jos mäntää ei saa painettua aivan loppuun. Vuosi kerralla eteen päin :)

Mäntä tosiaan otti kiinni. Kokeillaas tuota kikkaa! -H-

 

RallyBaron  Samppasport