Autoracing  KL-varaosat

yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)

  • 6 Vastauksia
  • 2611 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa atlantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Ongelma on -88 volvo 245 ei saa bensaa kaasarille. Pumpulle mehua tulee ja pumppu painaa sitä kohtuullisella sykkeellä. Letku kaasarille on auki ja imemällä ko letkusta (kuvassa 10) bensaa tulee.

Seuraava epäilemäni ongelma on kokkare (kuvassa 6) kikkare, josta mielestäni menee paluu tankkiin. Ko. osaa ei enää saa volvolta.

En hirveän hyvin näitä systeemejä tunne, mutta oletan että kikkareen (nimi on VAPOUR SEPARATOR/höyrin erotin) toimintona on myös paineen tasaajana toimiminen. Eli mekaaninen pumppu puskee minkä jaksaa ja tämä laite säännöstelee ylimääräiset takaisin tankkiin. En ole varma meneekö tuo letku 12 takaisin tankkiin, mutta näin oletan.

Kerran osaa ei saa liikkeestä minua kiinostaisi tietää onko kuvittelemani ajatus paineen säädöstä oikea. Vai voinko pistää letkun suoraan mekaaniselta pumpulta kaasariin? Oletan että jonkunlainen paluukierto on tarpeen - onko näin?

Jos paineensäätö on tapreen onko mitään vinkkejä yleisluontoisista paineensäätimistä?
Voinko esim. vetää letkun suoraan pumpulta kaasariin ja y-pala kuristimella takaisin tankkiin.


Kaikki vinkit ja info otetaan ilomielin vastaan.

tässä siis auton systeemejä vastaava kuva:



Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)
« Vastaus #1 : 09.09.2011, 15:18:12 »
Olikoha tässä kaasarissa sähkösolenoidia joka katkaisee polttoaineen syötön? Jossain kaasuttimessa olen tälläiseen törmänyt ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa atlantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)
« Vastaus #2 : 09.09.2011, 15:26:19 »
Voi olla, mutta bensa ei pääse kaasariin saakka.

h


Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)
« Vastaus #3 : 09.09.2011, 16:46:57 »
Kokeile uudella pumpulla. Se voi valehdella vaikka ainetta tulee nii ei silti tarpeeks. Ton paluupömpelin vois mun puolesta nakata kuusen viereen, ei tollasia vanhemmissakaan ole. Jos olen väärässä niin viisaammat korjaa asian.
V70 TDI

Poissa atlantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)
« Vastaus #4 : 09.09.2011, 16:49:34 »
pumppu on uusi (motonet special) mutta oireet ihan samat ja vanhan pumpun aukasin ja se näytti moitteettomalta.


Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)
« Vastaus #5 : 09.09.2011, 17:34:02 »
No heitä toi pömpeli välistä meneen, tiäs vaikka olis orava siellä pummamas pensaa ;D
V70 TDI

Poissa atlantti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: yleisluontoinen kaasari kysymys (240 yms. b230)
« Vastaus #6 : 09.09.2011, 18:08:48 »
ohitin kanisterin, jota olin kyllä jo kokeillut. Ehkä kaasarin bensan tuloputkeen puhallus avasi kohoventtiilin... Joka tapauksessa nyt käy.

Alkuperäiseen epäilyyni että polttoaineen paine säätyisi ko. kanisterissa löytyi vastaus: ei. Kaasarista lähtee ko paluuletku.

Eli kyseisen kanisteri voinee surutta ohittaa.

homma hoidossa, kiitos vastanneille.

 

Proturbo  Autodiagnoosi