Samppasport  Futurez

Tyttöjen 740:it

  • 199 Vastauksia
  • 36380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #165 : 24.07.2022, 21:02:07 »
Tarkoitatko 12 sisälle virtalukkoa vai?
Vaikka tupakansytyttimen pohjaan, ajaa saman asian.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #166 : 24.07.2022, 21:23:53 »
Tulee virta tupakin sytyttimelle

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #167 : 24.07.2022, 22:05:44 »
Tulee virta tupakin sytyttimelle
12 volttia?

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #168 : 24.07.2022, 22:28:20 »
12.35v

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #169 : 25.07.2022, 09:19:00 »
Joo, virta riittää. Mitenkä pnp-kytkin on maadoitettu tehtaalla? Yleensä vika on maajohdossa, hapettunut, löyhästi kiinni.  Saako pnp-kytkintä avattua, puhdista kontaktipinnat vai onko liian rapea..  :-\

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #170 : 15.08.2022, 06:48:49 »
245 odottaa kyytiä hitsarille, loppukuusta olisi tarkoitus viedä paikattavaksi. Läheltä omaa kylää löytyi innokas seppä, laittamaan leimakuntoon pohjan. Itsellä ei hitsaus kalustoa ole, niin joutuu ulkoistamaan tämän.
740 lähtee nyt avaimesta käyntiin hienosti. Purettiin keskikonsolin muovit et sai tuon pnp systeemin esille. Vika oli ilmeisestikin pnp katkaisimenliittimessä, oli ihan hapettunut tai itse katkaisimessa. Sille tuli virta 12v muttei jatkanut matkaansa, molempien putsauksen jälkeen alkoi pelaamaan. Tuli irrotettua myös kattopahvi, kun verhoilu roikkui todella ikävästi ja toiseksi tupakki oli autossa palanut tiuhaan, niin vaalea katto oli jo lähes musta. Pahvin irrotus ja ulos saaminen, ei ollut kyllä mikään mukava operaatio. Hauraat muovit ja hauraspahvi ja sit se kokoajan päälle satava vaahtomuovi, meinas melkein hermo mennä. Nyt pahvi on harjattu puhtaaksi. Ja pitäisi alkaa ehjäämään,eli pari kysymystä

Onko kukaan vahvistanut tuota pahvia esim kerroksella hartsia ja ohuinta lasikuitumattoa? Tämä siksi koska pahvi murtui parista kohden. Lisäksi ajattelin että tekisin pahvista kaksi osaisen paikalleen laittoa helpottamaan. Olisko tämän toteutuksessa ideoita? Sauman ajattelin tehdä keskellä olevan jäykistepalkin taakse. Tämä  jäykistepalkki tarvitsee myös huoltoa, oli irronnut liimastaan ja roikkui verhoilun päällä, millä liimataan että takuulla pysyy, onko normi liimaassakaan tarpeeksi lujaa? Sellasta harrastamista menneenä viikonloppuna.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #171 : 15.08.2022, 13:47:33 »
Pysyy varmasti liimaamalla se "palkki". Pistää vaan tukea alle kuivumisen ajaksi ja liimaksi vaikka tavan Ratkaisumassa jos ei parempia liimamassoja ole käsillä.

Kattoverhoilua jouduin itsekin viime syksynä vahvistamaan, reilulla liimalla pistin itse paksua kartonkia. Kankaaksi valikoitui Bilteman kaiutinhuopa ja se kontaktiliimalla kiinni. Itse ainakin pyrkisin pitämään pahvin yhdessä osassa. Se vaan vaatii penkkien, ratin jne irroituksen että mahtuu taittumaan. Farkusta homma olisikin paljon helpompaa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #172 : 15.11.2023, 20:09:39 »
Aika näkyy kuluvan nopiaan. Tehdäänpä tilannepäivitys. 245 vaihtoi omistajaa. Oli kuitenkin turhan raaka peli harjoitella ajamista/ käyttöautoksi nuorille. Nyt 740 otettiin työn alle. Tänään vaihdettiin jakoremmi, vesipumppu, tulpat, ilmansuodatin. Termari unohtui tilata, oli vuotanut tiiviste. Vuoto aiheutti harmaita hiuksia koska jakopään kiristin oli saanut osansa jäähdytin nesteitä. Oli se nasta syöpynyt kiinni, nii  et katkesi kanteen >:( no tästä selvittiin poraamalla 4mm-5mm-6mm-7mm-7.5mm terällä se katkennut osa pois. Onneksi oli pehmeää tavaraa. On tuo vesipumppu kanssa aika keksintö saada paikalleen, liekkö joku niksi millä helposti saa kantta vasten sen tiivisteen painettua. No lievää väkivaltaa käyttäen meni. Inan pumppu meni paikalleen. Seuraavaksi termari, pakoputki ja jarrut.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
  • It's Hip To Be Square
Vs: Tyttöjen 240 ja 740
« Vastaus #173 : 15.11.2023, 20:16:43 »
On tuo vesipumppu kanssa aika keksintö saada paikalleen, liekkö joku niksi millä helposti saa kantta vasten sen tiivisteen painettua.

Ite oon ruukannu tunkilla nostattaa sen, mitä pultinreiät antaa jälkeen.

Eijjoo ykskään jääny vuotamaan.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Ite oon ruukannu tunkilla nostattaa sen, mitä pultinreiät antaa jälkeen.

Eijjoo ykskään jääny vuotamaan.
Dodii tässäpä se niksi tuli, kiitos. Ainakin yksi vesipumppu olis vaihdettava vielä piakkoin.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
92c termari, riittää lämpö? ??? Termarikoppa irti letkun päästä, saa tiiviiksi ilman liimausta.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi



Näitä ihmettelin, onko volvo orginal asennuksia tai lisävarusteita vai jotain jälkiasennus osia. Tuo flekti vaikuttaisi olevan ilmastointiin liittyvä, pikku kenno luulisin että kyseessä on vaihteisto öljyn (lisä?)jäähdytin. Suurin kysymys  tuo ilmastoinnin putkessa oleva mikä lie "pommi"? Muutenkin tuo auton ilmastointi vaikuttaa jälkiasennukselta. Onko näihin saanut jotain sarjaa tai onko maahantuoja lisännyt näihin ilmastointeja.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Ei ole tehdasasennus, jälkiasenteisia on näkyny aika usein ja jälkiasenteisuus selviää hyvin helposti katselemalla ilmastoinnin kuivainta apparin iskaritornin vieressä. Jos se ei ole siinä vaan siitä menee vaan ilmastoinnin letkuja, on kyseessä jälkiasennus.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Jaahas taas on aikaa vierinyt, pitäisi selvittää lohkolämmitimen  uusiminen champagne goldiin, vanhasta vastus palanut.
Tällaisen löysin https://www.konekorjaamo.fi/930-re190-lohkolammitin-calix-volvo-b230-b200-a-k-f-e-ft.html .En ole varma miten tuosta vanhan mallisesta pistokkeesta ja johtosarjasta  erottaa  mitä merkkiä ne on. Vai käykö nuo vanhemmat kaikki ristiin? Onko tuon vaihtaminen niinkin suoraviivainen operaatio, kuin kuvittelen, yksi lohkosta tuleva pultti auki ,jonka alla on se metallinen painin, joka painaa vastuselementin vesireikään. Vanha varovasti nitkutellen irti, putsaus, uusi tilalle käänteisessä järjestyksessä. Lisää nestettä ja ilmaisee järjestelmän ja testaa toimivuuden. Unohdinko jotakin tärkeää?

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Brako on alkuperäinen isopäinen malli. Pistokkeen läpässä on yleensä valmistajan nimi jos näitä pieniä päitä.
Tuleeko pistokkeeseen virta? Kuvittelin vastuksen hajonneen niin vikavirtasuoja nappula pistorasian kyljestä oli vika asennossa.

 

RallyBaron  Samppasport