Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: teukka___ - 23.09.2015, 19:06:15
-
juu eli iski kuume mikä ei taida ilman auton ostoa lähteä. miten on diesel vehkeet toimineet ,jos oikein olen ymmärtänyt nämä 110 ja 136 hv on fordin dieselit ja 2007 lopussa sai D5 koneella? :o
Tuo D5 kone tietysti olisi mukava. Auto tullaan ohjelmoimaan.Ja olisi mukava kuulla minkäläisiä tehoja porukalla on v50.Mikä kone missä ohjelmoitu=lopputulos?
ERG sen verran että,auttaako se tehojen saantiin millään lailla?tietysti kun imuilman sekaan sotketaan kuumaa ja palamiskelvotonta pakokaasun paskaa niin tehot kärsii, mutta kuinka paljon? vai tukitaanko niitä vain siksi että olisi yksi "turhake" pois? voiko sen poistaa aivan kokonaan vai tulppaus?piuhan päässä luultavasti käytettävä taitaa valot syttyä ,kun erg pois pelistä? miten päästöjen käy?
Tuossa yksi video puhdistuksesta https://www.youtube.com/watch?v=4pMcPZShdP8 (https://www.youtube.com/watch?v=4pMcPZShdP8)
Jos joku kielitaitoinen viitsisi sanoa tekeekö tämä herrasmies pienen virityksen?
https://www.youtube.com/watch?v=BPtABczQk3E (https://www.youtube.com/watch?v=BPtABczQk3E)
Ja vielä v50 EGR purkamista ,mutta kieli miehiä ei olla mutta tuosta videosta tuli mieleen tuo systeemin kokonaan pois otto???? https://www.youtube.com/watch?v=cWSTmh-GFAE (https://www.youtube.com/watch?v=cWSTmh-GFAE)
Sellainen tuli vielä mieleen että voisiko tuo olla niin yksinkertainen ,että tulppaus olisi imusarjan ja egr putken välissä ja egr jätettäisiin "toimimaan" seokset taitaa vituralleen mennä mutta onnistuisiko noin ja ohjelointi tuohon?
Tyhmiä kysymyksiä ,mutta auto olisi ensimmäinen diesel,ei hirveitä nauruja :-[ :-[
-
EGR poisto ei vaikuta tehoihin, koska venttiili on kiinni kun kaasu on pohjassa. Muuten se on turha laite ja saa aikaan ongelmia ja savutusta jos ei ole DPF:ää. Eli jos auton meinast softata niin ehdottomasti samalla EGR pois käytöstä. Mekaanisesti se saa jäädä aloilleen eli sille ei tarvitse tehdä mitään. Jos ilman ohjelmointia tulppaat EGR putken niin saat vikatilan aikaiseksi.
Linkin "viritys" on vain turbon johdesiipien säädön räpellystä ei oikeaa virittämistä. Lisäksi linkin D5 moottoria ei saa S40/V50 koriin vaan siihen saa ainoastaan sen uudemman "hopeakantisen" missä ei ole tuota turbon johdesiipien alipainesäädintä vaan siinä on sähköservo ohjaamassa johdesiipiä.
Tuosta D5 moottorista saa sen 217hv ja 450Nm perussoftalla. 2.0D motista 40hv vähemmän ja 1.6D:stä 80hv vähemmän mitä D5:sta.
-
Meillä on otsaken mukainen kulkine, manuaalilaatikolla.
400Nm / 180hv kun on manuaali, eikä vielä ole tarvinnut lastutusta ajatella. Automaattilaatikollisessa vääntöä on 50Nm vähemmän, hevosten pysyessä samana.
V50 d5 on ollut nyt noin vajaan puolen vuoden ajan, ja mittariin on tullut noin 14tkm, mittarissa ollen nyt vajaa 74tkm. Ongelmia ei ole ollut ainakaan vielä EGR:n kanssa - toivon mukaan ei vielä pitkään aikaan tulekaan.
Vähällä naftalla menee, ja asuntovaunu perässä pääsee 8 ja 9 litran tietämille.
-
jos oikein olen ymmärtänyt nämä 110 ja 136 hv on fordin dieselit
Tyhmiä kysymyksiä ,mutta auto olisi ensimmäinen diesel,ei hirveitä nauruja :-[ :-[
Nuo pienemmät dieselit on Peugeotin moottoreita eli löytyy siellä mallia HDI. Toki sama moottori löytyy myös mm. Fordin keulalta.
Joku on joskus sanonut että ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia :)
-
Tuollaisia lukemia juu lupaillaan TURBOTEC / KARALA
pösö :'( onko tuo D5 kuitenkin volvon?mutta ei sama kone kuin esim.v70 D5?? Jos päätyy noihin pikku koneisiin onko niissä muuta eroa ,kuin teho siis 110 ja 136 heppaset?
Kyllähän nuo kulutus lukemat mukavilta näyttää.
Siis ymmärsinkö oikein,että tuon egr saa ohjelmoinnin yhteydessä pois ilman tulppauksia?
-
Tuosta D5 moottorista saa sen 217hv ja 450Nm perussoftalla. 2.0D motista 40hv vähemmän ja 1.6D:stä 80hv vähemmän mitä D5:sta.
[/quote]
Niin nyt vasta tajusin että taidat tehdä näitä ohjelmointeja ;D Kannattaako sitä karalan suuntaan edes katsella :pomo:
-
Kun puhutaan diesel moottoreista niin pösö ei ole kirosana. Eiköhän se saksalainen dieseltekniikka vie Euroopan talouden uuteen syöksykierteeseen... Ja mitä tulee pikkuvolvojen yleisimpiin vikoihin niin nekin taitavat olla fomoco-suunnittelua ja laatua (etunavat, laturi jne.).
-
Mulla on ollut reilun vuoden tollanen V50 D5 -08.
Softattuna ilman DPF:ää ja EGR ohjelmoituna pois nyt n. 20 000km, ei siitä aiheutuvia ongelmia ole tullut.
Autossa on noin 220hv/440Nm, ja laatikon toiminta oikeastaan ihan ok. Kulku on mukavan kevyttä ja kulutus on seka-ajossa pyörinyt siellä 5.8-6.5 l/100km
Autolla on ajettu suunilleen 200tkm