Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mesaboogie - 14.03.2021, 20:22:33
-
Ensinnäkin ohjeita on kahlattu internetin ihmeellisestä maailmasta ja tältä foorumilta.
Potilas -01 2.4t v70. päivä purettu ja päätä raavittu kun ei meinaa automaattilaatikko mahtua mitenkään päin pois.
on apurunko löysätty laatikon puolella 20cm laskeutui riittääkö? pitääkö moottorista muita korvakoita kuin tuo ylimmäinen irroitella? onko laatikolle joku oma asento missä mahtuu pyörähtää pois? kaikki neuvot on tervetulleita.
-
Moottori yläpuolelta kannatukselle työkalulla joka tulee lokasuojien väliin. Apurunko kokonaan pois. Sitten mahtuu laatikko pois. :)
(https://i.ibb.co/LgNcgvg/20191026-114200.jpg) (https://ibb.co/LgNcgvg)
Manuaalilaatikon irrottamisessa moottoria joutui kallistamaan reilusti että laatikko mahtui runkopalkin ohi. Tätä varten täytyy huomioida että toinen lämmityslaitteen kennolle menevä letku täytyy irrottaa.
-
Jep mulla moottori on ketjutaljan varassa. eli moottoriako ei tarvitse välttämättä laskea/kallistaa? laatikkohan nyt kuitenkin alakautta mahtuu tulemaan pois?
-
Jep mulla moottori on ketjutaljan varassa. eli moottoriako ei tarvitse välttämättä laskea/kallistaa? laatikkohan nyt kuitenkin alakautta mahtuu tulemaan pois?
En tiedä automaattilaatikosta, manuaalilaatikko ei mahdu pois ilman moottorin takaosan laskemista alaspäin. Moottoria kallistaessa pitää lisäksi huomioida ilmastoinnin kompuran letkujen riittävyys.
Laatikko täytyy ottaa alakautta pois ja se vaatii moottorin kallistamista
-
Juu laatikko on irti piti tosiaan apurunko löysätä kunnolla että mahtui.
Mitenkäs nämä laatikon koodit nykyisessä on 55-50sn 8636763
Laatikossa josta on kauppoja hierottu nii 55-50sn 8636762 elikkä tuo viimenen numero eri käykö se nyt tuohon ilman kommervenkkejä?
-
Lainataan topikkia,
Eli pitäs käyttää vm.2005 D5 automaattilaatikko irti öljykanavan tulpan irrottua.
Mistä kannattaa laatikon öljyt poistaa ennen kyseistä operaatiota?
Minkä verran öljyä takaisin kun sitä lorahtelee sinne/tänne?
Onko laatikon irroituksessa mitään erityistä mitä pitää ottaa huomioon vrt. Manuaali?
Kiitokset..!!