Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - P1800R-Sport - MYYTY

  • 225 Vastauksia
  • 124482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - R-Sport 16v koneprojekti
« Vastaus #225 : 23.05.2019, 10:38:29 »
Kansi on enmmäinen Volvon valmistma 16v kansi B23 moottoriin. Kantta / konetta käytettiin 343 malleissa Rally-Crossissa. Ko kantta sai ostaa erikseen GTX sarjana myös 240:seen. Suomessa on ainakin yksi 240, johon ko muutos muinoin tehtiin Vauhdin Maailman toimesta. Ko auto oli Turun miitissäkin paikalla muutama vuosi sitten. Lisäksi Suomessa on ainakin yksi alkupäinen ko moottori alkuperäisessä tehdaslaatikossa.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pientä korjausta yllä olevaan...

Vauhdin Maailma teki vain lehtijutun autosta (rek. ULR-973).

Auto oli Volvo-Auton Jälkimarkkinat osaston (varaosat ja lisävarusteet) toimesta rakennettu Volvo-Auton omissa tilossa.
Moottori (katumalli 205hv) tuli kokonaisena tehtaalta asennusosineen. Lisäksi autoon vaihdettiin laatikkoon tiheämmät välitykset (lehtijutun jälkeen), 4,88:1 perä kitkalukolla, alustasarja, ja GTX korisarja. Sisällä oli R-Sport istuinsuojat, GT-mittaristo, GT-ratti ja ohjaustehostin sarja.

Vauhdin Maailma ajoi 1/4 mailin aikaan 16,4s / 137km/h

Imupuolen putsarikotelo oli tarpeettoman ahdas ja lyhyillä imutorvilla.
Vaihtamalla kotelo vapaavirtaussuodattimiin ja pitkiin imutorviin auto
kulki Hangossa 14,922s / 151km/h tankki täynnä ja normaalein katsastusvarustein.

Autoa käytettiin pääasiassa jälleenmyyjien esittelytilaisuuksissa ympäri Suomea.

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

 

Ateho  Elekma