Autodiagnoosi  Carcom Oy

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 125819 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Heh, yleensähän ranskalaisten sähköosia haukutaan aivan p**koiksi mutta yllättäen ne tekeekin parhaat sytkäjohdot :D (osaa ne kyllä tehdä paljon muutakin hyvää).
jaa ruokaa vai? Vielä kun joku kertois niille että jos pihvi on well made niin lautaselle ei jumalauta kuulu tirskua verta pihvistä sitä leikatessa!
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

EVO8

  • Vieras
Orkkis sarja on suositeltava.


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Muistaako kukaan aikaa ennen kärjettömiä sytytyksiä?

Jos, niin paljonko sillon volvon koneista revittiin tehoa vaparina?
Kun oon kuullu sitkeetä väitettä et yli 120hv ei voi saada tappikoneesta
kärjellisellä, ja voin panna oman per***ni pantiks että varmasti on otettu
kärjellisellä enemmän, olihan niitä h*lkkarin kovia koneita jo silloinkin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Muistaako kukaan aikaa ennen kärjettömiä sytytyksiä?

Jos, niin paljonko sillon volvon koneista revittiin tehoa vaparina?
Kun oon kuullu sitkeetä väitettä et yli 120hv ei voi saada tappikoneesta
kärjellisellä, ja voin panna oman per***ni pantiks että varmasti on otettu
kärjellisellä enemmän, olihan niitä h*lkkarin kovia koneita jo silloinkin.

No aivan varmasti saadaan enemmän kuin 120hv..

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Muistaako kukaan aikaa ennen kärjettömiä sytytyksiä?

Jos, niin paljonko sillon volvon koneista revittiin tehoa vaparina?
Kun oon kuullu sitkeetä väitettä et yli 120hv ei voi saada tappikoneesta
kärjellisellä, ja voin panna oman per***ni pantiks että varmasti on otettu
kärjellisellä enemmän, olihan niitä h*lkkarin kovia koneita jo silloinkin.
Millä ne muka perustelee tuon väitteen? :idiot2:

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
nostetaan ylös, minkäs laisia tulppia suosittelisitte tuollaiseen 850 t5? lastu, putkisto? tuntuu että pidemmillä vedoilla rupeaa rötäämään..
850 2.0 T5

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
nostetaan ylös, minkäs laisia tulppia suosittelisitte tuollaiseen 850 t5? lastu, putkisto? tuntuu että pidemmillä vedoilla rupeaa rötäämään..
Mitkä siellä nyt on ja onko tehnyt tuota aina?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

hevonen

  • Vieras
nostetaan ylös, minkäs laisia tulppia suosittelisitte tuollaiseen 850 t5? lastu, putkisto? tuntuu että pidemmillä vedoilla rupeaa rötäämään..
Jep. Alkuperäiset pitäis vielä mennä jos on uudehkot mutta laita astetta kylmemmät. Älä mitään yksikärkitulppia... :knuppel2:

Miten on ahdot nostettu ja paljonko on?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Jep. Alkuperäiset pitäis vielä mennä jos on uudehkot mutta laita astetta kylmemmät. Älä mitään yksikärkitulppia... :knuppel2:

Miten on ahdot nostettu ja paljonko on?

Volvon alkuperäistulpat kestää 500hv, Eli ne on oikein hyviä (koskee ei longlife mallisia 850 turbo tulppia).

Itse en sekannu noihin monikärkitulppiin. Varsinkaan tinaturboon. ;)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Mitään mistään tiedä mutta ollu käytössä 164:ssa nyt noin 8000km  normi ngk tulpat, käyty radalla ja vartilla sekä ajettu normi käyttöajoa. Ei mitään ongelmia.
Koneena normi alu kutonen parilla ahtimella.

Amazonissa ollu punalohkossa perus ngk ja välissä oli Bosch tulppiakin ja ei kummallakaan mitään ongelmaa, koneena 211km/h vartilla keräävä...  Yhdetkään tulpat ei ole maksanut sarja edes 20€

Jos kipinä loppuu tulppien takia, minä sijoittaisin ennemmin sytkä vermeisiin millä kipinä riittää normi tulpilla, loppupeleissä tulee halvemmaksi.

Niin ja vielä toistaiseksi kummassakin autossa on ihan perus sytkä vehkeet jotka on maksanut max. 50€

Aina rahalla ei pääse onneen vaan vikaa pitää katsoa peilistä ELK
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
b20 koneeseen suosittelen lämpimästi kärjetöntä sytkää, eli kärjenkorvike tai sitten esim. mega tms. sähköboksi ohjaamaan. ei maksa tänä päivänä maltaita, ja kaupan päälle saa hevosvoimia tekemättä koneelle yhtään mitään muuta.

tulpista sitten, NGKta suosin itse, denso kanssa hyvä, mutta bosch ja champion tuntuu olevan kuraa muualla kun vakiokoneissa, siellä saattavat toimia. en tiedä miten monta bosch tulppaa b20 koneesta meni, mutta ngk pelitti aina.

painemobiilissa oli 50tkm ajetut s90 tinakutosen vanhat tulpat kun se penkitettiin ilman ongelmia, puolina vw 1,8t, ja niitä voin suositella kohtuullisen kovaankin menoon. iridiumit käyny kyl mielessä monesti.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Itse olen siirtynyt kilpureissa Densoihin, ennen käytin NGK:ta mutta niitä pimeni lähes tahtiin lähtö ja tulppa (vähintään joka kisaan oli vaihdettava uudet tulpat). NGK:t eivät kestä lainkaan rikasta seosta, Euqyemitkin tuntuvat toimivan paremmin kuin NGK:t. Pösöä kun säätelin ja seokset olivat vielä pahasti hakusassa niin pahimmillaan NGK:t mykistyivät jo startatessa, Densot sen sijaan kestivät sikarikasta seosta todella hyvin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Mitäs tulppia kannattaa käyttää noissa 16v koneissa? Nyt on paikoillaan NGK:n BRP8ES
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Lienee makuasioita. Itsellä Denso W24EPU ja niillä ajejee monta kesää ilman vaihtotarpeita. Megasquirt-miehet suosii R-merkinnällä olevia tulppia, mutta taitaa olla vain Mega-miesten murhe ;)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Lienee makuasioita. Itsellä Denso W24EPU ja niillä ajejee monta kesää ilman vaihtotarpeita. Megasquirt-miehet suosii R-merkinnällä olevia tulppia, mutta taitaa olla vain Mega-miesten murhe ;)
Periaatteessa vastaavat ja soivat pelit nuo mitkä paikoillaan.  8) Tosin noissa on tuo R eli on vastus.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

KL-varaosat  Race.fi