Samppasport  Futurez

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 125770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
V70 -98 2.0T koneella, välillä ajossa tuntee selvän sytytyskatkoksen, ja tyhjäkäynnillä joskus sekunnin pari röpeltää. Tulpat+johdot+jakajankansi+pyörijä vaihdettu, kaikki alkuperäisiä, ongelma ei silti poistunut joten ajattelin seuraavaksi vaihtaa puolan.

Onko kokemuksia MSD Blaster puolasta vs Bosch? Autoni on lastutettu, ja tulevaisuudessa tulee isompaa ahdinta ym joten tehot tulee vähän lisääntymään.
Olisko tuosta MSD:stä hyötyä, maksaa jopa vähemmän kuin tuo Bosch...
V70 2.0T -98

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
V70 -98 2.0T koneella, välillä ajossa tuntee selvän sytytyskatkoksen, ja tyhjäkäynnillä joskus sekunnin pari röpeltää. Tulpat+johdot+jakajankansi+pyörijä vaihdettu, kaikki alkuperäisiä, ongelma ei silti poistunut joten ajattelin seuraavaksi vaihtaa puolan.

Onko kokemuksia MSD Blaster puolasta vs Bosch? Autoni on lastutettu, ja tulevaisuudessa tulee isompaa ahdinta ym joten tehot tulee vähän lisääntymään.
Olisko tuosta MSD:stä hyötyä, maksaa jopa vähemmän kuin tuo Bosch...

Tuskimpa puolassa vikaa.. Katoppa vikakoodit jos vaikka nokka-akselin asentoanturi pätkii tjsp. Eiköhä tolla vakio puolalla aika pitkälle mennä. Itsellä ei ainakaan kipinän kanssa ollut tietääkseni ongelmia 850 alkuperäsen sytytys kamppeitten kanssa. Pitojen kanssa olikin sitten suuria ongelmia..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
No joo, pitää katsoa vikakoodit. Kaverilla lukija, S40 kanssa keskusteli ainakin joten miksi ei V70 kanssa.
Miettisin vaan että jos puolassa vika, niin eihän siitä haittaakaan varmasti voi olla jos sellaisen MSD puolan laittaisi, kun saa kerta halvemmallakin kun bossilaisen.
V70 2.0T -98

Poissa Volvardia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Laitanpa tänne kysymystä, kun tuli tänään ostettua Motonetistä uudet tulpat vaan tutustuttuani aiheeseen eri lähteistä en ole enää varma sainko hyvät vai pelkästään halvat.

Ostin siis tulpat : NGK 3783 BKR6ES
Missään muualla en nuita nähnyt suositeltavan autooni joka on siis S70 -99 2.4 125kW -> B5244S
Kärkiväliäkin arvotaan välillä 0,5 - 0,9 mm lähteestä riippuen.

Olisiko jotain fiksua ehdotusta noiden nyt saamieni NGK-tulppien tilalle, mielellään sellaiset jotka löytyy Motonetin listoilta niin saisi sujuvasti vaihdettua nuo jo hallussa olevat.
Ja tietysti tarkempi tieto esim. oikeasta kärkivälistä olisi paikallaan.
S70 2.4 SE -99

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Laitanpa tänne kysymystä, kun tuli tänään ostettua Motonetistä uudet tulpat vaan tutustuttuani aiheeseen eri lähteistä en ole enää varma sainko hyvät vai pelkästään halvat.

Ostin siis tulpat : NGK 3783 BKR6ES
Missään muualla en nuita nähnyt suositeltavan autooni joka on siis S70 -99 2.4 125kW -> B5244S
Kärkiväliäkin arvotaan välillä 0,5 - 0,9 mm lähteestä riippuen.

Olisiko jotain fiksua ehdotusta noiden nyt saamieni NGK-tulppien tilalle, mielellään sellaiset jotka löytyy Motonetin listoilta niin saisi sujuvasti vaihdettua nuo jo hallussa olevat.
Ja tietysti tarkempi tieto esim. oikeasta kärkivälistä olisi paikallaan.

Ihan perus NGK:n tulpat. Tuskin mitään erikoisia tulppia vakio vapariin tarviit?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

AUH

  • Vieras
Laitanpa tänne kysymystä, kun tuli tänään ostettua Motonetistä uudet tulpat vaan tutustuttuani aiheeseen eri lähteistä en ole enää varma sainko hyvät vai pelkästään halvat.

Ostin siis tulpat : NGK 3783 BKR6ES
Missään muualla en nuita nähnyt suositeltavan autooni joka on siis S70 -99 2.4 125kW -> B5244S
Kärkiväliäkin arvotaan välillä 0,5 - 0,9 mm lähteestä riippuen.

Olisiko jotain fiksua ehdotusta noiden nyt saamieni NGK-tulppien tilalle, mielellään sellaiset jotka löytyy Motonetin listoilta niin saisi sujuvasti vaihdettua nuo jo hallussa olevat.
Ja tietysti tarkempi tieto esim. oikeasta kärkivälistä olisi paikallaan.
Eikö auton omassa ohjekirjassa sanota kärkiväliä? Luulisin et jos 0,7mm laittaa niin ei ainakaan kovin pahasti mehtään mee. Omassa t5:ssa käytin ihan ngk perus tulppia ja hyvin pelasi. Ei sinne mitään erikois/monikärki tulppia tarvi.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Onko kukaan perehtynyt 240n virranjakajaan? Eli välyksien ja muiden osien vaihtoon?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Volvardia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Ihan perus NGK:n tulpat. Tuskin mitään erikoisia tulppia vakio vapariin tarviit?

Eikö auton omassa ohjekirjassa sanota kärkiväliä? Luulisin et jos 0,7mm laittaa niin ei ainakaan kovin pahasti mehtään mee. Omassa t5:ssa käytin ihan ngk perus tulppia ja hyvin pelasi. Ei sinne mitään erikois/monikärki tulppia tarvi.

Kiitos palautteesta, auton ohjekirja ei tosiaan mitään asiasta mainitse, mutta tuolla 0,7mm mentiin ja hyvin tuntuu pelaavan - ainakin paremmin kuin vanhoilla jorka olikin ehtineet kulua jo hieman heikompaan kuntoon.
S70 2.4 SE -99

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Nostellaas tätä. Pitäis hommata -034 hukkakipunapuolan kaveriksi jotkut hyvät tulpanjohdot, löytyykö jostain automallista sopiva laatusarja mallia bosch tjsp vai pitääkö suosiolla tyytyä hipoviriviri sarjaan paksulla lompakolla. Ottaako mega nokkiinsa matala-ohmisilla tulpanjohdoilla käytettäessä R-tulppia. Puolan sijoitus tulipeltiin tai lohkojakajan paikalle vinokoneessa.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Nostellaas tätä. Pitäis hommata -034 hukkakipunapuolan kaveriksi jotkut hyvät tulpanjohdot, löytyykö jostain automallista sopiva laatusarja mallia bosch tjsp vai pitääkö suosiolla tyytyä hipoviriviri sarjaan paksulla lompakolla. Ottaako mega nokkiinsa matala-ohmisilla tulpanjohdoilla käytettäessä R-tulppia. Puolan sijoitus tulipeltiin tai lohkojakajan paikalle vinokoneessa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Esim fininjectorilta tilaat johtoa ja pätkit sopivaksi. Sitten kaveriksi jotkut 5 kohm tulpan/puolan hatut.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vieläköhän tähän ketjuun joku vastaisi? Eli kertokaas mitä eroa näillä tulpilla on en löytänyt ngk:n taulukosta etenkään tämän tulpan selityksiä NGK BKR7EIX ....   eli NGK BKR7EIX  vs. NGK sytytystulppa BPR6EIX

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vieläköhän tähän ketjuun joku vastaisi? Eli kertokaas mitä eroa näillä tulpilla on en löytänyt ngk:n taulukosta etenkään tämän tulpan selityksiä NGK BKR7EIX ....   eli NGK BKR7EIX  vs. NGK sytytystulppa BPR6EIX

Toi nro taitaa olla lämpöarvo. K/P eroa en tiedä.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Eli kertokaas mitä eroa näillä tulpilla on en löytänyt ngk:n taulukosta etenkään tämän tulpan selityksiä NGK BKR7EIX ....   eli NGK BKR7EIX  vs. NGK sytytystulppa BPR6EIX

BKR7EIX vs BPR6EIX
16mm avain vs 20,8mm
terminaali (eli yläpääty) kiinteä vs irrottettava mutteri
kokonaispituus ISO(50,5mm) vs JIS(53mm)
7 on asteen kylmempi kuin tuo 6

145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Kiitos  :hello: Lämpöarvot tiesinkin mutta tuli vahingossa 6ja7

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy