Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"

  • 174 Vastauksia
  • 75741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #45 : 12.03.2011, 19:50:09 »
Hienolta näyttää ;) Gm anturit kylläkin pitäisi olla valmiiksi kalibroitu oikein

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #46 : 12.03.2011, 22:30:44 »
Hienolta näyttää ;) Gm anturit kylläkin pitäisi olla valmiiksi kalibroitu oikein
Pitäis ja pitäis. Huoneenlämmössä MAT heitti 6 astetta ja CLT 3 astetta. Ajoneuvojen lämpöantureissa on muutenkin isot toleranssit. Esim bosch 0280 130 026 ilmoittaa +20: 2.28...2.72kohmia. Parempi kun tarkastaa kaikki.
CLT-anturiksi laitan volvon oman, niin ei tarvi kierremuunnoksia.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 22:35:46 kirjoittanut järviin »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #47 : 13.03.2011, 00:24:09 »
Hyvä ratkaisu :) Näin itsellänikin megan kanssa :pomo: Kyllähän niissä isoja heittoja tosiaan on. Meinasitko seuraavaksi suuttimien aukeamis aikaa alkaa mittaamaan?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9010
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #48 : 13.03.2011, 02:21:23 »
Meinasitko seuraavaksi suuttimien aukeamis aikaa alkaa mittaamaan?

Tuotot olisi varmaan hyvä mitata ja todeta että ovat riittävän lähellä toisiaan. Aukeamisaika lienee laskettavissa kun mittailee erilaisella aukiolo%:lla tuottoja.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #49 : 13.03.2011, 19:22:12 »
Tuotot olisi varmaan hyvä mitata ja todeta että ovat riittävän lähellä toisiaan. Aukeamisaika lienee laskettavissa kun mittailee erilaisella aukiolo%:lla tuottoja.
Tätä juuri tarkoitin. Menee säätäminen muuten vaikeaksi, jos aukeamisajan heittää hatusta :nohnoh

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #50 : 16.03.2011, 16:53:10 »

Koneistamon setä sorvasi yhden hihnauran tasaiseksi ja triggeripyörään 5 satkua pienemmän reijän.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #51 : 16.03.2011, 22:15:16 »
Nyt vain uunia ja pakastinta kehiin 8) Puuttuva hammas tietysti oikeaan kohtaan. Minkä painoinen tuo triggeri pyörä on?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #52 : 26.03.2011, 19:56:41 »
Alakerta tasapainotettu. Veiveissä oli yllättävän paljon heittoa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #53 : 26.03.2011, 19:59:27 »
MS2 V3.0 Dead timen määritystä.





Tuon verran tuli gasoa kun output interval 10,0ms,PW 4,0ms ja se 30000 kertaa.

Ainiin, ennenkuin kukaan ihmettelee, niin vakiokone saa kokea minun MS säätämisen opettelun aiheuttamat tuhot.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2011, 21:18:19 kirjoittanut järviin »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #54 : 26.03.2011, 20:02:39 »
20 grammaa painoeroa on korjausoppaan antama toleranssi, oliko enemmän?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #55 : 26.03.2011, 20:05:28 »
20 grammaa painoeroa on korjausoppaan antama toleranssi, oliko enemmän?
En punninnut ennen tasapainotusta, mutta kuten kuvasta ilmenee, niin runsaasti on lähtenyt tavaraa.
Painoero nyt 0,0g kun en löytänyt korjausopasta.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 26.03.2011, 22:19:18 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #56 : 26.03.2011, 20:39:14 »
Kampurassakin oli heittoa. :buck2:

Kauloja ei kiilloteltu, koska ne ovat nytkin kuin kyrvällä pyyhkästyjä.
(Kyrvällä pyyhkästy: esineen tahi kappaleen huomiota herättävä pinnan sileys.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011, 17:51:00 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #57 : 28.03.2011, 17:58:32 »
Tämä jäi hieman epäilyttämään. 5 satkun rymppäys+4 kpl 3mm putkisokkia.
Kestääkö vääntövärähtelyt?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #58 : 04.04.2011, 16:48:34 »
Päivitellää nyt samin puolesta ;D Megan kanssa ajettu noin 5h ja säädetty, hyvin pelasi ja säädötkin löytyivät jo jokseenkin kohdalleen ;)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #59 : 04.04.2011, 18:15:06 »
Joo, aika kova rapula. Ei pysty nyt päivittämään :buck2:

 

Kulkukoira  Proturbo