Ateho  Elekma

240 vapariräpellys [The End]

  • 270 Vastauksia
  • 95449 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #30 : 20.09.2012, 00:03:12 »
Eli noi voi suomeksi heivata menemään?
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #31 : 20.09.2012, 08:54:38 »
Hmm? Jos nuo jättää pois muuttuuko ääni selkeästi? ???
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #32 : 20.09.2012, 09:38:30 »
Hmm? Jos nuo jättää pois muuttuuko ääni selkeästi? ???

No mitä oon vanhoja kansia availlu ja purkanu nii järjestään ne on ihan riekaleina jo. Tuskin 300tkm ajetussa volvolla noista on enää mitää jäljellä, eikä se silti kilise ja kolise ainakaa mun korvaan mitenkään häiritsevästi.
V70 TDI

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #33 : 20.09.2012, 17:27:45 »
Noistakin oli jo osa aika hajalla, siksi kyselinkin, että täytyykö uusia hommata vai ei  ;)
Näyttäs siltä, että löysin sopivaan hintaan tollasen 4,88 perävälityksen tähän.
BMW M5
Volvo 740

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #34 : 20.09.2012, 21:09:17 »
Noistakin oli jo osa aika hajalla, siksi kyselinkin, että täytyykö uusia hommata vai ei  ;)
Näyttäs siltä, että löysin sopivaan hintaan tollasen 4,88 perävälityksen tähän.

Onko iso- vai pikkuperän välitys?
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 21:11:22 kirjoittanut järviin »

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #35 : 21.09.2012, 01:22:33 »
Onko iso- vai pikkuperän välitys?
1030 eli pikkuperänhän se. Lohko on nyt maalattu, mutta tottakai unohin ottaa kuvat, joten huomenna mahollisesti kuvia
BMW M5
Volvo 740

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #36 : 25.09.2012, 19:18:56 »
Minkähän kokoset vakaajat tälläsessä on vakiona?
Siis -88mallin gl, b200e+m47 tekniikalla.

Vai onko ihan random ja ryömin suosiolla auton alle mittaamaan?
BMW M5
Volvo 740

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #37 : 25.09.2012, 21:09:46 »
Minkähän kokoset vakaajat tälläsessä on vakiona?
Siis -88mallin gl, b200e+m47 tekniikalla.

Vai onko ihan random ja ryömin suosiolla auton alle mittaamaan?
taitaa olla se mitä on tehtaalla näppeihin saatu  ::)
No kun halvalla sai.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #38 : 25.09.2012, 21:12:23 »
Minkähän kokoset vakaajat tälläsessä on vakiona?
Siis -88mallin gl, b200e+m47 tekniikalla.

Vai onko ihan random ja ryömin suosiolla auton alle mittaamaan?

Tod näk 19mm/19mm

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #39 : 05.10.2012, 14:50:47 »
Etuvakaaja löytynyt jo 21millinen, takanen vielä hakusessa.
Kaikkee pikkusta on tapahtunu, mm osien puhaltelua. Näistä kunnon kuvia, sitten, kun kaikki on maalissa.

Alustasta sen verran, että tänää käytiin kaverin kanssa motonetissä shoppailemassa  :D
Ratkaisu näin alkuun tulee olemaan siis:
-Uudet kaasuiskarit joka nurkkaan
-Eteen dieselin jouset laikattuna
-Taakse farkun kuormajouset laikattuna
-Eteen ja taakse tehdään tuplavakaajat, luultavasti 19mm+21mm molempiin päihin, vastaavat siis n.24mm vaakaajaa tuolloin.

Kuormajouset saan vasta maanantaina, mutta nyt viikonloppuna ehkä jo muut kiinni, paitsi vakaajat jotka tehään vasta, kun taaksekkin löytyy toinen.
Niin ja jos aika riittää, perä kempataan ja laitetaan toi tiheempi välitys kiinni.

Tarviikos, tohon perä projektiin muuta, kun välitykselle jonkun uuden laakerin? Tarviiko tehä jotain shimmailua tms, kun loppu pyörivä tavara kuitenkin hitsataan jumiin?
« Viimeksi muokattu: 05.10.2012, 15:02:46 kirjoittanut t0mpp4 »
BMW M5
Volvo 740

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #40 : 05.10.2012, 18:03:12 »

Tarviikos, tohon perä projektiin muuta, kun välitykselle jonkun uuden laakerin? Tarviiko tehä jotain shimmailua tms, kun loppu pyörivä tavara kuitenkin hitsataan jumiin?
Itse en ainakaan luottaisi siihen, että uusi välitys olisi samoissa mitoissa vanhan kanssa.
Jos pienen vetopyörän laakerin mukana ei tullut ulkokoolia, niin vaihtaahan se pitäisi.
Esijännitysholkki pitäisi myös laittaa uusi. Tosin jotkut ovat laittaneet vanhan holkin lisäksi 0,10 shimmin.

Jokainen tekee tyylillään. Itse vaihdoin(vaihdatin) kaikki laakerit ja esijännitysholkin, sekä käytin simmattavana.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #41 : 06.10.2012, 22:31:09 »
Tänään saatiin etupää kuntoon, jarruletkut ja putket vaihtu uusiin samassa. Ajettavuus parani jo tosi hyvin ja enää ei keuli. Aattelin tosin vielä yhen kierroksen, niin on sopivan matala :D
Takapää ja perä hoideltanee ens viikolla/viikonloppuna.
BMW M5
Volvo 740

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #42 : 07.10.2012, 00:08:09 »
Takapää ja perä hoideltanee ens viikolla/viikonloppuna.

Suosittelen miettimään vielä kerran, ennen Kemppiperän "asentamista" katuautoon. Ei tuolla ainakaan ole mukavuuden kanssa mitään tekemistä. Pahimmassa tapauksessa käytettävyys ja autolla ajamisen mielekkyys katoavat samantein. Itseä ainakin ottaisi pattiin, jos olisi tehnyt noinkin isot muutokset ja siihen päälle vielä ne joita on tulossa ja autossa olisi tämän jälkeen Kemppilukko. Suosittelen etsimään vaikka normikitkalukon tai vaikka G80 murikan tuonne taka-akselille, ennen tuota hitsilukkoa. Nuo vakiolukot kestää ihan ok vaparitehoilla kadulla.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #43 : 07.10.2012, 01:00:14 »
Suosittelen miettimään vielä kerran, ennen Kemppiperän "asentamista" katuautoon. Ei tuolla ainakaan ole mukavuuden kanssa mitään tekemistä. Pahimmassa tapauksessa käytettävyys ja autolla ajamisen mielekkyys katoavat samantein. Itseä ainakin ottaisi pattiin, jos olisi tehnyt noinkin isot muutokset ja siihen päälle vielä ne joita on tulossa ja autossa olisi tämän jälkeen Kemppilukko. Suosittelen etsimään vaikka normikitkalukon tai vaikka G80 murikan tuonne taka-akselille, ennen tuota hitsilukkoa. Nuo vakiolukot kestää ihan ok vaparitehoilla kadulla.

Kyllä tuo on ihan tiedostettu juttu mitä kemppi tekee ajomukavuudelle. Mutta, sillä lähdetään nyt liikkeelle. Eihän siitä eroon pääseminen jälkeenpäin kallista tai hankalaa ole.
BMW M5
Volvo 740

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #44 : 07.10.2012, 14:59:42 »
Mitenkäs, kun VP tulee tuolta blingfactoryltä ja siellä tasapainottavat sen suoraan asetelman kanssa. Kantsiiko mun enää erikseen tuota ehjästä moottorista purettua akselia tasapainottaa? Männät ja kanget katellaan kyllä jokanen saman painosiksi.
BMW M5
Volvo 740

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron