Samppasport  Futurez

240 vapariräpellys [The End]

  • 270 Vastauksia
  • 95513 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #60 : 26.10.2012, 02:22:08 »
Joo, maalaustoimenpiteet pääpiirteittäin:

-Puhdistukset suurimmista paskoista ja yms (ettei puhalluskoppi oo ihan tukossa)
-Hiekka/lasikuula puhallus
-Kunnon putsaus, jollain rasvaa poistavalla, tinneri yms. Nää ei oo sit hyväks käsille yleensä.
-Sitten vaan, peruspohjamaali normi rauta/teräs osiin, ALUMIINISIIN ehdottomasti alumiinille tarkoitettu happopohjamaali ruiskulla, (tän päälle ei enää normaalia pohjamaalia), pysyy alumiinissa maalit ja pitkään!
-Tän jälkeen ihan ruiskulla maalattu, minä ja isä ite maalattu. Maaleina ihan automaalikaupasta haettu liuotinohenteisia automaaleja.

Eikai tossa mitään erikoista oo ollut.  :)
BMW M5
Volvo 740

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #61 : 30.10.2012, 22:56:18 »
Kuvatus jossa näkyy tiedot nokasta:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tossa kuvassa kun lukee tolle nokalle noi välykset 0.25mm pako ja imu, niin enkös siis voi unohtaa ne volvon ohjearvot ja säädän tuon catcamssin lapun mukaan tietty?
Jäin vaan miettimään et mahtaako tuo lapussa ilmotettu 0.25mm olla kylmänä vai lämpimänä? Veikkaisin, että kylmänä?

Pösön kupit saapu eilen ja ens viikolla kansi koneistetaan niille.
BMW M5
Volvo 740

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #62 : 30.10.2012, 23:02:09 »
Tossa kuvassa kun lukee tolle nokalle noi välykset 0.25mm pako ja imu, niin enkös siis voi unohtaa ne volvon ohjearvot ja säädän tuon catcamssin lapun mukaan tietty?


Ite ainakin pidättäydyn Volvon omille arvoille. Eipähän pääse särkymään, eikä tuota sitten sitä turhaa mielipahaa  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #63 : 30.10.2012, 23:02:54 »
Tossa kuvassa kun lukee tolle nokalle noi välykset 0.25mm pako ja imu, niin enkös siis voi unohtaa ne volvon ohjearvot ja säädän tuon catcamssin lapun mukaan tietty?
Jäin vaan miettimään et mahtaako tuo lapussa ilmotettu 0.25mm olla kylmänä vai lämpimänä? Veikkaisin, että kylmänä?

Pösön kupit saapu eilen ja ens viikolla kansi koneistetaan niille.
Tarkalleen ottaen: minkä pösön kupit sulle tuli ja miten ne saa vinokoneen kanteen järkevästi?
Nimittäin eräs tälläkin foorumilla "nimeä"tehnyt kannentekijä sanoi, että ei ihan helpolla onnaa, koska se alapuolinen säätöpala tulee jotenkin sinne retskuun kiinni. (en tajuu)
« Viimeksi muokattu: 30.10.2012, 23:06:53 kirjoittanut järviin »

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #64 : 30.10.2012, 23:10:03 »
Tolle säätämiselle keksitään jotain vielä sinne alle, ei oo 100% varmaa suunnitelmaa tällä hetkellä vielä.
Ja siis noi kupithan on millin isommat halkaisijaltaan, niin koneistaa tarvii ne reiät millin isommiks.

Tohon säätämiseen kansityön tähän tehnyt mainosti lash capin tapaista ratkaisua, eli suomeksi venttiilin päähän tulevaa "jatkoa", joka sitten on oikean mittainen, mutta kuten sanoin, ei oo varmaa vielä miten tähän toteutetaan.




Tossa on pari kuvaa, jotka havannoillistaa tota lashcap tapaista säätöä, itseä noi kuitenkin epäilyttää ja onhan täälläkin esim. bamsella tainnut tapahtua jonkin asteinen konerikko, lashcapin irrottua. (Muistasin siis lukeneeni bamsen projektista tällästä joskus, ei 100% varmaa, enkä mee mihkää takuuseen)
BMW M5
Volvo 740

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #65 : 30.10.2012, 23:13:16 »
Noita läskäppejä ehdottelin eräälle sepälle, mutta tyrmäsi. :o
Ketähän tässä enää jaksaa uskoa?
Pitää pähkäillä.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #66 : 30.10.2012, 23:16:42 »
Oisko siitä mitään haitta, jos tuo jatko/säätöpala olisi tuon kupinpohjan kokoinen?
Tällöinhän saataisinn paksuutta palaan ja optimoitua kestämään
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #67 : 30.10.2012, 23:20:49 »
Oisko siitä mitään haitta, jos tuo jatko/säätöpala olisi tuon kupinpohjan kokoinen?
Tällöinhän saataisinn paksuutta palaan ja optimoitua kestämään

Tota me just tänää pohdittiin isän kanssa, et kun hiukan hierois volvon omia säätöpaloja ni se menis tonne kupin alapuolellekkin ja sit säätöä vois tehä niiden paksuudella ja venttiilistä hiomalla.
Ja säätöpalan hieromisella siis meinaan, että toi pösön kuppi on sieltä sisäreunoistaa hiukan kaareva, niin muokkaamattomana toi volvon pala hiukan liikkuu siellä, mutta jos sen palan reunoja pyöristäs kuppia päin tulevalta puolelta ni sen vois saada sinne ihan tiukasti istuvaksi.
Tollasen ei ainakaan pitäs päästä sieltä karkaamaan mitenkään perin ja luulisi kestävän, kun kerran sitäkin kestää, että nokka-akseli siihen hakkaa.
BMW M5
Volvo 740

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #68 : 31.10.2012, 01:20:14 »
Selvennän vähän tuota tämänhetkistä suunnitelmaa, jota pohdittiin isän kanssa, taiteilin paintilla oikein havainnollistavan kuvan:



Ja ideahan on siis, että tuossa näkee vähän minkä muotonen kuppi on sisältä. ( Kuvassa tilannetta liioiteltu hiukan, että selvemmin näkee mistä on kyse ).

Tapaus 1 kohdallahan tuo säätöpala pääsisi hiukan heilumaan koska ei täsmää kupin muotoihin.

Tapaus 2 kohdalla säätöpalaa olisi hieman pyöristetty reunoista ja täten se istuisi jykevästi kupin pohjalla ja olisi keskeltäkin suoraan kosketuksessa kuppiin.

Tällä tapaa säätöä saataisi suoritettua hieman vaihtamalla paloja, mutta jopa ohuilla paloilla, ainakin ekalla säätökerralla venttiilin päistä olisi otettava hieman tavaraa pois. ( ainakin nopea mittaus omalla kohdalla osoitti näin ).

Ajatuksen tasolla, mielestäni suht idioottivarma ja kestävä keino? Laittakaahan mielipiteitä, ihan kaikenlaisia.  :)
BMW M5
Volvo 740

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #69 : 31.10.2012, 02:13:54 »
Ite ainakin pidättäydyn Volvon omille arvoille. Eipähän pääse särkymään, eikä tuota sitten sitä turhaa mielipahaa  :)

jos virinokalle on annettu omat väljyydet ni sillon niitä myös käytetään. kirreemillä rampeilla oleva akseli ei toimi vakio nokan väljyksillä koska viriakseli on suuniteltu tietylle väljyydelle.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: t0mp4n 240 Vapariprojekti
« Vastaus #70 : 31.10.2012, 02:35:53 »
jos virinokalle on annettu omat väljyydet ni sillon niitä myös käytetään. kirreemillä rampeilla oleva akseli ei toimi vakio nokan väljyksillä koska viriakseli on suuniteltu tietylle väljyydelle.
Näin kanssa ajattelin, jos kerran catcams on vartavasten volvon kanteen suunnitellut nokan ja antanut sille omat säätöarvot, niin silloin niissä on joku idea takana. Tuskin tollasia huvikseen rustaavat nokan mukana toimitettavaksi.

Vielä, kun joku osais tulkita, että onko noi arvot kylmänä vai käyntilämmössä?
BMW M5
Volvo 740

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #71 : 31.10.2012, 07:35:26 »
Eiköhän ne kylmänä ole, ainakin mitä itte välyksiä säädelly on mainittu erikseen, jos olis kuumana.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #72 : 31.10.2012, 21:06:38 »
Pientä päivitystä osahankintojen saralla, tänään saapui mulle SRE -618 asetelma ja käyttäjän Juzi kanssa sovin kaupat 850 sähköflektistä. Hieroin myös kauppoja 19mm takavakaajasta.
Eli vakaajien tilanne on tällä hetkellä sellanen, että autossa on paikallaan luultavasti 19mm vakaajat molemmissa päissä ja kun ehitään tekemään niin tulee tuplavakaajat molempiin päihin, eteen 19+21 ja taakse 19+19.
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #73 : 31.10.2012, 21:27:08 »
Kauppamies kauppamies  ;D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL, b200e --> b230 tuplawebuilla
« Vastaus #74 : 31.10.2012, 21:34:51 »
Kauppamies kauppamies  ;D
Hullu lähinnä  :idiot2:
Kaikki rahat mitä käsiin saa tuntuu menevän vanhaan volvoon  :2funny:
BMW M5
Volvo 740

 

Futurez  Kulkukoira