KL-varaosat  Race.fi

White Power; taas yksi 240. Konttorille, mars mars.

  • 243 Vastauksia
  • 96877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Mua kiinnostais myös tuo ahtaminen:) ittellä on samanlsinen glt ja vm 90 eli vähäpäästönen. Ajattelin itse ruotsista hakea jonkun mätävikasen seiskasatkun ja istuttaa turbokoneen siitä pellin alle, ruotsista niitä kuitenkin saa halvemmalla ja helpommin. Omalla kakkosmelosella on ajettu 169tkm 8) elikkä innolla seurailen tätä projektia!
nettiautossa oli justiinsa myynnissä 940 matalapaineturbolla, hinta 500€, ei paljo kannata ruottista hakee.

edit: http://www.nettiauto.com/volvo/940/5073983 siinähän se onki
« Viimeksi muokattu: 12.09.2012, 13:28:23 kirjoittanut Kökkö »
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Tässä on kuitenkin sitä jotakin, vaikka periaatteessa en arvosta tuota "härskit käännetyt pellit ja tonttiin"-muotihumpuukia, mutta mulla on usko että tästä tehdään maulla jotakin eikä apinan tekemän näkösiä tuunauksia niinkon usein näkyy. Ja onhan tuo siistiä korimallia, vaikkakin ovia onkin 2 liikaa  ;) 8)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Tarkoitus olisi pitää auto aika viattoman näköisenä. Mutta nuo käännetyt peltivanteet ovat vaan niin
pirun komeen näköisiä, että sellaiset kyllä tulee alle. Orkkis alujakin kyllä kovasti aluksi mietin. No
sellaiset voisi laittaa sitten talvikumeille.

On kyllä täysin erilainen fiilis ajella tällä, kun S70:llä. Varsinkin nyt kun sisusta on lähes mallia ralli.
Kyllä riittää melua autossa. Kyllä se siitä tasottuu, kun saan sisustan kasattua.

Varashälyytin saapui kotiin ja asennusta odotellaan, toivottavasti huomenna. Samalla asennetaan
keskuslukitus.

Hifistys etenee pikku askelin ja infoan teille, koska jotain uutta julkaistaan. Olisi kivaa, jos pystyisi
tekemään yhtä juttua kerralla, mutta hommat menee hiukan päällekkäin ja kotisivujen päivitys
laahaa aina perässä. Mutta eipä hätäillä, kyllä tässä savottaa vielä riittä. Uskon, että ihan ensi
vuodenkin puolelle. Kaikki kun ei aina mene niin kuin elokuvissa ja joskus tulee sutta ja sekundaa.

Ft turbokone on kiikarissa ja katsotaan päästäänkö siitä kauppoihin  *taavih->

ps. samaa mieltä ovien määrästä...

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Minkälainen tuo 940:ssä oleva 230ft turbo on käytykseltään ja ajoltaan. Löytyykö vääntöä alhaalta vai pitääkö konetta vinguttaa, jotta jotain tapahtuu?
Tuossa meidän piristetyssä matalapaine S70:ssä löytyy kivasti vääntöä myös alhaalta ja jotain samanlaista kaipaisin 240:een. Tosin eipä haittaa jos löytyy
vääntöä alhaalta sekä ylhäältä.

Hiukan pitää mammaakin ajatella, koskä hänkin tuolla tulee joskus ajelemaan. Ja kun kyseessä on takaveto, niin alavääntö olisi ihan kiva juttu. Etuvetoisella
mammakin kyllä revittää joskus ihan kunnolla rampeilta motarille, mutta hiukan pelkään tuon takavedon kanssa, mitä tapahtuu. Vai pitääkö kieltää mammalta
kiihyttelyt, jotta säilyy vehkeet ja kuski kunnossa.

Kuinka tuollainen 240:nen liikkuu tuolla sallitulla maksimiteholla (186 se nyt oli). Onko kenelläkään mitään mittaustuloksia?

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3309
  • Nonnih!
Paljon pitää mammaakin ajatella, koskä hänkin tuolla tulee joskus ajelemaan. Ja kun kyseessä on takaveto, niin alavääntö olisi ihan kiva juttu. Etuvetoisella
mammakin kyllä revittää joskus ihan kunnolla rampeilta motarille, mutta hiukan pelkään tuon takavedon kanssa, mitä tapahtuu. Vai pitääkö kieltää mammalta
kiihyttelyt, jotta säilyy kuski ja vehkeet kunnossa.
:juhau:

Mutta asiaan :)
Tosi asiallisen olonen kampe, pitää ehottomasti seurata varsinki tosta äänieristyksestä pitää ottaa mallia jos jossain välissä alkais omanki eristämään :D Vielä ei ole ainakaan äänilaitteiden takia kiire sillä kun ei ole radiotakaan :D
Omasta mielestä olis hienommat joillain aluilla kuin käännetyillä pelleillä, mutta oma auto ja omat rakentelut  O0
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Kyllä B230FT:stä alavääntöä löytyy, eikä se muutenkaan mikään kierroskone ole. Tosin tieliikenteessä sallitulla 186hp maksimiteholla 240 ei mene yhtään mihinkään...
Jäitä housuun!

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vääntää kyllä mukavasti jo alhaalta vakiona, ahdin herää myös jo 2-2,5trpm jälkeen. Neljän tonnin jälkeen tuntuu menevän hiukan tukkoon. Noilla tehoilla ei jää jalkoihin, mutta ei se mikään raketti oo. Koneestahan saa pari sataa hv aika helposti jos vaikka radalla haluaa ottaa kaiken irti  V:>.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Ei tuo lain sallima teholukema mikään tavoite ole. Ylihän siitä olisi mentävä.
Minkälaisia tehoja ja vääntöjä laatikko ja perä kestää? Paikkoja en ala rikkomaan.
Sen verran pitää tehoja/vääntöjä pitää silmällä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
230FT alkaa vetää noin 2000rpm alempaa kuin T5, matalapaineturbosta en sitten sano. Ja tommosen perushelpon noin 0.8-0.9bar maksimiahdot FT:hen tuotti mun seiskan korissa 210hp/350Nm, jonka vielä vakio motonetista haettu QH kytkin pitää, ja toimii silti sulakkeena ettei kirstu leviä. Sulla kestää sama setti, kunhan muistaa että vitosella ei parane mennä ahdoille isosti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Samaa mun hovimekaanikkonikin sanoi. Vitosella ei motarilla sitten kiihdytellä  :nohnoh.
Kytkin tullaan kai muuttamaan turbon kytkimeksi. Toisaaltaan tuo sulake olisi ihan hyvä olla välissä.

Mukava kuulla, että alhaaltakin sitä vääntöä löytyy. Tästähän saattaa vielä tullakin jotain.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Hiukan edistystä hifistyksessä. Soitinta autoon.

Asennuksessa ei paljoa eksotiikkaa ole, mutta hommaa silti riitti. Keskikonsolin valaistuksen sain pimeäksi. Pitää hiukan
tutkia löytyykö sieltä jokin irronnut liitin vai mikä oikein mättää. Sainkohan jo rikottua jotain.



Homma ei ole vielä ihan valmiina, mutta uskalla julkaista tarinaa jo nyt. Sen verran loppumetreillä homma kuitenkin
on. Virtoja ei vielä soittimeen ole kytketty. Vielä pitäisi hankkia adpteri antenninjohtoon. Muistaakseni tulevaan soittimeen
ei antennijohto ihan suoraan heittämällä istu. Lisäksi ostoslistalla olisi kaapeli soittimen ja iPodin välille. Koetan etsiä
käytettyjen markkinoilta.

Soitin saa kaverikseen hyväksi havaitun Mundorfin kondensaattorin. Vaikuttaa lopputulokseen. Uskokaa pois.



Seuraavaksi sitten on vuorossa hiukan kaapelointia. Kesken vielä sekin, mutta aika hyvässä mallissa sekin jo on.
Parhaillaan odottelen, jotta saisinko Kanadasta etsimäni virranjakoblokin. Toinen samanlainen jo löytyy, mutta
haluaisin toisen samanlainen maapuolelle. Sulakkeet vaan blokista pois ja kuparitangon pätkät niiden tilalle.
Alla olevassa kuvassa näkyy jo se mulla oleva blokki. Sitäkin etsin pitkin maailmaa ja sitten sellainen löytyikin.
Turun naapurista  :2funny:


Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Mikäs tuon konkan merkitys sitten on tuossa soittimen vierellä?
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa ML

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi

Seuraavaksi sitten on vuorossa hiukan kaapelointia. Kesken vielä sekin, mutta aika hyvässä mallissa sekin jo on.
Parhaillaan odottelen, jotta saisinko Kanadasta etsimäni virranjakoblokin. Toinen samanlainen jo löytyy, mutta
haluaisin toisen samanlainen maapuolelle. Sulakkeet vaan blokista pois ja kuparitangon pätkät niiden tilalle.
Alla olevassa kuvassa näkyy jo se mulla oleva blokki. Sitäkin etsin pitkin maailmaa ja sitten sellainen löytyikin.
Turun naapurista  :2funny:


Uteliaisuudesta ihan kysyn, mutta miksi ihmeessä tahdot sulakepesän laittaa maapuolelle? Turhia liitoksia ja mahdollisia vikaantumispaikkoja. Ehdottomasti sinuna käyttäisin asiaan suunniteltua jakoblokkia joka on jyrsitty yhdestä kappaleesta, johon kaikki kaapelit kiinnittyvät. Ihan vain näin muistutuksena, koska suuri osa vahvistimien ja soittimien rikkoontumisista johtuu juurikin maapuolen ongelmista.. Itse ainakin maapuolen kontaktit pitäisin mahdollisimman katkeamattomina ja suojattuina. Sulake tuossa + puolella kyllä puolustaa hyvin paikkaansa, kun vain muistat pääsulakkeen mahdollisimman lähelle akun + napaa ja tarvittaessa jokaiselle vahvistimelle ja soittimelle vielä erikseen.
Volvo 940 Turbo -97

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Ehdottomasti seurantaan!

Tullut vierailtua sun kotisivuilla useampaan kertaan lukemassa vinkkejä  :hello:
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Mikäs tuon konkan merkitys sitten on tuossa soittimen vierellä?

Hoitaa samaa virkaa, kun kondensaattori vahvistimen kaverina.

Kun tuon ostin, olin täysin epäileväinen sen vaikutuksesta, mutta
kyllä loksahti suu auki ensi kuuntelulla. Ehdottoman kannattava
hankinta.

Muutenkin laitteiston alkupään pitää olla mahdollisimman hyvä.
Ei ne hyvät vahvistimet tai kaiuttimet sitä sointia enään pysty
parantamaan. Toistavat sen, minkä alkupää tarjoilee.

 

Kulkukoira  Proturbo