Elekma  Autoracing

Volvo 240 -84' Turbo

  • 263 Vastauksia
  • 111427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #15 : 06.03.2011, 16:16:41 »
Riittää jos hommaa kaasariturbon b.pumpun. Eli autosta jossa on jälkiasennettu Volvon-turbosetti.

ja mistäs sellasia saa sit?

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #16 : 06.03.2011, 16:30:05 »
Miulla on tuollainen Weber DAT kaasari menossa yhteen Datsuniin ja on napattu nimenomaan Stockmann auton tuunaamasta sierrasta. Eli siihen oli ainakin kaasari vaihdettu. Saattaahan se olla että tuota DGV kaasaria tarvii muokata turbokäyttöön. Free technicsistä se asiantuntemus löytyy ja osatkin.

Sitten tarvit bensapaineensäätimen kaasariturbokäyttöön. Malpassilta löytyy sopiva tuote. Bensanpainetta pitää kasvattaa ahtojen mukana. Mekaanisessa bensapumpussa ei taida paine riittää ahdoilla? Eli bensapuolelle paineensäädin+riittävä bensapumppu.

Muistaakseni  "kaasutin expertti" sanoi että tuo käy nimen omaan turbotukseen pienillä säädöillä. Mutta oli siellä myytävänä kyllä sellanenkin kaasari ku 32/32 DAT TURBO automaatti ryypyllä........ :-\
Joo tuon bensapainesäädin pitää hankkia.....  ;)  olisiko tietoa mistä sähköisen b.pumpun oikeen sais ?? :O

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #17 : 06.03.2011, 21:57:17 »
tutun näkönen turbo sulla!tollainen mulla on ysisatkussa.mihinkä pakosarjaan meinaat sen laittaa?
toihan on t25 laipalla,jos volvon omaan sarjaan laittaa pitää pinnapulttien paikkaa muuttaa lisäksi vaatii n.10mm paksuisen välilaipan sarjan ja turbon väliin ilman sitä kompressori osuu sarjaan.
ja vielä pitää hukkaportinkellon telinettä muuttaa,muuten se osuu runkoon.(näin siis 9satkussa)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #18 : 07.03.2011, 17:24:15 »
Jälki asennetulla kaasariturbolla ajettu läpi vuoden. Toimii.
Keskittävillä napaan pultatuilla spacereilla ajettu myös. Ei toimi. Ravistaa. En suosittele. On ihan 95E10 tasoa
Nuo vannetukun myymät spacerit eivät ole keskittäviä eli niistä puuttuu huuli johon vanne nojaa. En suosittele
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #19 : 07.03.2011, 22:09:35 »
tutun näkönen turbo sulla!tollainen mulla on ysisatkussa.mihinkä pakosarjaan meinaat sen laittaa?
toihan on t25 laipalla,jos volvon omaan sarjaan laittaa pitää pinnapulttien paikkaa muuttaa lisäksi vaatii n.10mm paksuisen välilaipan sarjan ja turbon väliin ilman sitä kompressori osuu sarjaan.
ja vielä pitää hukkaportinkellon telinettä muuttaa,muuten se osuu runkoon.(näin siis 9satkussa)

Jaa...... ööö pitääs itte väsätä oma pakosarja ;)

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #20 : 08.03.2011, 07:44:51 »
ja mistäs sellasia saa sit?
Käytettynä, kyttää myyntipalstaa.
Tai sitten rakentaa sähköisenpumpun.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #21 : 12.03.2011, 13:23:23 »
Nyt lisää kuvia....vähä jääny tekeminen vähälle (naiset)

No joo elikkä sain noi sähköikkunannostimet toimimaan ja nyt olen niitä asetellut oviin kiinni.






toista puolta vielä ollaan tekemässä



Takajousituksesta sain otettua nyt vasta kuvia ....



kesärenkaat uudet 225/40/18 Leaguen LG205 vanteilla 18"



levysero



renkaat alla takana.



Nyt sitten kattelee levikepaloja....

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #22 : 10.04.2011, 11:38:42 »

Noniin etulokasuoja tulisi vaihtaa kun on kolhittu.....  :P joten onko kokemuksia etulokarin irroituksesta.




Tuosta kohtaa kinnaa eikä lähe irti, onko prässätty/liimattu?? ei viitti vielä runnoa irti jos vain löytyisi helpompikin tyyli  :D

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #23 : 10.04.2011, 11:50:27 »
Se on pistehitsattu tuosta kohdasta.
Jäitä housuun!

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #24 : 10.04.2011, 11:53:17 »

Ok, saisko esim kangotettua irti?? rälläkällä? öö.... lekaa ja talttaa??

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #25 : 10.04.2011, 11:56:00 »
Ok, saisko esim kangotettua irti?? rälläkällä? öö.... lekaa ja talttaa??
Hio maalit pois ja poraa pisteet auki.
Jäitä housuun!

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #26 : 10.04.2011, 11:57:04 »
okei, tämä selvä ja hommat jatkuu kiitos  :)

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #27 : 10.04.2011, 15:36:10 »
Ja noi vanteet ei sopinu eteen kun hinkkaa iskariin.
levikepala tulisi laittaa eteen noin 10mm ja taakse myös 10mm.......
mutta nyt olisi ongelmana se että kun hakee ne 10mm levikepalat, niin PELTI vanne menee nipin napin kiinni  siihen.
Mutta nyt kun on hankittu noi aluvanteet jossa et40 niin ne pinnapulttien pituus ei enää piisaa.....
Mikä neuvoksi???????? mistä löytyis sopivia pinnapultteja? Volvo 240 et:hän on 25??

Löytyyhän noita pitkiä pultteja kai vähän joka vauhtikaupasta. Missä päin sitten vaikutat, mutta muutamia esimerkkejä--> Pääkaupunkiseudulla Autoracing, Euroracing jne, Lautamäki Motorsport Jalasjärvellä, Björk Motorsport Jyväskylässä, Lappeenrannassa Tepalmet Motorsport, Kouvolassa JME Racing ym.ym. Ja ainakin meidän paikallinen Osaset -liike pystyy tilaamaan HM-Osatuonnilta, mutta sieltä tuntuu olevan tavaran saaminen vähän vaikeaa. Itellä ei ainakaan kilpakäytössä ole ollut mitään ravistusongelmia ja ihan irtospacereilla ja pitkillä pulteilla on menty. Liikenteessä vissiin ovat laittomat, mutta tarviiko niistä kaikille huudella. :D
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #28 : 10.04.2011, 15:44:59 »
Se on pistehitsattu tuosta kohdasta.

Se on juotettu messingillä tuosta kohdasta. Ainakin 84:sessa, uudemmissa näyttää olevan pop-niitti, mutta siinä saattaa olla joku patentti.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #29 : 10.04.2011, 16:08:08 »
Muovikohot ja kumikärkiset neulaventtiilit tuohon DGV:hen täytyy ainakin vaihtaa, ei toimi sellaisenaan ahdoilla.. Mahdollisesti täytyy myös tukkia joitain kanavia, ettei puhalla bensaa ulos kaasarista ahdoilla.

Kaasutingurut voivat selventää vaadittavat toimenpiteet tarkemmin. Tai sitten soitat tänne www.freetechnics.fi

DAT on tehtaan turbokaasari ja paras vaihtoehto kaasaripuolella heti paineistettujen tuplien jälkeen. Isot pojat ovat DATilla ottaneet 300 hevosvoiman lukuja "hieman" viilaamalla ja porailemalla. Kohtalainen suoritus 2-kurkkuiselle kaasarille.

Tuo DGV:n valualumiininen imukotelo ei myöskään ole täysin suora ja tasainen tasopinnoiltaan, eli se kannattaa tarkastaa että pitää paineet sisällään. Yleensä ei suoraan sellaisenaan pidä, kun on imukoteloksi valmistettu.

« Viimeksi muokattu: 10.04.2011, 16:14:18 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo