Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240 -84' Turbo

  • 263 Vastauksia
  • 111985 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #60 : 09.06.2011, 23:07:20 »

very hyvä kysymys., 240, 242, 244, 245,  mikkä 700-sarjan koneista menöö?,, tai soveltuisko 900-sarja?
mikkä noista sopii parhaiten 240 koneen tilalle? kone pitääs noin vain (vaihtaa)  koska vie kivasti betroolia [10-15 litraa/100km] ja kumminkin opiskelija budjetti
joten ei ihan joka viikko 70€ pelkkiin bensoihin viittis upottaa....  :D ja kumminkin tullut metittyä tuota koneen vaihto strategiaa kauan.

löysin AVK.fi:n sivuulta tuollasen kaaran ja edullisesti.

https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=165839&lang=fi

ja kuinka paljon tuollaisessa 740 diisseli koneessa olisi tuo diisseli vero?
ja ylipäätään onko mitään merkitystä jos tuon 2,0L kaasari koneen vaihtaa esim 2,3L ruisku koneeseen, onko kulutus eroja bensan suhteen?


Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #61 : 09.06.2011, 23:25:59 »
kaikki 700 sarjan koneet menee 240 keulalle, 700 sarjan samoten, 900 sarjasta kaikki muut paitsi ns. tinakoneet (2.5 ja 3.0 rivi 6) tosin nekin saa menemään kuhan tekee muutoksia. v6 koneet on kans oma hommansa sovittaa mutta vinokoneet on oikiastaan bolt on. tietenkin joutuu tekemään sähkötöitä jos ruiskuksi muuttaa.
LH&ostrich

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #62 : 12.06.2011, 23:06:48 »

Tarttisko tohon 2.4l riissel koneeseen vaihtaa turbo mäntiä??? tai ylipäätään mäntiä jos sen turbottaa  :buck2:?

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #63 : 13.06.2011, 09:16:15 »
Tarttisko tohon 2.4l riissel koneeseen vaihtaa turbo mäntiä??? tai ylipäätään mäntiä jos sen turbottaa  :buck2:?

Ei, käsittääkseni alakerta on sama vaparissa ja turbossa.
V70 TDI

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #64 : 13.06.2011, 14:36:26 »
Alakertojen ainoa ero on mäntien öljysumut, ja ne ihan oikeesti kannattaa laittaa. Jotkut tietäjät kohta viisastelee, että täysin turhaa, mutta kun sen on moni kokeillu, ettei niillä ajeta kymmeniä tuhansia kilometrejä jos ei siellä ole niitä öljysumuja, se vaan hukkaa puristukset ihan katastrofaalista tahtia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #65 : 13.06.2011, 22:36:28 »
Alakertojen ainoa ero on mäntien öljysumut, ja ne ihan oikeesti kannattaa laittaa. Jotkut tietäjät kohta viisastelee, että täysin turhaa, mutta kun sen on moni kokeillu, ettei niillä ajeta kymmeniä tuhansia kilometrejä jos ei siellä ole niitä öljysumuja, se vaan hukkaa puristukset ihan katastrofaalista tahtia.

Mikä tuo öljysumu on??

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #66 : 13.06.2011, 22:43:54 »
Lohkon sisällä on suuttimet joista ruiskutetaan paineella öljyä männän alapuolelle. Lisää voitelua ja viilentää mäntiä. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #67 : 15.06.2011, 22:25:54 »

pystyykö tuon kaasri koneen vaihtamaan ruisku koneeksi sillai että,

--> vaihtaa ruiskukoneesta sylinterikannen tuon tilalle+ imusarjan.

Koska tuo kaasarikone on korjattu huolella ja laitettu  turbo männät, sais hyödynnettyä tota alakertaa tuon ruiskun kanssa :) Ei tarvis koko konetta vaihtaa??

onko nuan yksinkertaista vai menneekö hankalaksi?

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #68 : 15.06.2011, 22:29:06 »
no pystyy, kannet vaihtokelpoisia keskenään.
LH&ostrich

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #69 : 16.06.2011, 22:42:49 »
no pystyy, kannet vaihtokelpoisia keskenään.


kaverin kans juteltiin tuosta järjestelmän vaihdosta, ni se sano että on vähä muokkaaltava bensa putkia+säiliötä?
onko tuo totta?   :buck2:


Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #70 : 16.06.2011, 22:49:13 »
joo on, ruiskun tankki+pumput pitäs olla ja paluulinja rakentaa... onnistuu myös vakiotankilla, mutta tiiä sitte onko toimivaa.
LH&ostrich

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #71 : 16.06.2011, 22:49:50 »

kaverin kans juteltiin tuosta järjestelmän vaihdosta, ni se sano että on vähä muokkaaltava bensa putkia+säiliötä?
onko tuo totta?   :buck2:



ite vaihdoin 242 b19a koneen tilalle b200e koneen niin vaihdoin siihen:

siirtopumpun tankkiin, pääpumppu+polttoaine-suodatin, polttoainelinjat,imusarja, ja sylinterikansi. sitten kaasuvaijeri on eripituinen ruiskussa ja kaasarissa. olikohan vielä muuta, hmm  :juhau:

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #72 : 21.06.2011, 22:26:41 »

kivat duunit näille päiville... kaikki jarruputket+letkut pitääs vaihtaa ja oikeanpuolen etu laakeri... vasen puoli vaihdettiin noin 2 kuukautta sitte
katsastuskonttorin pihassa...   :idiot2: :idiot2: 4 ihanaa, päätä rasittavaa tuntia vaihdoimme sitä ( ulommainen laakerin sisäkehä oli "hitsaantunut" kiinni napaan) :2funny:
no ei mitään sama juttu tuli myös oikealle puolelle.....
 
toivotaan että saadaan valmiiksi ennen botniaringin tapahtumaa.

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #73 : 23.06.2011, 19:18:35 »
ja näin varmistukseksi,  240 ja 740 koneet käyvät päinsä?  eli  240:n alakerta ja 740 sylinerikansi  käyvät päinsä+ muut tilpehöörit??

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #74 : 24.06.2011, 23:03:01 »
Kuha virranjakajan paikan vaihtaa, niin teoriassa bolt on homma, koska vinokoneet on käytännössä samat kaikissa nuissa 200, 700 ja 900 sarjoissa.

EDIT:
Tarkennus kommenttiini, 200 sarjassa virranjakaja lohkon kyljessä, 700 (ja ilmeisesti myös 900) sarjoissa on kannessa takapäässä.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011, 23:05:13 kirjoittanut HRemes »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron