Carcom Oy  Elekma

Volvo 240 -84' Turbo

  • 263 Vastauksia
  • 111971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #120 : 02.08.2011, 20:27:07 »
Volvo ilmoittaa momentiksi 20Nm.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #121 : 02.08.2011, 20:28:30 »
NO ei helvetti meikä veti suoraan kirjasta ekaks rivi 2 ja 4 ( 20nm) sit rivi 1-3 ja 5 samaan tiukkuuteen. Sitte 2 ja 4 uudestaan mutta 50nm ja sama juttu 1-3 ja 5
pääsin vähä kokeelemaan tuolla 50nm vääntimellä riviä 2 ja viuuuuuuu poks.... ;D;D;D;D;D;D;DD;:D:D:D:D:D:D:

no tää helpottaaa jo ihan hemmetisti mun elämää taas..... tais olla jo toisessa kädessä viina pullo ja toisessa ase  :D ;D :D ;D :D ;D (vitsi)
20Nm riittää hyvin, se taisi olla jossain täällä sivuillakin..

Tais olla jonkun muun auton kuin volvon korjaamo kirja... ;D
Ainakin mun tietääkseni niitä ei saa tota 20nm kireemmälle laittaa. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #122 : 02.08.2011, 20:35:55 »

Joo 20nm oli oikee kireys, nokkaakselin hammaspyörä laitetaan siihen 50nm :D:D:D:D: heheheheh sillälailla :D

mutta mistäs voisin löytää noita pinnapultteja ??? löytyiskö moottorihiomoilta ? :D

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #123 : 02.08.2011, 20:37:15 »
Joo 20nm oli oikee kireys, nokkaakselin hammaspyörä laitetaan siihen 50nm :D:D:D:D: heheheheh sillälailla :D

mutta mistäs voisin löytää noita pinnapultteja ??? löytyiskö moottorihiomoilta ? :D

Helpoimmalla pääset kun menet siniselle tiskille.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #124 : 02.08.2011, 20:40:14 »
ja maksaa kiitettävästi :) :P

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #125 : 02.08.2011, 20:41:35 »
ja maksaa kiitettävästi :) :P
Muutaman euron.
Jäitä housuun!

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #126 : 02.08.2011, 20:41:57 »
ite kävin hakemassa pakosarjan pinnapultit niin olivat jotain 1.50e/kipale jos oikeen muistan :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #127 : 02.08.2011, 20:43:50 »

ei muuta ku huomenna nokka kohti käyttöautoa :)

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #128 : 03.08.2011, 22:56:16 »
Venttiili välykset ollu 0,80mm :P eikö se oikea välys oo joku 0,35 / 0,40  :?
eiii oo ollu puristuksia paljua :)
« Viimeksi muokattu: 03.08.2011, 23:14:25 kirjoittanut Repe »

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #129 : 03.08.2011, 23:36:21 »
Ootko saanu jo ruiskunjohdot asennettua?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #130 : 03.08.2011, 23:42:12 »

noooooh. kansiki pitääs saada kiinni ekaks mut se menöö huomiseen. on kato pitäny noita venttiilikupin säätölevyjä hankkia muutamaan otteesee  :)

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #131 : 04.08.2011, 16:39:08 »

Kannen kiristys on nyt vaiheessa.... 20nm ja 60nm on tehty ja nyt olis tuon vipan vaiheen teko eli se 90 astetta pitääs vääntää vielä
voiko sen vääntää silmämukaisesti ?

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #132 : 04.08.2011, 16:50:27 »
Kannen kiristys on nyt vaiheessa.... 20nm ja 60nm on tehty ja nyt olis tuon vipan vaiheen teko eli se 90 astetta pitääs vääntää vielä
voiko sen vääntää silmämukaisesti ?

Ei korjaamoillakaan käytetä astelevyjä noitten asteitten vääntämiseen.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #133 : 04.08.2011, 17:05:23 »
Ei korjaamoillakaan käytetä astelevyjä noitten asteitten vääntämiseen.

Korjaamoilla onkin sellainen digitaalinäyttöinen mome-avain joka muistaa väännetyt asteet vaikka vaihtaa työkalun asentoa välillä vaihtaa tai räikällä ottaa vähän takaisinpäin..

90° on helppo kyllä hahmottaa ihan silmänmääräisestikin.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #134 : 04.08.2011, 17:14:53 »
Korjaamoilla onkin sellainen digitaalinäyttöinen mome-avain joka muistaa väännetyt asteet vaikka vaihtaa työkalun asentoa välillä vaihtaa tai räikällä ottaa vähän takaisinpäin..

90° on helppo kyllä hahmottaa ihan silmänmääräisestikin.

Olen merkkikorjaamolla töissä ja kaikki asteet vedetään silmävaraisesti, yhtäkään ole tullut takaisin sen
takia että joku on korkannut/ alkanut vuotamaan/ löystynyt silmämääräisen asteen takia.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Samppasport  Futurez