KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 -84' Turbo

  • 263 Vastauksia
  • 111777 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #135 : 04.08.2011, 17:22:12 »
Väitän kanssa, että 90 astetta silmämääräisesti on taatusti tarpeeksi. Ellei nyt ole matikka niin huono, ettei tiedä mitä 90 astetta on  ;D

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #136 : 04.08.2011, 17:30:08 »
Jos ei muuten niin merkkaa pultiin valkealla tussilla pisteen ja siitä kahtoo milloin on kääntänyt sen 90 astetta ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #137 : 04.08.2011, 23:45:54 »
Jos ei muuten niin merkkaa pultiin valkealla tussilla pisteen ja siitä kahtoo milloin on kääntänyt sen 90 astetta ;)

Tää on varmaan väärä luulo, mutta mun mielestä se 90 astetta olis hyvä vetästä kerralla eikä pätkittäin.

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3464
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #138 : 04.08.2011, 23:49:38 »
Tää on varmaan väärä luulo, mutta mun mielestä se 90 astetta olis hyvä vetästä kerralla eikä pätkittäin.
Nii tietysti mielellään.
Tosin joskus ei pysty vääntämään kerralla.
Ja yleensähän kannenpultin kanta on sen verta leveä että tussi merkki näkyy vaikka siihen hylsyn laittaakin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #139 : 05.08.2011, 07:52:03 »
Ei kannata stressata sen 90-asteen kanssa niin paljoa. Se silmämääräinen kiristys riittää 99.99% ns. landialaisille.

Kunhan ei lankea siihen harhaluuloon että 100 astetta on parempi kuin 90 ja jos oikein hyvä haluaa, niin laittaa vaikka 120 varmuuden vuoksi.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #140 : 05.08.2011, 09:23:21 »
Tää on varmaan väärä luulo, mutta mun mielestä se 90 astetta olis hyvä vetästä kerralla eikä pätkittäin.
Niin minustakin. Jos pultti pysähtyy kesken vedon, on liikkeelle lähtö kitka isompi jolloin venyminen ei tapahdu oikein.
Vai olinko väärässä?

Tehdas ainakin kertoo että asteet pitää vetää aina kerralla. Siis toi mun duunimerkki.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #141 : 05.08.2011, 10:36:48 »
Sama momenteissa, kerta veto tai vähintään riittävä kiihdytysmatka (Yli 180astetta hankala vetää kerralla jos ei oo tilaa) ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #142 : 05.08.2011, 16:48:32 »
Sama momenteissa, kerta veto tai vähintään riittävä kiihdytysmatka (Yli 180astetta hankala vetää kerralla jos ei oo tilaa) ::)

Momentissa pystyy kompensoimaan liikkeellelähtökitkan vaikutusta öljyämällä kappaleen hyvin.

Niin minustakin. Jos pultti pysähtyy kesken vedon, on liikkeelle lähtö kitka isompi jolloin venyminen ei tapahdu oikein.
Vai olinko väärässä?

Tehdas ainakin kertoo että asteet pitää vetää aina kerralla. Siis toi mun duunimerkki.

Juu tehdas kertoo näin täälläkin. Ei vaan sattuis oleen duunimerkki VAG-konsernia autoista päätellen?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #143 : 06.08.2011, 12:51:38 »

Joo silmämäärin vedettiin ja meni tarpeeks tiukalle ; (luulisin)

Mutta nyt ruvettiin tossa vähä kattelee nuata hitsejä ku pitääs hitsata pakosarjaa.

Onko puikko hitsi siihen käyttöön erinomainen?

Tos ois yks? onko hyvä? onko kokemusta tuollasesta ?

http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/60246/invertterit/invertteri-tecnica-114-telwin

Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #144 : 06.08.2011, 16:50:33 »
Kyllä puikolla sarjan kasaan saa, ei se mitään. Ilman kokemusta se varsinkin voi olla aika haastavaa ja hermoille raskasta.

Aloittelijalle suosittelisin miggiä ja enemmän hitsanneelle ainoa on tig, ellei sitten omaa riittävästi old school-henkeä ja kaasupillejä :)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #145 : 06.08.2011, 18:01:31 »
Joo silmämäärin vedettiin ja meni tarpeeks tiukalle ; (luulisin)

Mutta nyt ruvettiin tossa vähä kattelee nuata hitsejä ku pitääs hitsata pakosarjaa.

Onko puikko hitsi siihen käyttöön erinomainen?

Tos ois yks? onko hyvä? onko kokemusta tuollasesta ?

http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/60246/invertterit/invertteri-tecnica-114-telwin

http://lcdvision-schweissgeraet.de/Manual-Metal-ARC-MMA-welder-Stick-welding-machine
osta samantien tuolta niin saat taattua kiina laatua halvalla ;)

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #146 : 11.08.2011, 18:55:30 »
tuossa ois ny kisatiivistepaikoillaan ja hyvin ollaan koneen kanssa edistytty.  :D







ja perälootikkoa ollaan hieman maalattu kynäruiskulla pientä ehostusta :) ( värin piti olla punainen eikä pinkki)




Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7975
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #147 : 12.08.2011, 10:59:10 »
tuossa ois ny kisatiivistepaikoillaan ja hyvin ollaan koneen kanssa edistytty.  :D


Näyttää ihan vakiolta Goetz:in tiivarilta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #148 : 12.08.2011, 16:44:50 »
Näyttää ihan vakiolta Goetz:in tiivarilta.

Goetzen kisatiivisteessä ei tainnut muuta eroa olla vakioon goetzen tiivisteeseen kun ns. liekkirenkaan paksuus jos oikein muistan. Taisi olla vajaan millin paksumpi. Vai oliko vaan eri värinen se rengas.. En muista nyt.  ;D (lue leveämpi) Mulla on noita kisatiivisteitä hyllyssä 2 ja vertaillut niitä perus tiivareihin. Eikä kait tuo kovin hipo ole kun maksaa 13eur/kpl..

Poissa Repe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • Volvo 240 -84'
Vs: Volvo 240 -84' Turbo
« Vastaus #149 : 14.08.2011, 13:46:19 »

pakosarja on ny valamis :) jaja turbo koe asennettuna :)







Ja tuossa on sitte tuo öljynjäähdytin :)


Volvo 240 -84' turbo "(oohoocee, sierran jättää :P )"
Kysymällä oppii aina uutta, ei oo seppä syntyessään

 

Elekma  Autoracing