Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

242 Twincharged T5 -RK

  • 240 Vastauksia
  • 106808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #15 : 20.07.2013, 14:30:15 »
Suosittelen ettiin M46 laatikon. Tuo M47 ei kyl kestä kovin pitkään.
Tai sit vaan vanha kunnon M45, se on kyllä kestävin näistä kolmesta.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #16 : 20.07.2013, 15:30:18 »
Joo mulla meni jo yks M47, ei tosiaa kauheen paljoa kestänyt, hiukan otti pitoja kakkosella ja rattaat sileenä. Nyt ei kyllä ole lukkoperääkään tässä, kun sillon oli kemppi, niin saattaa kestää vähän paremmin. M45 olis ainakin halpa ja helppo laittaa, sekä ratkasis mittariongelmankin samalla. M46 olis hyvä kans, mutta luulen et siihe menis jonkun verran rahaa ja rakentelua kuitenkin, niin samalla sinne löis jonkun, jonka kestävyyttä ei tarvis näil tehoilla miettiä, eli Getragin tai M90 tai jotain. M45:llä hiukan matka-ajossa olis perävälityksestä huolimatta korkeammat kierrokset, kuin 5 vaihteisella, mutta ihan jees. Kai mä ajan ton M47:kan eka sököksi kuitenkin ja mietin sitte lisää.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #17 : 22.07.2013, 11:25:38 »
Mä vaihdoin ne tankojen puslat ja peräöljyt. siin ne vaihdot. Tuo m45 löytyy varastosta. Uskoisin et m47 kestää kunhan et kempitä perää, ainakin jonkun aikaa. Aikamoiset peltityöt tää vaatii ja mun mielenkiintoni siihen aiheeseen loppui totaalisesti. Syynkin mainitsin ja sen jätän mainitsematta tässä  :D

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #18 : 23.07.2013, 15:33:34 »
Jees, hyvä tietää. En sittekää kyllä vaiha niitä puslia tällä kertaa, kun on ipd:ltä loppu. Kestävän lootan vois jopa samalla viritellä, jos saa aikaiseksi. Vähän epäselvvyyksiä vaan vielä, mikä nyt järkevin vaihtoehto olis. Kuitenkin olis tulevaisuuden kannalta hyvä, jos vaikka isompaa mutkaa laittaa joku kerta. Peltitöistähän on jo kuskin puoli kunnossa suurinpiirtein ja sehän se pahempi oli, että kyl niist selvitään. Aikaa kyllä menee helpolla, ennen kun tä liikkuu jälleen, kun pitää koittaa tehä huolel noi ruostesuojauksetki, että pysyiskin vähän aikaa kunnossa.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #19 : 31.07.2013, 00:20:55 »
Tässä on apparin puolta värkkäilty kasaan. Helma vaan pois kokonaan taas ja se penkin alla oleva korokepelti. Lattian puolelta joutui uusimaan semmoiset 5cm. Oli jo ennestäänkin kyllä paikkaa siinä, mutta 2 peltiä päällekkäin, joten tein uusiks puskusaumalla. Jalkatilassa on vielä muutama reikä, jotka pitää laittaa. Päälihelma tuli taas 244:sta. Oli tosi hyväkuntoinen, takaosasta oli vähän päässy ruostumaan, mutta sain 242:sen alkuperäsen helman etuosasta 15cm sen verran tervettä, että korjasin sen sillä. Hyvin on menny, kun ei ole tarvinnu ollenkaan säästöpeltejä hommailla, vois aatella satkun verran hyötyneen varaosapelin pelleistä. B-pilarista oven alakulma on nyt työn alla, toivottavast tulee suurinpiirtein samanlainen, kun toisellaki puolella. Sen jälkeen pitäis irrottaa takalokari. Sehän on jo vaihettu, mutta kai se pitää nyt saman irrottaa ja tsekata sekin läpi. Se on takaosasta jotenki vähän vinossa, ei suorassa auton kylkeen nähen. Sisäloksun vois kans hitailla, kun se ei taia olla oikein millään kiinni. Pitää ottaa kamera taas tallille mukaan joku päivä.

Osiakin olen koittanu hommailla, mutta tuntuu ottavan aikansa.. Niistä laitan sitte enemmä, kun saapuu, vaikka ei tässä nyt mitää kovin erikoista olekaan tulossa. Ainoa osa, joka on jo tullut tuli kaikkein kauimpaa, eli Ebayn kautta jenkeistä. Vaihelaatikon hommaan ehkä nyt valmiiks, mutta tuskin menee kiinni vielä tähän tilanteeseen.


Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #20 : 04.08.2013, 13:42:03 »
Tuon näköstä hommaa on nyt meneillään:

Saiskohan sitä ens viikon aikana peltityöt suurinpiirtein valmiiksi jopa? Takapäästä löytyy kyllä monenlaista sanomista kanssa. Onneks noi varapyöräkotelot sentään voi silpoa kokonaan pois.

Loimaan rompepäiviltä löytyi 242 kromipeili 5e:lla. Toisen viel kun löytäisi jostain..

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #21 : 04.08.2013, 22:40:26 »
2006 noit apparin puolen peltei laitettu. että onhan siin jo aikaa vierähtäny.  :P

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #22 : 07.08.2013, 00:06:27 »
On siitäki joo aikaa ja muutenki kivampi laittaa ne samal menttaliteetillä kun muukin pirssi. Nyt alkaa olla lokari jo takas kiinni täppäilty, lopulliset saumat uupuu vielä. Oli kyllä sangen vaikea saada se oikeeseen kohtaan mallailtua, koska tossa ei liikaa ole sellasia paikkoja, joista vois mittauksia tehdä, kerran koko kylki on auki puoleenväliin saakka. Kylkilistasta sai kuitenkin sitten lopulta tarpeeksi mittoja ja lokari asettui ilmeisesti suurinpiirtein niin, kuten se on uutena ollutkin. Sisälokarin ulkokurviin tein viillot kuten toisellekin puolelle. Se pitäis hakata suoraksi ja hitsuutella lokariin kiinni. Se on aika epämiellyttävää puuhaa, ellen sitten leikkaa kaarta irti vielä toisesta kohtaa samal tavalla, kun toisellakin puolella tein.

Hommasin muuten lamput, oli melkein tarjous josta ei voi kieltäytyä ;) Tyttöystävä avitti ja oli käyny tänään hakemassa ne, koska asuu siellä suunnalla, kiitokset hälle siis. Taitaa tulla vähän vanhemman näköstä siis myös takapään osalta. Varmaan pitää hiukan muuttaa sitä takavalojen kiinnityspeltiä, mutta se nyt on muutenkin niin laho, että kaipaa fiksailua :D


Nyt tuli autoihinvaraosat.fi:stä tilaus jopa perille. Epämääräisen oloinen paikka, mutta osat tuli kotiovelle saakka mukavasti loppujen lopuksi. Vielä Janicol Racingistä ja yheltä Turbobricksin kaverilta pitäs tulla osaa, ni sais alotettua sytkän modailut ja kansirempankin. Kansiremppa alkaiskin olla jo aiheelline. Nyt ajeltu varovaisesti toista kuukautta hajonneella kannentiivisteellä, mutta se tie alkaa olla käytetty loppuun.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #23 : 07.08.2013, 00:27:46 »
Jos sittenkin houkuttaa se versio noista 5ruutusista jossa pieni pakkivalon lasi, niin semmoset vois kätköistä löytyä, sama kuin volvo-tekstipaneeli tuohon 5ruutusten väliin kun joskus kauhoin jemmaan kun ajatukset on aina rakentelujen suhteen menny miten sattuu.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #24 : 07.08.2013, 12:19:02 »
Ai niistä on vielä joku toinenkin versio, jossa pienempi pakkivalon lasi? En edes ole tienny :o

Hoksasin tossa sellaisenkin, kun lueskelin, että Lh tarvitsee mielellään myös nopeustiedon, joten mun täytyy viritellä tähän nopeusanturi ja sähkönen nopeusmittari joka tapauksessa.. Voisin koittaa asentaa kardaaniin sen nopeusmittarin anturikehän hajonneesta perästä, vois olla helpoin niin, jos se vaan pelaa.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #25 : 07.08.2013, 22:11:50 »
Ai niistä on vielä joku toinenkin versio, jossa pienempi pakkivalon lasi? En edes ole tienny :o

Hoksasin tossa sellaisenkin, kun lueskelin, että Lh tarvitsee mielellään myös nopeustiedon, joten mun täytyy viritellä tähän nopeusanturi ja sähkönen nopeusmittari joka tapauksessa.. Voisin koittaa asentaa kardaaniin sen nopeusmittarin anturikehän hajonneesta perästä, vois olla helpoin niin, jos se vaan pelaa.

Tuossa kuva. :) Oletan että noita AtAi tarkotti..

http://huntteri.kapsi.fi/kuvat/volvo242sie_01.jpg
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #26 : 07.08.2013, 22:33:12 »
Tuossa kuva. :) Oletan että noita AtAi tarkotti..

http://huntteri.kapsi.fi/kuvat/volvo242sie_01.jpg
Sun linkissä on samat kun fossiilin omat valot, tarkoitin kyllä "ruotsinmallia":

Tavattu yleensä jossain speciaali ruotsidiiselissä tjsp.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #27 : 07.08.2013, 22:36:20 »
Sun linkissä on samat kun fossiilin omat valot, tarkoitin kyllä "ruotsinmallia":
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tavattu yleensä jossain speciaali ruotsidiiselissä tjsp.

Aivan..no aina oppii kaikkea uutta. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #28 : 08.08.2013, 00:14:28 »
Niinpä oppiikin.. En ole kans tuollasista ollu tietoinenkaan, vaikka varmast välil noitakin nähny kuvissa. Mutta nyt saa piisata mulle noi ostetut valaisimet  :)

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: 242 Turbo -RKOo
« Vastaus #29 : 09.08.2013, 00:35:32 »
Kehnommin kerenny täl viikol laitella mitä luulin, mut ens viikosta kuun vaihteeseen pitäs sit ainaki olla aikaa, koska työt loppuu. Pitääki sitte alkaa kunnon mittasia tallipäiviä taas pitämään :D

Jotai saanu kuiteki tehty, kuvasaastetta apparin takaloksun asennuksista:

Siinä on toi kaari siis Tommin jo ennestää vaihtama korjauspelti, joka oli viel ihan terve ja ton takaosan nappasin taas 244:sta, koska se oli sangen epämääräinen. Vetelihän se taas peltejä kieroon, kun kokomatkalta hitsas. Pitää koittaa suoristella nii hyvin mitä onnistuu.

Ens viikolla tulee Janicol Racingin tilaus ilmeisesti ja toivottavasti toi Buchkaspark hukkakipuna modikin Turbobricksistä tulis nyt :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron