KL-varaosat  Race.fi

1800 ES '73

  • 227 Vastauksia
  • 83196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #195 : 13.06.2014, 15:20:08 »
Asia selvisi mitä tälle pitää tehdä, eli ensin tehdään pieni testi tuolle pinnassa olevalle jenkkimaalille, olikohan se akryylimaalin tinneri se aine, pitää käydä pikku purkki hakemassa maalarilta ja testata sulaako maali. Jos maali sulaa niin pitää hioa koko roska pellille varmuuden vuoksi, jos taas ei sula niin sitten hiotaan puhtaaksi vain ruostekohdat ja muut epäilyttävät paikat.

Auto on siis aika pitkälle purettuna jo, eilen sain kardaanin ja pojassa makoilevat bensalinjat pois sekä ohjauksen, etuvakaajan ja etupuskurin, sekä sen pellinpalasen kuskin lokarin sisältä. Sen allakin oli pieni kosmeettinen korroosiovaurio.

ja takapuskurista löytyi joku lukkokytkin, josta on joskus lähtenyt pari johtoa, mikä lienee??


Jotain väsymismurtumaa kenties? takalokarin sisäpuolelta molemmista hitsit halki


Jarrut on vielä jakotukissa kiinni konehuoneessa


aika reissinkimeininki


Konetta vielä hiukan purkaa ja sitten sen voikin pudottaa lattialle

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #196 : 19.06.2014, 09:38:49 »
Muutaman illan operoinnin jälkeen alkaa hylsy oleen melkoisen tyhjä, enää jäljellä kattoverhoilu, sähköpiuhat, polkimet, jarrupääsylinteri ja käsijarrun vivusto ja jotain pientä, olisikohan noin yhden illan homma irroittaa noi loput...

Pitää käydä ostamassa moottoriteline, katselin jo biltemasta 59€ mallia ja se varmaan välttää mun hommat. Tosin jos jollain on turhana kuleksimassa niin voin ostaa pois käytetynkin. Toki jos korigrilliäkin löytyy, niin sellaisen voisin myös ostaa tai vuokrata.

Maalille tein maalarin pyytämän testin eli akryylitinnerirätillä painaa hiottua kohtaa että rupeaako joku kerros sulamaan, ei onneksi lähtenyt, mutta hionta toi esiin takalokarista kittiä. Ehkä se pitää hioa pellille ja tarkistaa miksi näin on tehty...



Moottori-vaihteisto-pakettikin putosi nätisti, vaikka ei mitään hienoja nostimia ollut, tosin pari tuntia moiseen meni ja takaisin nostoon kyllä taidan jostain lainata kunnon nostimen. Tosin voisi kyllä olla fiksumpaa kasata koko etukelkka valmiiksi ja pudottaa sen jälkeen kori maalattuna päälle... Mutta se lienee sitten ensi talven ongelmia.



Laatikostakin löytyi jotain hieroglyfejä, eli se on ilmeisesti käyty läpi, mutta kun fuskaa joka tiivisteestä, niin pitää nuo tiivistykset ainakin vaihtaa.


Turbiini oli myös ihan hyvän näköinen ja toimihan tuo laatikko ajossakin ihan hyvin.


Öljyillä ajettu ehkä 200km... Pitää ehkä tehdä jotain asialle.... No purkaan tuon moottorin kunhan ehdin ja lohko lähtee koneistamolle tarkastukseen. Se kun huohottaakin aika helvetisti.


Sama jäähynesteillä


Nyt on aika tyhjän näköistä konehuoneessa, ja tuo tila alkaa täyttymään sitten kun se on maalattu ja muutkin sinne tulevat samoin.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #197 : 19.06.2014, 10:40:27 »
Meneekö kaikki osat takaisin paikalleen puhdistettuna / maalattuna? Aika perusteellinen kunnostus projekti. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #198 : 19.06.2014, 12:30:16 »
Meneekö kaikki osat takaisin paikalleen puhdistettuna / maalattuna? Aika perusteellinen kunnostus projekti. :)

Ei tällästä moneen kertaan viitti tehä yhelle autolle, paree tehä kerralla kunnolla. Pitää vielä ettiä toi mustapassivointi, voisi pultit mitkä tulee takasin, käsitellä sillä. Korikin maalataan joka suunnasta sisältä ja päältä, sen takiahan tää purku pitääkin tehdä.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #199 : 19.06.2014, 14:22:09 »
Osta se mobitiven mustaussetti (mustafosvatointi), tulee siistit ja alkuperäisen näköinen pinta pultteihin. Paras jälki tulee kun kevyesti hiekkapuhaltaa pultinkannat ennen käsittelyä. Voin tulla joku päivä näyttämään minkänäköiset mun koneen pulteista tuli.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #200 : 20.06.2014, 08:01:03 »
Osta se mobitiven mustaussetti (mustafosvatointi), tulee siistit ja alkuperäisen näköinen pinta pultteihin. Paras jälki tulee kun kevyesti hiekkapuhaltaa pultinkannat ennen käsittelyä. Voin tulla joku päivä näyttämään minkänäköiset mun koneen pulteista tuli.

Ilmeisesti tätä settiä tarkoitat http://www.mve-online.com/product_info.php?products_id=514 Näyttää aika pätevältä setiltä. Käsittelitkö vain pultinkannat vai ihan koko pultit?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #201 : 20.06.2014, 19:14:49 »
Ilmeisesti tätä settiä tarkoitat http://www.mve-online.com/product_info.php?products_id=514 Näyttää aika pätevältä setiltä. Käsittelitkö vain pultinkannat vai ihan koko pultit?
Hiekkapuhalsin pelkät pultinkannat, mutta mustasin pultit kokonaan. Mustaus ei tartu kunnolla puhaltamattomaan pintaan ja saattaa jäädä laikukkaaksi.
Joo, sama setti.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #202 : 21.06.2014, 10:04:06 »
Hiekkapuhalsin pelkät pultinkannat, mutta mustasin pultit kokonaan. Mustaus ei tartu kunnolla puhaltamattomaan pintaan ja saattaa jäädä laikukkaaksi.
Joo, sama setti.

No pitää sit vissiin patentoida joku pieni hiekkapuhalluslaatikko missä noita puhaltelee. Pitää kyllä ensin liotella pahimmat paskat pois ja tosiaan tehdä inventaario niistä mitkä palautuu takaisin käyttöön. Mutta tuu ihmeessä joku ilta pyörähtään niin ihmetellään pultteja ja projektia.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #203 : 22.06.2014, 09:25:28 »
Pari vuotta takasin motonet myi moottoripukkia hintaan 49,90. En meinannut raaskia silloin ostaa mutten ole kyllä enää katunut. On sille kummasti tullut enemikin käyttöä kun se yksi moottori  ;) Ja harvinaisen mukava kun konetta saa pyöritellä ja on hyvällä korkuudella
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #204 : 22.06.2014, 09:36:26 »
Pari vuotta takasin motonet myi moottoripukkia hintaan 49,90. En meinannut raaskia silloin ostaa mutten ole kyllä enää katunut. On sille kummasti tullut enemikin käyttöä kun se yksi moottori  ;) Ja harvinaisen mukava kun konetta saa pyöritellä ja on hyvällä korkuudella

No kun kukaan ei oo omastaan eroonkaan halunnut päästä niin käyn ens viikolla uuden telineen hakemassa.  :)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #205 : 05.07.2014, 12:28:59 »
Oli päässyt putoamaan jo kolmannelle sivulle, eli lienee aika laittaa taas päivitystä. Auto on nyt täysin purettu, tehtiin kaverin kanssa räkkiä alle siirtelyä varten ja siinä on alla nyt jotkut pikkuiset tavarahäkin renkaat. Moottoritelineen hain motonetistä ja saatiin nostettua moottori siihe, nyt pitäisi vielä purkaa se ja viedä lohko koneistamoon tarkistukseen ja jos sille jotain pitää tehdä kun huohottaa niin pirusti.

Auton käytin pihalla ja siinä pöllyttelin rälläkällä ja somalilaikalla maaleja ja kittejä pois. Oikea etukulma on saanut vissiin kolhun ja siihen on palanen vaihdettu. Pikkuisen pitää sen hitsauksia korjailla ja tinata lopuksi ne kunnolla. Kuskin helma, minkä korjasin katsuria varten pikaisesti pitää nyt sitten korjata kunnolla. Jos tähän väliin tekisi nyt sitten noi hitsaushommelit pois ja sen jälkeen veisin auton pohjamassojenpoistoon ja sitten ammattilaiselle maalaukseen ja pohjien tekoon. Nyt ainakin tiedän mikä korin kunto on... Aika hiton hyvä  :)






Ja sitten epäilyttävien paikkojen aukaisun jälkeen



Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa ojala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Väkivalta lopettaa vittuilun. ainakin pohjanmaalla
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #206 : 05.07.2014, 13:16:39 »
Hienoa jälkeä, itselläni ei riittäis kärsivällisyys noin huolelliseen läpikäyntiin  ::)
2* V40, 2* S60, 1* 240, 1*460. 1*V50. 2*242. Matka jatkuu mazdalla. Valitettavasti.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #207 : 05.07.2014, 21:56:00 »
Hienoa jälkeä, itselläni ei riittäis kärsivällisyys noin huolelliseen läpikäyntiin  ::)
Insinörtit vaan on niin pikkutarkkoja leppäkertun astujia  ;)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #208 : 05.07.2014, 22:35:27 »
Hienoa jälkeä, itselläni ei riittäis kärsivällisyys noin huolelliseen läpikäyntiin  ::)

Tiedossa useamman kuukauden hotellikuolema, eli on aikaa puunata pikkuosia samalla kun ammattilaiset hoitelee korin kuntoon. Talven aikana sitten kasausta ja ens kesänä tarkoituksena saada ajoon....
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #209 : 09.07.2014, 15:03:41 »
Käytin autoa eilen pihalla ja lopputulemana sain kuskinpuolen kyljen melko valmiiksi, enää se kirottu helma pitää avata, katsotaan ehdinkö itse vai tekeekö ammattilainen.

B-tolppa oli liki poikki, on ilmeisesti korjattu aiemmin juottamalla tms, oli niin oudon väristä se hitsi minkä vierestä oli haljennut. Piti vaihtaa pieni palanen


Tuningia, tehdään ruotsilookki tästä jenkkimallista




Sisältä paikkailin kaiuttimen tieltä laikatun palasen takaisin kiinni. Tuo ehkä saattoi olla yksi syypää siihen tolpan halkeamiseenkin...


Revenneet hitsit kontista uusittu



Takakontin reuna on jo pariin kertaan ilmeisesti paikattu purkkapatentilla, nyt ei ollu peltiä juurikaan jäljellä, mutta silti sen verran ettei ihan helposti antautunut ja vielä vittumainen kolonen, päätin raapia vähän isomman palan irti ja nyt vaan pitäisi tuo ulompi reunapelti taivutella jossakin ja sitten hitsailla sisempi palanen takaisin paikoilleen ja uusi reuna siihen...


Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Ateho  Elekma