Carcom Oy  Ateho

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 68692 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #30 : 10.10.2014, 17:37:47 »
Joo jossei ihmettä tapahdu niin noilla kyllä kasataan. ellei kellään ole edullisesti vakioita tai valmiiksi tehtyjä myydä. että pääsis tekee toisen version.
Kysyin kyllä wisecojen saatavuutta mutta saa nähä.
Et oo harkinnut imusarjan tekemistä? Itellä tulee tuohon 110mm pitkät 48mm putkesta prässätyt suppilot, tyvestä soikeat kuten kanava ja kanava sovitetaan siihen, suurenee noin 3-4mm korkeus ja leveys suunnassa. ja isolla painekotelolla. Tuollasella kyllä huomaa varmasti eron vakioon nähtynä, ainakin alaväännön heikentymisenä :D mutta pelaa hyvin kierroksilla.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #31 : 11.10.2014, 18:03:21 »
Nyt on lohko hoonattu ja alakerta kasassa.
alkuviikosta pitää hommata kytkin ja hakea vauhtipyörä. paljonkohan tuo pitää toi 230 turbon 228mm kytkin? enempi kuin tuo 240:sen 4 lovinen laatikko varmaan :D eikös nää nyt oo kaikki samalla kytkin akselilla että sen puoleen sopii? Katotaa laatikko asiaa sitte kun tuo eka hajoaa, voi kestää tässä käytössä yllättävästikkin. luulen että kolmosellakin kuopii ennen laatikon antautumista :D Olisko arvauksia mikä perä mahtaa olla b234f:n ja 71 automaattilaatikon perässä kun ei oo kerenny laskea/kattoa väliitystä. lukkoa ei ainkaan ollu tai sitte on loppuun suditeltu.. Periaatteessa vois hommata heti tiuhemman perän niin kestäis laatikko paremmin ja taitaa mennä ihan riittävää vauhtia yli neljänkin perällä.
sitten kun saan kytkimen kuntoon niin nostan lohkon ja laatikon autoon paikalle, kansi laitetaa sitte vasta siellä paikanpäällä. pitää saada lohko takasi sinne että saa alkaa suunnitella kaikkea muuta siihen ympärille. kuvia laittelen taas kun muista kameran kans pyörähtää tuolla tallissa.
Pakosarja on nyt hitsattu ja fiksailtu, hehkutettu ja laippakin pysyi niin suorassa ettei tartte kun vähä nauhakonetta näyttää :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B234F turbo
« Vastaus #32 : 11.10.2014, 18:13:05 »
Noilla teho/vääntötavoitteilla SRE-asetelma ja parempi vaihteisto suoriltaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #33 : 11.10.2014, 18:53:46 »
Noilla teho/vääntötavoitteilla SRE-asetelma ja parempi vaihteisto suoriltaan.
Paljonko pitää toi turbon asetelma ja levy? vakiona vääntöä vissiin 260Nm että luulsin että uusi kytkin pitää kyllä huomattavasti enemmän..?
olis tarkoitus punnita vielä toi jäykkyys, ilmeisesti tuossa on hieman varaa tiukentaa vielä ennen jousen muljahtamista..
Laatikossa taitaa kolmonen kestää nippa n.400Nm. eikös toi nyt oo M45 malliltaan toi 4 vaihteinen joka lähtösin 240:stä..
Mikäs laatikko olis kestävämpi joka sopis suoraan?
Mistä saa sre asetelmia ja paljonko maksaa? vastaan ite itselleni että saa ja n.300e.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2014, 19:12:47 kirjoittanut jesse47 »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer


Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: B234F turbo
« Vastaus #36 : 11.10.2014, 20:12:38 »
Juu emmäkä noilla tehotavotteilla yms laittais mitään M4x -lootaa. Jos pitää "Volvolainen" loota olla, niin M90, joita löytyy loppupään ysisatkuista. Getrag + sovitelaippakaan ei tule kovin kalliiksi, markkinapaikalla taisi olla juuri yksi myynnissä 50 € hintaan

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: B234F turbo
« Vastaus #37 : 11.10.2014, 21:11:21 »
Jos pitää "Volvolainen" vinokoneen loota olla, niin M90, joita löytyy loppupään turbo ysisatkuista.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #38 : 11.10.2014, 21:43:49 »
markkinapaikalla taisi olla juuri yksi myynnissä 50 € hintaan
Missä?
Kuinkas tuo m400? miten sopii ja kestää?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B234F turbo
« Vastaus #39 : 11.10.2014, 21:50:23 »
Kuinkas tuo m400? miten sopii ja kestää?
Sanovat kestävämmäksi kuin M90, onhan sillä kovia aikoja vartillakin ajettu. Mutta B20 kytkinkopan kanssa täytyy kääntää kone pystyyn, muuten on kallellaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B234F turbo
« Vastaus #40 : 11.10.2014, 22:30:07 »
M400 vinokoneen kanssa vinossa
tai
jostakin raskaamman kaluston puolelta löytyy sopiva kytktinkaaveli

JuhaU voi muistaa paremmin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #41 : 11.10.2014, 22:36:12 »
Eli onko kytkin koppa vaihtokelpoinen muiden kanssa? vai onko m4X eri kiinnityksellä? mulla tulee kone liki pystyyn.. missä noita on ollut?
Viittiskö joku lunkata jos tulee vastaan ilmotuksia myynnissä olevista m90 tai m400 laatikoista. tai muista mahdollisista sopivista ehdokkaista..
Varmaan kuitenkin nyt kasataan eka tuolla ja vaihdetaan sen hajotessa sitten tilalle kunnollinen. on kaikkea säätöhommaa ihan hlvtisti ja katsurin kans keskustelua yms. ajellaan vaikka alkuun sellaisilla säädöillä että näkee edes kunnolla kuivan asfaltin ennen hajoamista.
tiuhempi perä auttais hieman kestoa ja toiseks huomattavan kevyt, n.800kg auton paino myös vähän säästää voimansiirtoa.. Ja moottori tehdään pyörimään toivottavasti liki 8krpm asti eikä mitään rakaa keskialueen vääntöä..
Tunnustellaan sitten auton liikkuvuutta ja katotaan riittääkö laatikko sinne asti..
Msitäs lytyy perävälityksia ja saako lukollisena yms. onko kuoret periaatteessa samat kaikissa? vois olla ihan hyvin jotain 4-4.5 paikkeilla..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B234F turbo
« Vastaus #42 : 11.10.2014, 23:27:16 »
M400 on omalla jaollaan kytkinkoppaan, ei käy kuin siihen tarkoitetut kopat. Btw sait yv:n laatikosta ja kopasta.

4.1 välityksiä on 140 1030 perään, 700/900 1031/41(sama välitys) periin. 145:ssä on 4.3 ja 4.56 välityksiä 1030 perään. 1030 ja 1031 välityksiä ei voi vaihtaa ristiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B234F turbo
« Vastaus #43 : 12.10.2014, 12:09:09 »
Nyt muistan:
M400 laatikkoon on olemassa kytkinkoppa jolla se käy tappikoneen perään
Vinokoneen ollessa vinossa myöskin laatikko on vinossa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B234F turbo
« Vastaus #44 : 12.10.2014, 12:25:51 »
M400 vinokoneen kanssa vinossa
tai
jostakin raskaamman kaluston puolelta löytyy sopiva kytktinkaaveli

JuhaU voi muistaa paremmin

Juurikin näin.... Eli M400 laatikkoa on ollut mm B20 koneella varustetussa BandVagenissa ja tietysti Pyhimyksessä.

Noita alkuperäisiaä kytkinkoppia on ollut jonkin verran tarjolla NOS osiana. Sitten noita on toki tehty hitsaamalla kuten
ns tonnikoppiakin.

 

Ateho  Elekma