0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Todennäköisesti lunta, jäätä ja muuta sontaa vanteen sisäkehällä.
Automaatti vai manuaali?
Jos ravistaa vedolla niin jarruissa tuskin on syy. Mahdolliset vikapaikat:1) Koska auto on madallettu, vetonivelet2) Etualatukivarsien puslat löysät jolloin aurauskulma elää vedon funktiona -> ravistaa3) Pidemmän vetoakselin kannatinlaakeri finaalissa4) Moottorin kannatinkumit lopussaLuultavasti kyseessä on kombinaatio näistä kaikista jos autossa on paljon kilometrejä.Alatukivarsien puslien loppuminen aiheuttaa ravistusta myös jarruttaessa mutta vasta riittävän kovasta vauhdista.
Tukivarsien vikaa ei näe päältäpäin helposti kun sitä ei usein huomata katsastuksessakaan. Ajaessa huomaa ja kun tarpeeksi pahaksi menee, renkaiden tavallista nopeammasta kulumisesta. Vetonivelet pystyy parhaiten diagnosoimaan äänen ja tärinän perusteella mutta niistä johtuva tärinä on yleensä aika tasaista koko nopeusalueella.Kannatinkumien loppumisen huomaa aika helposti siitä että ajaa ensin auton kunnolla lämpimäksi - tyyliin kolme varttia maantieajoa ja pysäyttää, antaa moottorin käydä tyhjäkäyntiä ja katsoo miten paljon kone vatkaa tyhjäkäynnillä. Ehjillä kumeilla ei juuri lainkaan, huonoilla helposti yli 5 mm. Näin ainakin 5-pyttyisellä bensakoneella.