Morjens taas!
Ei ole tylsää päivää ollut sen jälkeen, kun ostin tämän 2007 v50 2.0D:n. jo aikaisemmin todettu, että antaa sen oloisia oireita ja koodeja, että EGR-venttiili menee vaihtoon. Monen hyvistä kokemuksista huolimatta en vielä lähde sen ohittamisiin, (jollei joku ole jo sit tässä kulkineessa tehnyt), en ole niin valveutunut, että osaisin vielä sitää päätellä. Osa tilattu, mutta tänää tuli herja "Moottorijärjestelmä vaatii huollon, (google-käännös ruattin kielestä,kun en osaa ite), herjaus häipyi sammuttamisen jälkeen, mutta kotona otsalampun kanssa ihmetellessäni huomasin mustan pyöreähkön mötikän, missä päällä luki PBT-GF30, eli ilmeisesti ilmamassamittari. Kyseisestä kilkkeestä oli irti sähköpistoke, 6-napainen.
Kysynkin nyt viisaammilta arvioita, mitä vaikuttaa kun on irti? Mitähän mahdollisesti on peitelty, kun on jätetty irti? Vai voiko jäädä vahingossa irtijonkin huollon yhteydessä?
En laittanut vielä kiinni, ajattelin päivännäöllä testata kuinka muuttuu. Auto on kulkenut ja pelanut muuten hyvin. Välillä kun lämpiää, nousee kulutus hetkeksi varsin kovaks, olen ajatellut, että EGR ja DPF ym yhteensäkettuilee.Olin valmistautunut selvittelemään enemmän, kun saan EGR:n ensin vaihdettua. Mutta tosiaan, antakaahan vihjeitä. Autolla ajettu 277 tkm.
En tiedä onko ohjelmoitu tehoja tms. Loikkaa aika hyvin, mutta voi tuntuakkin vaan, kun edellinen oli Fiat Ducato.