Ateho  Elekma

V50 anti-sladd tillf. avstängd ? -> moott.ohjainyksikkö vaihdettu

  • 18 Vastauksia
  • 4797 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Hei. Auto mallia v50 2005 käynnistyi normaalisti ja sammui miltein heti käynnistyttyään. Otsikon mukainen ilmoitus paukahti mittaristoon, eikä auto enään käynnistynyt. Starttaa kyllä. Sulakkeista en löytänyt mitään kummoista ja liittimiäkin roplailtu. Vikakoodeja en pääse tänään vielä lukemaan, mutta ajattelin kysellä onko jollakin herjannut kenties vastaavanlaista ilmoitusta?
« Viimeksi muokattu: 02.04.2020, 10:54:20 kirjoittanut Vaija »

Poissa Pahkasika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #1 : 11.02.2020, 09:17:17 »
Luistonestoa herjaa. Koita saada auto vidan päähän, niin selviää tarkemmin mistä tulee herjaa

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #2 : 11.02.2020, 22:44:08 »
Vikakoodit luettu ja seuraavanlaisia koodeja sain näkyviin.

BCM 0118
CCM 0009
CCM 0062
CCM 0064
CCM 0060
CCM 0040
DDM 8022
PDM 8022
DIM E003
ICM 1A5A
SRS 0005
-> Nollaus ja starttaus, mutta ei käyntiin. Mittaristoon teksti - Bromsfel stanna snarast.

Uusi luku ja seuraavat koodit

DIM 0001
ICM 1A5A
EPS 0071
EPS 0081
CEM 3A00
CEM DF11
CEM DE01

Starttaus ja mittaristolle teksti - Anti-sladd serv. erfordras.

Talvella ei lähtenyt -19 pakkasella käyntiin, mutta aina startannu muutoin pirteästi. Voisiko olla, että akun varaus päässyt hiljalleen heikoksi ja vikatila tms päällä tuommoisen vikakoodilistan saattelemana? Vai mikä ihme yhtäkkiä. Auto toiminut moitteitta muuten. Viikko sitten kävi puhallinmoottorin vaihdossa.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2020, 23:20:54 kirjoittanut Vaija »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #3 : 11.02.2020, 23:48:27 »
Voi ollakkin virta liian vähissä ja sekoittaa eri järjestelmiä. Eikä anna startata.

Kyllä sen pitää kovallakin pakkasella käynnistyä. Eka merkki heikentyneestä akusta jos ei.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #4 : 12.02.2020, 07:14:49 »
Jos akussa vikaa niin mittaa yleismittarilla yön seisonnan jälkeen kuinka ales on jännite tippunut. Itsellä alkoi eber vetämään itseään pois vaikka akku oli muuten ihan kunnossa käynnistyksen kannalta. Olisikohan ollut yön yli mitattuna 12.2v akun jännite silloin.

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #5 : 12.02.2020, 08:57:37 »
Mietin myös, että mitä kautta puhaltimen moottorin vaihto tapahtuu. Jostakin olin lukevinani, että jalkatilan kautta, mutta kummalta puolelta? Voisiko cem boksissa olla jokin häikkä tuon viikontakaisen puhaltimen korjauksen jälkeen..johtonippu tms huonosti. En kyllä käsikopelolla mitään kummallista löytänyt, mutta pitänee käyttää koko hela hoito irti. Pitää tuota akun varaustakin mittailla kunhan pääsee auton luokse tässä illalla.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #6 : 12.02.2020, 14:05:11 »
Meidän autossa alkoi tää sama herjaa tänään. Ajovakaus vaatii huoltoa.

Tai ekaksi huomasin että Defan jännitemittari joka on tupakansytytimessä näytti punaista vaikka ajoin motarilla ja välillä vihreä. BT obd ja torquella aloin sit kattoo jännite ja jännite pomppii 12.1v-15.1v välissä. Ei oo väliä miten ajaa tai millä kierroksilla. Niin taitaa olla laturi nyt paskana. Autolla ajettu 221tkm.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #7 : 12.02.2020, 17:26:07 »
Kyl tässä meillä taitaa olla laturi rikki, kävin flukella mittamassa ja jännite ei noussu yli 12.7v.
Oliko näissä niin että tarvii tietokoneella jotain koodata ku on akku vaihdettu?

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #8 : 13.02.2020, 12:28:33 »
Eilen käytin cem-boksin irti ja putsailin hieman. Ei minkäänlaista hapettumaa tm likaa missään. Sulakkeetkin olivat kaikki ehjät. Boksi takaisin paikoilleen ja kokeilemaan käyntiin. Viimeisetkin elonmerkit kadonneet ja mittaristo yms täysin pimeenä. Ainoa pieni elonmerkki autossa oli valokatkaisijan merkkivalot, jotka paloivat niin himmeänä, että juuri ja juuri erotti.

Mietin, että voiko niistä cem-boksin liittimistä jokin olla väärällä paikalla vai meneekö liittimet ainoastaan tietyille paikoille? Akku oli yön latauksessa, mutta ei elonmerkkejä autossa. Yleismittaria en löytänyt niin täytyy käydä kaupasta hakemassa kunhan pääsee illalla töistä taas harrastelemaan.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2020, 21:58:38 kirjoittanut Vaija »

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #9 : 13.02.2020, 14:51:20 »
Tänään kävin läpi kaikki maadoitukset konehuoneessa omassa autossa ja ruiskutin vähän kontaktispraytä laturin pistokkeeseen, mittasin akun ennenku käynnistin autoa ja oli 12.4v, eka käynnystys ilman eberin sulake niin että ei se ei turhaa sähkö vielä. Ei enää mitän oireita, ajoin 50km testilenkin ja torque näytti obdstä jännitten 14.6-14.9 koko matkan. En tiedä mitä vika eilen oli. Lisätään vielä että laturi ei pidä mitä ylimääräistä ääntä. Seurataan tilannetta.

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #10 : 13.02.2020, 15:27:05 »
Toivottavasti toimii ilman oikuttelua. Kävin tosiaan itsekin maadotukset läpi, ne apukuskin puolella lattianrajassa olevat 3kpl myös kiristelin.

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #11 : 13.02.2020, 21:41:51 »
Oli eilen jäänyt yksi liitin cem-boksilta löysälle ja virrat palasi sen kiinnitettyä takaisin. Starttaa ryhdikkäästi, mutta yhden käyntiinlähtökerran jälkeen ei enään käynnisty. Pirteästi kuitenkin starttaa edelleen. Abs-valo jää vilkkumaan käyntiin yrittäessä saatetekstin kera. 18 eri vikakoodia löyty kuitenkin uudestaan nollauksen ja starttailun jälkeen. 12.59v näyttää akun jännitteeksi. Eipä ilmeisesti meikäläisen taidoilla tuota autoa elvytetä liikenteeseen, niin täytynee johonkin pajalle se roudata. Onko suosituksia kyseisen kotteron suhteen Oulun korjaamoista?

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #12 : 13.02.2020, 22:30:21 »
Oli eilen jäänyt yksi liitin cem-boksilta löysälle ja virrat palasi sen kiinnitettyä takaisin. Starttaa ryhdikkäästi, mutta yhden käyntiinlähtökerran jälkeen ei enään käynnisty. Pirteästi kuitenkin starttaa edelleen.
Millä koneella? Oliko cemmia rassatatessa akkukaapeli irti ja n. 15min varoaikaa?

Poissa Vaija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #13 : 13.02.2020, 22:44:58 »
2.0d 100kw. 270tkm ajettu. Oli kaapeli irti ja mikään ei oikeastaan muuttunut tuolla boksin rassauksella. Palattiin ketjun alkupään tilanteeseen, mutta akku kuitenkin ladattu ja mitattu. Jokunen koodi vaihtu tuosta aikaisemmasta, mutta koodien määrä edelleen sama. Trippimittari koodien nollauksen jälkeen viivoilla, mutta kilsat siihen palautuu aina starttausyrityksen jälkeen.

Viimeisimmät koodit

bcm 0118
bcm 0148
bcm 0115
bcm E000
eps 0071
eps 0081
eps 0080
cem 3a00
cem df11
cem de01
dim 0001
dim e003
icm 1a5a
srs 0002
srs 009a
srs 0004
srs 0129
srs 012a

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: V50 anti-sladd tillf. avstängd ?
« Vastaus #14 : 14.02.2020, 12:23:22 »
Onko suosituksia kyseisen kotteron suhteen Oulun korjaamoista?
Suomen autohuolto, sinne tosin joutuu usein vapaata aikaa jonottamaan.
Volvo V50 D3 -12

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo