RallyBaron  Samppasport

Volvo v50 -10 2.0d A/ Oudot Egr:n ja turbosäätöventtiiliin arvot

  • 2 Vastauksia
  • 220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Terve
Potilaana V50 -10 2.0d autom. jolla ajettu noin 280 tkm. Säännöllisesti huollettu. Viimeisen 30 tkm:n aikana uusittu mm. Molemmat alipaine ohjainlaitteet, tehty alipaineletkujen tiiviysmittaus, EGR uusittu ja adaptoitu, uusi alkuperäinen DPF, MAF uusittu, jakopää tehty, DPF:n paine-eroanturin molemmat letkut tarkistettu ja puhallettu paineilmalla. Oireena edelleen pieni nykiminen, jota olen yrittänyt VIDA:lla selvitellä. Muuten arvot suunnilleen spekseissä, mutta selkeästi havaittavissa että tasakaasullakin ajettaessa pompottaa jatkuvasti Turbon säätöventtiilin arvoa ja heittelyä noin 30% edes takaisin. Toinen vastaavasti käyttäytyvä on EGR:n asentoanturi, joka vaihtelee 1.00V - 4.00V jatkuvasti edes takaisin.
Ahtimessa ei ole ulkoisia vuotoja ja kaikki näkyvät sen letkut näyttävät ehjiltä. Cooleria en ole irroittanut / tutkinut.
 
Osaisiko joku antaa hyviä neuvoja mistä lähteä vikaa hakemaan?

Neuvoista / vinkeistä etukäteen kiittäen!!

Poissa Kenu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Edelliseen vielä lisäyksenä että moottoritiellä 6 vaihteella 120 km/h. oli DPF:n paineanturin lukema noin 80-120 hPa  ja paikallaan tyhjäkäynnillä on ollut luokkaa 5-15 hPa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Avaa moottorin takaa EGR liitin ja käy ajamassa ja jos nykiminen loppuu niin käy ohjelmoinnissa sen auton kanssa: www.lisaatehoa.fi/jalleenmyyjat
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron